چشم بازار ها به آمار ساخت و ساز

  • کد خبر : 151580
  • 27 مرداد 1399 - 6:16
چشم بازار ها به آمار ساخت و ساز

به گزارش نیوز، در آغاز هفته گذشته قیمت اونس برروی ۲۰۳۵ دلار قرار داشت و درنهایت با پایان هفته به ایستادن در سطح ۱۹۴۴ دلار رضایت داد. بالاترین قیمت لحظه ­ای هفته کاری قبل ۲۰۴۷ دلار و پایین ­ترین قیمت ۱۸۸۰ دلار ثبت شد. پیش بینی اکثر تحلیلگران و نتایج نظرسنجی‌ها حکایت از این دارد که با وجود کاهش قمیت  درهفته گذشته ،روند طلا  در هفته پیش رو و بازه بلندمدت صعودی باشد.

دلیل چنین اصراری بر صعود طلا ناشی از برخی عوامل سیاسی و اقتصادی است. به باور طرفداران صعود قیمت علاوه بر تنش‌های ژئوپلیتیک، شاخص‌های اقتصادی و تصمیمات سیاست پولی می‌توانند تأثیر به سزایی بر روی قیمت طلا بگذارند. تقویم اقتصادی توسط سرمایه‌گذاران برای نظارت بر رویدادهای مهم هفته و تاریخ انتشار آنها استفاده می‌شود.

رویدادهای اثر گذار بر بازارهای جهانی

معامله گران و تحلیل گران در هر هفته کاری علاوه بر رصد روندهای گذشته گوشه چشمی به آمار و اطلاعات منتشر شده در هفته های آتی دارند.این آمارها می تواند روند بازار را تعیین و آرایش سرمایه گذاران متناسب با خروجی آنها تغییر کند.

در بسیاری از کشورها زمان و ساعت انتشار آمارها از سوی نهادهای رسمی از قبل مشخص شده است بر خلاف ایران که انتشار آمار فاقد هر نظم زمانی است و منتشر کنندگان آمار زمان و روز آن را به طور دلخواه و سلیقه ای تعیین می کنند.انتشار این آمار کمک می کند وضعیت و چشم انداز اقتصاد به هنگام شود  معامله گران هم از این زمان ها برای مقایسه نتایج و انتظارات استفاده می کنند و متناسب با آن اقدام به موقعیت خرید و فروش در بازار ها می کنند.

این رویدادهای بازار که معمولاً در یک گزارش اعلام یا منتشر می‌شوند، احتمال بالایی را برای پیش‌بینی وضعیت بازار های جهانی را به‌طور کلی و بازار طلا به‌طور اخص در بردارد. 

جدول داده مهم هفته

جدول زیر تاریخ و زمان انتشار، تأثیر احتمالی، ارقام پیشین و پیش‌بینی شده بعضی از مهم‌ترین رویدادها را ترسیم می‌کند.

D1F37D55-545D-4D75-B195-B58C402E708F

هفته کاری بازار های جهانی از امروز شروع خواهد شد و حداقل ۱۷ رویداد مهم در کانون نگاه سرمایه گذاران است.

رویدادهای مهم روز دوشنبه ۲۷ مرداد:در این روز انتشار سه داده برای بازیگران بازارهای جهانی از اهمیت بالاتری برخوداری است؛ انتشار دو آمار از تولید ناخالص ملی ژاپن و جلسات اتحادیه اروپا. درستی آمار پیش‌بینی شده در مورد تولید ناخالص ملی می‌تواند پیامدهای مثبتی برای بازار طلا داشته باشد.

جلسات اتحادیه اروپا در این روز درواقع شامل جلسات “یوروگروپ” است. یوروگروپ یک نهاد غیررسمی متشکل از وزیران کشورهای عضو منطقه یورو است. در این جلسات وزیران موضوعات مربوط به مسئولیت‌های مشترک خود را در رابطه با یورو موردبحث قرار می‌دهند.

