تعیین سقف قیمتی بازار اجاره با مصوبه قانونی امکانپذیر است

  • کد خبر : 152963
  • 28 مرداد 1399 - 9:03
تعیین سقف قیمتی بازار اجاره با مصوبه قانونی امکانپذیر است
به گزارش نیوز،

محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای کنترل  بازار مسکن  باید روندها و سیاست های گوناگونی از زوایای مختلف بررسی شود، گفت: در وزارت راه و شهرسازی در حوزه اخذ مالیات از خانه های خالی هیچ موضعی نداریم و این طرح نقش موثری در کنترل بازار مسکن خواهد داشت.

اخبار اقتصادی- او توضیح داد: اخذ مالیات از خانه های خالی در کشورهای مختلف در حال اجرا است و در این کشورها هر مالکی واحدی را خالی نگه دارد باید مالیات آن را پرداخت کند.

محمود زاده با بیان اینکه استفاده از ابزارهای کنترلی نقش موثری در اخذ مالیات از خانه های خالی دارد، افزود: واگذاری این واحدهای خالی نقش بسیار موثری در کنترل بازار و عرضه آنها به بخش مسکن دارد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد: سامانه اطلاعات املاک و مستغلات بارگذاری و واحدهای خالی شناسایی شده است که در آینده نزدیک به صورت کامل از این بخش رونمایی می شود.

او اظهار کرد: پیامک شناسایی این واحدها به مالکان ارسال شده و براساس آن سازمان امور مالیاتی اقدامات لازم را برای صدور قبض انجام می دهد.

محمود زاده درباره آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: در حال پالایش اطلاعات متقاضیان هستیم و ویرایش اطلاعات همچنان تمدید شده و ساخت و واگذاری اراضی هم ادامه دارد و تا چند هفته آینده تحویل تعدادی از این واحدها، همراه با واحدهای مسکن مهر انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: برنامه ریزی ها و هماهنگی ها انجام شده و با توجه به حساس تر شدن شرایط کشور به مرحله اجرایی می رسد.

محمود زاده با اشاره به این موضوع که مجلس اعلام کرده که طرح اقدام ملی مسکن تغییر خواهد کرد افزود: برنامه دولت و مجلس در حال حاضر افزایش تولید مسکن است و باید شرایط برای ساخت مسکن بین تمامی متقاضیان تسهیل شود.

او یاد آور شد: طرح های مجلس درباره مسکن دور از طرح های دولت نیست و تمامی آنها در یک راستا عمل می کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح های دولت برای کنترل بازار اجاره در طی یکی، دو ماه گذشته تاثیر بسیار زیادی در کنترل قیمت ها و ایجاد آرامش بازار دشته است، افزود: مصوبه هایی از جمله تعیین سقف قیمتی برای اجاره در شهر تهران و سایر شهرها باعث شده که مالکان و مستاجران راضی شوند و این موضوع در کاهش التهاب بازار نقش بسیار زیادی دارد.

او تاکید کرد: بررسی آمارها و اطلاعات بازار اجاره نشان دهنده بهبود وضعیت است و این آثار در کل بخش مسکن مشاهده شده است.

محمود زاده با بیان اینکه تعیین سقف قیمتی بازار اجاره نیاز به قانون دارد گفت: موضوعات مختلفی در بازار اجاره و کنترل قیمت ها در نظر گرفته شده و بعد از تصویب نهایی ارائه می شود.

او در پایان یاد آور شد: تعیین سقف قیمتی برای بازار اجاره نیاز به قانون دارد که باید تصویب و بررسی شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=152963

ثبت نظر

-