یک شام کاملاً سبک، با مزه ای فوق العاده برای آنان که در رژیم هستند

  • کد خبر : 151522
  • 27 مرداد 1399 - 4:55
یک شام کاملاً سبک، با مزه ای فوق العاده برای آنان که در رژیم هستند

کد خبر: ۱۶۱۱۰۱

تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ – ۰۱:۰۲

سالاد تبوله لبنانی یک شام کاملاً سبک، با مزه ای فوق العاده برای آنان که در رژیم هستند. این پیش غذا در عین حال می تواند به عنوان سالاد در کنار انواع غذا ها استفاده شده و سفره شما را کاملاً رنگین می نماید. این میزان مواد برای ۸ نفر مناسب است.

یک شام کاملاً سبک، با مزه ای فوق العاده برای آنان که در رژیم هستند. این پیش غذا در عین حال می تواند به عنوان سالاد در کنار انواع غذا ها استفاده شده و سفره شما را کاملاً رنگین می نماید. این میزان مواد برای ۸ نفر مناسب است.

مواد لازم تبوله لبنانی

بلغور گندم ۲ پیمانه

آب جوش ۴ پیمانه

جعفری تازه ۳ پیمانه

نعناع تازه ½ ۱ پیمانه

پیازچه ۸ عدد

پیاز کوچک قرمز ۲ عدد

خیار خرد شده بزرگ ۱ عدد

روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری

آب لیموترش تازه ½ پیمانه

گوجه فرنگی کوچک ۲ عدد

کاهوی برگ برگ شده جهت تزئین یک بوته کوچک

مواد لازم جهت تهیه سس:

خردل ۲ قاشق چایخوری

موسیر ۱ عدد متوسط

روغن زیتون ⅔ پیمانه

سرکه انگور ½ پیمانه

فلفل ۱ قاشق غذا خوری

نمک ۲ قاشق غذا خوریتبوله لبنانی

تبوله

طرز تهیه تبوله لبنانی

در یک کاسه متوسط، آب جوش و بلغور گندم را می ریزیم و هم می‎ زنیم. روی آن را می پوشانیم و برای مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم. پس از نیم ساعت آن را آبکشی می کنیم به طوری که تمام آب آن گرفته شده و خشک شود.

تمام سبزیجات را می شوییم و پس از خشک شدن آنها را ساطوری کرده، خرد می کنیم. بلغور آب گرفته را دوباره در کاسه می ریزیم و جعفری خرد شده، نعنای خرد شده، پیازچه خرد شده، پیاز خرد شده، خیار رنده شده و آب لیمو را روی آن می ریزیم. سپس ۳ قاشق غذا خوری روغن زیتون را به آنها اضافه می کنیم. آنها را با نمک و فلفل مزه دار می کنیم. پوست موسیر را می گیریم و سپس آن را ریز خرد می کنیم. در یک کاسه دیگر، موسیر خرد شده، خردل، سرکه و ½ قاشق چایخوری نمک را می ریزیم و آنها را کاملاً مخلوط می کنیم. سپس باقی مانده روغن زیتون را به آهستگی و به طور مداوم و پیوسته به آن می افزائیم و مرتباً با همزن دستی مخلوط می کنیم تا کاملاً مواد حل شده و یکدست شوند. این مواد را با کمی نمک و فلفل مزه دار می کنیم.

چند برگ کاهو در یک دیس می چینیم و سپس تبوله را روی آن به صورت کومه می ریزیم و سپس گوجه های کوچک را از وسط دو نیم کرده و آنها را روی تبوله می ریزیم. سپس ¼ پیمانه از سس را روی گوجه ها می دهیم و کمی فلفل روی آن می پاشیم و باقیمانده سس را در یک ظرف مناسب ریخته و هنگام سرو، سس را کنار آن می گذاریم.


 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=151522

برچسب ها

ثبت نظر

-