رویدادهای مهم روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد:چشم بازار در این روز به اقیانوسیه دوخته شده است در این روز جلسه تنظیم سیاست بانک مرکزی استرالیا اعلام خواهد شد که بازار ها نسبت به آن حساس هستند علاوه بر این جلسه وزرای دارایی اتحادیه اروپا و انتشار مجوزهای ساخت‌وساز آمریکا ماه ژوئیه از دیگر داده های مهم این روز است. اگر ارقام پیش‌بینی شده مجوزهای ساخت‌وساز آمریکا نزدیک به واقعیت باشد ممکن است دوباره اثر مثبتی بر روی قیمت اونس بگذارد.

به گفته جیمز نایتلی یکی از تحلیل گران بازار های جهانی هفته آینده، همه‌چیز درباره داده‌های مربوط به مسکن است او می گوید: باید خوب به این آمار توجه شود زیرا به دلیل پایین بودن نرخ وام با استفاده از شواهد می‌توان نتیجه گرفت که تقاضا توسط خریداران قدیمی‌تر که به دنبال خانه دوم خود یا خانه تعطیلات خود هستند چگونه است آیا این تقاضا کماکان دست بالا را دارد.

رویدادهای مهم روز چهارشنبه۲۹  مرداد: انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده بریتانیا و اتحادیه اروپا  و نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا داده های مورد توجه سرمایه گذاران در این روز است.

شاخص قیمت مصرف‌کننده تغییرات سطح قیمت سبد بازار کالاهای مصرفی و خدمات خریداری‌شده توسط خانوارها را نشان می‌دهد.  این شاخص یک برآورد آماری است که با استفاده از قیمت نمونه‌های از اقلام نماینده که قیمت آن‌ها به‌صورت دوره‌ای جمع‌آوری می‌شود، ساخته‌شده است. طبق جدول این شاخص در اروپا و بریتانیا تقریباً ثابت پیش‌بینی می‌شود. 

رویداد­های مهم روز پنج­شنبه ۳۰ مرداد:چین اروپا و آمریکا سه کشوری هستند که در این روز به طور همزمان مدنظر بازار ها قرار دارند در این روز قرار است نرخ بهره وام بانک مرکزی چین منتشر شود، جلسه سیاست پولی بانک مرکزی اتحادیه اروپا برگزار شود و در نهایت ادعاهای اولیه بیکاری و شاخص تولید فدرال فیلادلفیا  اعلام خواهد شد.

 طبق گفته اف ایک سنتر شاخص تولید فدرال فیلادلفیا، شرایط تجاری فعلی در بخش تولید در این منطقه را نشان می‌دهد. این منطقه شامل پنسیلوانیا، نیوجرسی و دلاور است. این شاخص بر اساس نظرسنجی از شرکت‌های صنعتی پیشرو در منطقه محاسبه می‌شود. علاوه بر ارزیابی کلی شرایط تجاری در صنعت، از مدیران خواسته می‌شود تا ارزیابی کنند که وضعیت در شرکت‌هایشان بهبودیافته، بدتر شده یا بدون تغییر باقی‌مانده است. درستی پیش بینی‌های این شاخص نیز ممکن است به افزایش قیمت طلا موجب شود.

رویداد­های مهم روز جمعه۳۱  مرداد:در این روز قلب اقتصاد اروپا چک آپ می شود.آمار شاخص تولید مدیران خرید بخش تولیدی آلمان در روز جمعه منتشر می شود که می تواند چشم انداز مهم ترین عضو اتحادیه اروپا را نشان دهد.شاخص مدیران خرید بخش تولیدی آلمان نشان‌دهنده تغییرات در شرایط تجاری بخش صنعتی در آلمان در ماه موردنظر است. این شاخص بر اساس مشاهدات ماهانه مدیران خرید در شرکت‌های خصوصی بخش تولید است.

علاوه بر آلمان در همین روز شاخص خرده‌فروشی خالص کانادا و  فروش مسکن‌های موجود آمریکا هم به روز می شود.شاخص خرده‌فروشی مهم‌ترین نماگر مخارج مصرف‌کنندگان برای بازار ارز است. این شاخص قدرت تقاضای مصرف‌کنندگان و نیز اعتماد مصرف‌کنندگان را نشان می‌دهد. شاخص خرده‌فروشی میزان فروش بنگاه‌های اقتصادی را در سطح جزئی نمایش می‌دهد و کل دریافتی‌های خرده‌فروشی کالاهای موجود در انبار در محاسبه آن به‌کار گرفته می شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=151580

ثبت نظر

-