خبر خوش برای مددجویان کمیته امداد

  • کد خبر : 154982
  • 29 مرداد 1399 - 21:06
خبر خوش برای مددجویان کمیته امداد
به گزارش نیوز،

مرتضی بختیاری بعدازظهر امروز در جریان سفر به استان سمنان در نشستی با استاندار سمنان اظهار کرد: قراردادی به‌منظور احداث یک‌ساله ۲۰ هزار مسکن در سال جاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور منعقد شده است.

اخبار اقتصادی– او گفت: ما در کمیته امداد نسبت به مراقبت از سالمندان و بیماران صعب‌العلاج که امکان درمان ندارند، تا آخر عمر موظفیم؛ اما در قبال سایر جامعه زیرپوشش، توانمندسازی در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: اشتغال، مسکن و پیوست فرهنگی سه رکن اصلی توانمندسازی در کمیته امداد است.

بختیاری بیان کرد: دولت و مجلس و استانداران حمایت بسیار خوبی داشتند؛ در بحث اشتغال و در بودجه سال ۹۹ دولت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفت که در مجلس شورای اسلامی و با موافقت نماینده دولت، یک هزار و ۴۰۰‌ میلیارد تومان دیگر برای بحث اشتغال‌زایی اضافه شد.

او گفت: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان نیز از اشتغال روستایی و ۷۰۰ میلیارد تومان از صندوق امداد ولایت در نظر گرفته شده که در مجموع ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات آماده پرداخت به مددجویان متقاضی اشتغال است.

امسال ۲۰۰ هزار تعهد اشتغال داریم

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: امسال ۲۰۰ هزار تعهد اشتغال داریم که عمده این فرصت‌های شغلی که چیزی حدود ۶۵ درصد را به خود اختصاص می‌دهد، برای اشتغال روستایی و عمده آن نیز مجدداً اشتغال خانگی است.

بختیاری گفت: فرش تولیدی توسط مددجویان کمیته امداد به‌صورت رسمی با نام‌گذاری برند «احسان» ثبت جهانی می‌شود.

او با بیان اینکه ۲۵ درصد پیله ابریشم کشور توسط مددجویان کمیته امداد تولید می‌شود، گفت: در گرمسار نیز امروز شاهد بودیم که تسهیلات کمیته امداد منجر به اشتغال یک بانوی سرپرست خانوار در این شهرستان شده و همچنین برای ۱۱ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده و با افزایش تسهیلات حتی آمادگی افزایش اشتغال نیز را دارد که این مهم بسیار ارزشمند است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در بحث کارآفرینی آمادگی داریم با تعهد ایجاد ۴۰ فرصت شغلی، تا سقف ۲۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به متقاضی پرداخت کنیم.

بختیاری گفت: در استان سمنان در سال قبل دو هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی با استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی با اعتبار ۸۳ میلیارد تومان ایجاد شده است.

او گفت: در سال جاری نیز سه هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی در قالب پرداخت ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات برای استان سمنان در نظر گرفته شده است که در صورت جذب، افزایش نیز خواهد یافت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: در حال حاضر، ۲۱۹ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد مستأجر هستند که با موافقت دولت و همراهی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اختصاص زمین رایگان در نقاطی که زمین موجود است، برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اقدام شده است تا این افراد نیز خانه‌دار شوند.

بختیاری بیان کرد: پیشنهاد استاندار سمنان در خصوص طرح شتابا (شبکه توانمندسازی ایتام در بورس ایران) نیز در کشور در حال پیگیری و اجراست و به‌زودی به ثمر خواهد نشست و امروز در استان این طرح به‌صورت پایلوت رونمایی می‌شود و یک هزار نفر از ایتام زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

لزوم توانمندسازی مددجویان با ایجاد فرصت‌های شغلی

علی‌رضا آشناگر، استاندار سمنان هم با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) جدای از وظایف قانونی، نسبت به تکلیف دینی و شرعی خود مبنی بر حمایت از نیازمندان بسیار خوب عمل کرده است، گفت: تغییر نگرش در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی به جهت ایجاد فرصت شغلی مناسب برای مددجویان در قالب طرح توانمندسازی، امری بسیار ارزنده است که در نهایت منجر به کارآفرینی، اشتغال و ارتقاء و بهبود وضعیت اقتصادی مددجویان و خروج آنها از جامعه هدف این مجموعه خواهد شد.

آشناگر ضمن تقدیر از تسهیلات پرداخت‌شده توسط کمیته امداد در حوزه اشتغال‌زایی گفت: با نظارتی که از سوی کمیته امداد صورت گرفت و با توجه به اینکه متقاضیان واقعاً از جامعه هدف نیازمندان کشور بودند، اشتغال تعهد شده در برابر دریافت تسهیلات محقق شد.

وی با بیان اینکه سمنان یک استان صنعتی و مقصدی برای دست یافتن به شغل مناسب برای برخی از نیروهای کار استان‌های هم‌جوار شده است، خاطرنشان کرد: تمام توان خود را برای کمک در پیشبرد امور و هماهنگی مسائل کمیته امداد و خانواده‌های نیازمند به کار خواهیم گرفت.

استاندار سمنان از رونمایی طرح شتابا (شبکه توانمندسازی ایتام در بورس ایران) با حضور رئیس کمیته امداد کشور در روز جاری خبر داد و با تشکر از تلاش‌ها و مساعدت‌های بختیاری در به ثمر نشستن این طرح اذعان داشت: امروز با رونمایی از این طرح، یک هزار نفر از ایتام استان سمنان، زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=154982

ثبت نظر

-