جشن کرونایی پاریسی‌ها آشوب شد؛ پایکوبی با گاز اشک‌آور در شانزه‌لیزه

  • کد خبر : 155289
  • 30 مرداد 1399 - 6:39
جشن کرونایی پاریسی‌ها آشوب شد؛ پایکوبی با گاز اشک‌آور در شانزه‌لیزه

جشن کرونایی پاریسی‌ها آشوب شد؛ پایکوبی با گاز اشک‌آور در شانزه‌لیزهبه گزارش نیوز، برد مقابل لایپزیش اگرچه ساده و راحت بود، اما برای پاریسی‌ها اتفاق بزرگی بود. بزرگ از جنس تاریخ‌سازی ۵۰ ساله و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا بعد از انجام ۱۱۰ بازی در این تورنمنت و طی کردن راهی طول و دراز بود. به همین خاطر هیجان این برد برای طرفداران این تیم طور دیگری بود.

جشن و پایکوبی در شانزه‌لیزه
پاریسی‌ها بلافاصله بعد از سوت پایان بازی و رسیدن پی‌اس‌جی به فینال لیگ قهرمانان در یک اقدام خودجوش به خیابان‌های پایتخت آمدند. مثل همه تجمعات، شانزه‌لیزه خیابان معروف پاریسی‌ها بهترین لوکیشن برای حضور دسته‌جمعی و ابراز خوشحالی خیابانی بود. این جشن و پایکوبی قرار بود تا خود صبح ادامه پیدا کند اما…

کرونا دردسرساز شد
وضعیت کرونا در فرانسه مثل سایر کشور‌ها نگران‌کننده است و کنترل شدیدی برای مردم در حال انجام است. قوانین خاص مشاغل و قرنطینه که کاهش تجمعات را در پی داشته نوعی از مبارزه دولت این کشور با ویروس کروناست. فرانسوی‌ها حتی لیگ خود را تعطیل کردند تا از بروز آسیب جلوگیری کنند. با این حال تجمع خودجوش مردم برای جشن صعود به فینال باعث شد همه‌چیز فراموش شود.

پذیرایی پلیس با گاز اشک‌آور
پاریسی‌ها در حالی در شانزه‌لیزه مشغول خوشحالی بودند که اکثراً حتی ماسک هم بر صورت نداشتند. همین عدم رعایت فاصله اجتماعی باعث شد تا پلیس وارد ماجرا شود. شلوغی بیش از حد محل باعث شد پلیس نتواند جو را کنترل کند. به همین خاطر با پرتاب گاز اشک‌آور به میان مردم، آن‌ها را به این شکل متفرق کرد. پلیس حتی با تنی چند از طرفداران نیز درگیر شد.

سختگیری‌ها در فرانسه
شاید برای‌تان عجیب باشد که چرا پلیس فرانسه تا این حد آن‌هم برای یک شب خوشحالی مردم پایتخت سختگیرانه عمل کرد؟ آمار بیش از ۲۲۰ هزار مبتلا به کرونا و بالای ۳۰ هزار فوتی دولت این کشور را مجبور به مصوب کردن قوانین سختگیرانه کرده تا شاید از این طریق بتوان آمار کرونا را در فرانسه کنترل کرد!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=155289

ثبت نظر

-