سلامت موهای رنگ شده با ۵تکنیک آسان

  • کد خبر : 154751
  • 16 مرداد 1400 - 13:00
سلامت موهای رنگ شده با ۵تکنیک آسان

به گزارش نیوز: موهای سالم و خوش‌رنگ زیبایی چهره‌تان را دوچندان می‌کند. زمانی که موهایتان را رنگ می‌کنید، با دو چالش مهم روبه‌رو هستید: از طرفی دوست دارید موهایتان بعد از رنگ‌کردن سالم و شاداب باشند و از طرف دیگر می‌خواهید درخشش و ماندگاری رنگ موی جدیدتان بیشتر شود. در ادامه این مطلب با چند تکنیک برای سلامت موهای رنگ شده با ما همراه باشید.

معمولا مشکل اغلب خانم هایی که موهایشان را رنگ می کنند این‌ است که بعد از چند بار شست‌و شو، رنگ موهایمان تغییر می‌کند و به زیبایی اولیه نیست.

 

  قواعد شست‌و شو

بعد از رنگ کردن موهایتان، ۷۲ ساعت آن را نشویید.

سلامت موهای رنگ شده؛ شاید این جمله را بارها از آرایشگر خود شنیده باشید، اما دلیل آن چیست؟ سه روز طول خواهد کشید تا کوتیکول موی شما، به صورت کامل بسته شود، پس برای ماندگاری بهتر رنگ موی جدید خود لازم است۷۲ ساعت از شست وشوی موی خود صرف نظر کنید.

  جایگزینی شامپو خشک

سلامت موهای رنگ شده؛ یکی از دلایل از بین رفتن رنگ مو، استفاده زیاد از شامپو و آب داغ است. بهتر است گاهی از شامپو خشک(نوعی شامپو که احتیاج به آب‌کشی ندارد ) استفاده کنید تا احتیاج به شست‌و شوی مو نداشته باشید.

یادتان نرود در زمان استفاده از شامپوی معمولی هم از آب سرد یا ولرم استفاده کنید .

>>>بیشتر بخوانید:

داشتن موهایی سالم با رعایت این نکات

  سشوار و اتوی مو ممنوع

سلامت موهای رنگ شده: مهم‌ترین دلیل تغییر رنگ موی شما گرماست. موی سر در برابر گرما آسیب پذیر است بنابراین، سعی کنید از سشوار، اتوی مو و فر‌کننده استفاده نکنید و در عوض بعد از حمام آب موهای خود را با حوله بگیرید و بگذارید در هوای آزاد خشک شود اما اگر در استفاده از این وسایل اصرار دارید؛ حتما از اسپری‌های مخصوص محافظت  از مو در برابر گرما استفاده کنید.

سلامت موهای رنگ شده

  تقویت رطوبت مو

موهای رنگ ‌شده، اغلب خشک و حساس می‌شوند و رطوبت خود را از دست می‌دهند بنابراین موهای شما بعد از رنگ شدن به تقویت بیشتری احتیاج دارند. شما باید حتما از نرم‌کننده‌ها یا ماسک‌ های موی طبیعی استفاده کنید و رطوبت را به سر خود برگردانید.

  از نور خورشید دور شوید

نور خورشید باعث از بین رفتن رنگ موی شما می‌شود سعی کنید در معرض نور خورشید نباشید اما اگر این تابستان قصد آفتاب گرفتن دارید، حتما از کلاه یا اسپری محافظت  از مو استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=154751

ثبت نظر

-