دولت افغانستان با تاخیر در مذاکرات صلح منتظر نتایج انتخابات آمریکا است

  • کد خبر : 154896
  • 29 مرداد 1399 - 19:32
دولت افغانستان با تاخیر در مذاکرات صلح منتظر نتایج انتخابات آمریکا است
به گزارش نیوز،

«کیت کلارک» مدیر شبکه تحلیلگران افغانستان گفت که « اشرف غنی » مذاکرات صلح با طالبان را به تاخیر انداخته و منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

اخبار بین الملل– وی افزود: به نظر می‌رسد دولت کابل خواستار ریاست جمهوری « جو بایدن » است.

در حالیکه رئیس جمهور افغانستان برای تعیین سرنوشت زندانیان باقیمانده طالبان لویه‌جرگه مشورتی صلح را برگزار کرد و این نشست نیز به آزادی زندانیان رأی داده است، «ان‌پی‌آر» با اشاره به توقف روند آزادی زندانیان نوشت که به تاخیر انداختن روند صلح توسط دولت افغانستان خطر فروپاشی این تلاش‌ها را در پی دارد.

کلارک تاکید کرد که واشنگتن روند صلح را با نیت خروج نیروها از افغانستان هدایت می‌کند و این سبب نگرانی مقامات افغان از رها شدن این کشور و عدم پایبندی آمریکا نسبت به تعهداتش در قبال افغانستان شده است.

این کارشناس مسائل افغانستان ادامه داد: آیا طالبان خواستار دستیابی به یک توافق سیاسی از طریق مذاکره است یا اینکه مذاکرات برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از میدان جنگ و آزادی شمار زیادی از زندانیان پیش از فشارهای نظامی به کابل است؟

اشرف غنی در حالی به امید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتظار می‌کشد که این نامزد حزب دموکرات ماه گذشته در پاسخ به پرسشی تصریح کرد که درصورت بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان هیچ مسئولیتی در این باره و پیامدهای آن نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=154896

ثبت نظر

-