استقلال پول نداد، شمارش معکوس برای محرومیت آغاز شد

  • کد خبر : 153001
  • 28 مرداد 1399 - 9:35
استقلال پول نداد، شمارش معکوس برای محرومیت آغاز شد

به گزارش نیوز، وینفرد شفر به دلیل عدم دریافت مطالباتش از باشگاه استقلال، راه شکایت را در پیش گرفته و مدارک مورد نظرش را در اختیار کمیته انضباطی فیفا گذاشت. در نهایت هم فدراسیون جهانی باشگاه ایرانی را محکوم به پرداخت اصل دستمزد و غرامت این مربی آلمانی کرد. حالا استقلال با احتساب هزینه دادرسی فیفا باید برای بستن این پرونده مبلغی حدود ۶۰۰ هزار دلار بپردازد که البته جریمه روزانه نیز به آن اضافه می‌شود. در رابطه با این پرونده روز گذشته اطلاعات جدید و البته متأسفانه نگران‌کننده‌تری به دستمان رسید.
پایان ضرب‌الاجل دوم
پس از شکایت شفر و قطعی شدن حکم صادره، فیفا به باشگاه استقلال ضرب‌الاجل پرداخت داد و برای هر کدام از این ضرب‌الاجل‌ها تاریخ مشخصی را معین کرد. در واقع هر قدر دستمزد شفر زودتر پرداخت می‌شد، ضریب جریمه کمتری شامل حال طرف ایرانی شده و ماجرا سریع‌تر به سرانجام می‌رسید، اما متأسفانه استقلال هنوز نتوانسته پول را جور کند. طبق آخرین خبر‌های رسیده، جمعه هفته گذشته (۲۴ مرداد) تاریخ سررسید دومین ضرب‌الاجل تعیین شده توسط فدراسیون جهانی برای باشگاه استقلال بود که خاتمه پیدا کرد و هیچ پولی هم به حساب مرد آلمانی نرفت! در همین خصوص روز گذشته یک مقام آگاه به نیوز گفت: «من نمی‌دانم چند ضرب‌الاجل توسط فیفا برای استقلال در پرونده شفر قید شده است. کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال از این مورد با عنوان death time یاد می‌کند و گاهی اوقات حتی پس از قطعی شدن صدور حکم، سه تاریخ را تحت عنوان ضرب‌الاجل‌های اول، دوم و سوم می‌گذارد تا باشگاه بدهکار در خلال آن‌ها بتواند رضایت طلبکار را جلب کند. الان نمی‌دانم ضرب‌الاجل سوم نیز برای مرد آلمانی در کار است یا نه ولی قدر مسلم اینکه متأسفانه اگر تا پایان هفته اول شهریور دستمزد این مربی پرداخت نشده یا رضایتش جلب نشود، استقلال به احتمال زیاد محروم خواهد شد. حتی احتمال دارد این محرومیت زودتر از تاریخ مقرر اعمال شود، چون ما حداکثر زمان را مد نظر قرار داده‌ایم ولی شاید فیفا با استناد به مدارک موجود، زودتر دستور اجرای حکم را بدهد.»
پرداخت ۱۰۰ هزار دلار
عوامل باشگاه استقلال نیز به خوبی می‌دانند قضیه محرومیت جدی است و باید برای حل این مسئله تلاش کرد. دیروز در همین خصوص شنیدیم باشگاه طرحی را مد نظر قرار داد که به موجب آن ۱۰۰ هزار دلار تهیه کند و آن را به حساب شفر بریزد تا خیال این مربی تا حدی جمع شود و با فیفا نامه‌نگاری کند که مابقی طلبش از استقلال را نیز به صورت قسطی دریافت خواهد کرد. البته باید دید مرد آلمانی زیر بار چنین شرایطی خواهد رفت یا نه؟ به هر حال کاملاً بدیهی است که او هم‌اکنون در موضع برنده قرار دارد و انجام چنین کاری برایش ریسک بزرگی خواهد بود.
مذاکره آری، تخفیف شاید
آخرین خبر‌های رسیده حکایت از آن دارد که سرمربی آلمانی اسبق استقلال چند روز قبل با برخی از دوستان مشترک خود که با مسئولان باشگاه هم رابطه دارند، پیرامون پرونده مذکور صحبت کرده است. شفر به آن‌ها گفته باب مذاکره هرگز توسط او بسته نشده و در شرایط عادی مشکلی برای گفت‌وگوی دوستانه ندارد، اما این مسئله به معنای آنکه حتماً بابت قراردادش تخفیف خواهد داد، نخواهد بود. شفر مدعی است شاید مذاکره بکند و بابت شکل دریافت طلبش حرف بزند ولی زیر بار تخفیف نرود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=153001

ثبت نظر

-