یک نماینده عراقی از احتمال بنیوزری الکاظمی خبر داد

  • کد خبر : 153510
  • 28 مرداد 1399 - 17:39
یک نماینده عراقی از احتمال بنیوزری الکاظمی خبر داد

به گزارش نیوز به نقل از فارس، «عبدالامیر تعیبان» نماینده عضو فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق، امروز (سه‌شنبه – ۱۸ آگوست) از گروه‌های سیاسی خواست تا «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر را بنیوزر و شخصیتی را به دور از منافع آمریکا جایگزین او کنند.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، این نماینده عراقی در گفت‌وگویی تلویزیونی تصریح کرد: باید الکاظمی بنیوزر و شخصیتی که بتواند این مسئولیت را به دور از خواسته‌های بین‌المللی و منافع سفارت آمریکا برعهده گیرد، برای این پست انتخاب کرد.

وی با اشاره به اینکه بعید است در سفرهای مقامات عراقی به آمریکا تغییری در سیاست واشنگتن در قبال بغداد حاصل شود، افزود: ما سفر الکاظمی به واشنگتن را نیز سفری ضعیف و تحقیر‌آمیز می‌دانیم. تا زمانی که سفارت آمریکا در عراق فعالیت دارد، چیزی برای عراق محقق نخواهد ساخت.

التعیبان تصریح کرد: کردها به تصمیمات و مصوبات دولت درباره قضایای مختلف و پرونده‌های مورد اختلاف از جمله درآمدهای نفتی پایبندی نیستند و پارلمان نیز تعطیل است و نخست‌وزیر نیز هرگونه می‌خواهد رفتار می‌کند. ما منتظر ازسرگیری نشست‌های پارلمان برای طرح پرونده‌های منطقه کردستان و حل و فصل آنها هستیم.

استان‌های مرکزی و جنوبی عراق که از اول اکتبر ۲۰۱۹ شاهد اعتراض مردمی علیه به فساد، بیکاری و نقصان خدمات عمومی به شکل تظاهرات، راه‌پیمایی، تحصن و اعتصاب بود و همین تظاهرات‌ها موجب شد تا «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر برای مهار اعتراضات و منافع ملی استعفا کند و در نهایت پس از کش‌وقوس‌های متعدد، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، نهم آوریل(۲۱ فروردین)، در پی انصراف «عدنان الزرفی» از نخست‌وزیری، «مصطفی الکاظمی» را مامور تشکیل کابینه کرد.

نزدیک به یکصد روز از تشکیل دولت جدید عراق می‌گذرد اما شماری از نمایندگان عراقی در سایه تداوم تظاهرات‌های مردمی در استانهای مختلف زمزمه‌هایی از بازنگری در حمایت از این دولت بر زبان می‌آورند و احتمال بنیوزری او را طرح می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=153510

ثبت نظر

-