به نام تلویزیون، به کام سایت‌‌های شرط‌‌بندی!

  • کد خبر : 151446
  • 27 مرداد 1399 - 3:04
به نام تلویزیون، به کام سایت‌‌های شرط‌‌بندی!

به گزارش نیوز، ایران‌ورزشی نوشت: سال‌هاست که تبلیغات سایت‌های شرط‌‌بندی فوتبال یا پیش‌بینی نتایج، از طریق صفحات معروف فوتبالی در اینستاگرام یا کانال‌های تلگرامی رواج دارد.

فعالیت کانال تلگرامی با نام نود در زمان پخش برنامه نود تا سال‌ها در حالی بود که این سایت هیچ ارتباطی به برنامه تلویزیونی نود نداشت اما با همین نام عضو می‌گرفت و فعالیت می‌کرد، هیچ نظارتی هم بر عملکرد این سایت و تبلیغات آن نمی‌شد.

حالا همین اتفاق درباره دیگر برنامه‌های تلویزیونی مثل فوتبال برتر و گزارش ورزشی تکرار می‌شود. کانال‌ها و صفحاتی با نام این برنامه‌ها در فضای مجازی تشکیل شده‌اند که تعداد اعضا و دنبال‌کنندگان آن‌ها از صفحات رسمی این برنامه‌های تلویزیونی بیشتر هستند. نکته این‌جاست که این کانال‌های غیررسمی با دنبال‌کنندگان و اعضای چند برابری که هیچ نظارتی بر فعالیت‌های‌شان نمی‌شود، بارها و بارها تبلیغات سایت‌های شرط‌‌بندی را منتشر کرده‌اند. آن‌ها به نام برنامه‌های فوتبالی تلویزیون مخاطب جذب می‌کنند و بدون این‌که نظارتی بر فعالیت‌شان باشد، محتواهایی خارج از چارچوب قانونی ارائه می‌دهند و به نوعی شرط‌‌بندی فوتبال را بین مخاطبان فوتبالی رواج می‌دهند.

درست است که مجری‌های این برنامه‌های تلویزیونی بارها به غیررسمی بودن این صفحات مجازی تأکید کرده‌اند و صفحه رسمی برنامه را از راه‌های مختلف معرفی کرده‌اند، اما هیچ‌یک از این تأکیدها تأثیری در فعالیت صفحات غیررسمی و تعداد بالای مخاطبان آن‌ها نداشته است. چندین کانال تلگرامی در حال حاضر با نام فوتبال برتر فعالیت می‌کنند که تعداد اعضای آن چند برابر کانال اصلی و رسمی برنامه است. حتی صفحات اینستاگرامی غیررسمی به نام فوتبال برتر هم دنبال‌کنندگانی بیشتر از صفحه رسمی آن دارند و این یعنی خطر بزرگ!

این کانال‌های غیررسمی با دنبال‌کنندگان و اعضای چند برابری که هیچ نظارتی بر فعالیت‌های‌شان نمی‌شود، بارها و بارها تبلیغات سایت‌های شرط‌‌بندی را منتشر کرده‌اند!

حتی فدراسیون فوتبال هم که در ابتدای فصل مدعی شده بود با کانال‌های هواداری غیررسمی باشگاه‌ها مقابله می‌کند هم نتوانست اقدامی جدی در این زمینه انجام دهد و حالا حواشی ایجاد شده از طریق این کانال‌ها را هم باید به کانال هواداری تیم‌ها اضافه کنیم و این سؤال را مطرح کنیم که چرا با رواج این صفحات و کانال‌ها در فضای مجازی برخوردی جدی نمی‌شود؟ ما در شرایطی از ورود بازیکنان رده‌های پایه به بحث شرط‌‌بندی نگران هستیم که جلوی خوراک‌دهی به مخاطبان این کانال‌ها را نمی‌گیریم و با فعالیت قارچ‌گونه کانال‌های غیررسمی به اسم برنامه‌های پرمخاطب و تیم‌های پرهوادار برخورد جدی نمی‌کنیم.

معضل شرط‌‌بندی فوتبال، ورود افرادی از جامعه فوتبال به این سایت‌ها و مطرح شدن شائبه تغییر نتایج بازی‌ها از طریق شرط‌‌بندی‌های کلان و فعالیت‌های این سایت‌ها، سال‌هاست که در فوتبال ایران به طور جدی مطرح می‌شود و هشدارهای زیادی درباره آن‌ها داده شده اما تا کنون برخورد سازمان‌یافته‌ای با آن‌ها نشده است.

سؤال اساسی این‌جاست که آیا پی‌گیری فعالیت غیرمجاز و بدون مجوز این صفحات و کانال‌ها به نام برنامه‌های تلویزیونی برعهده سازمان صداوسیما نیست؟ صداوسیما نباید از طریق پلیس فتا این موضوع را به طور جدی پی‌گیری کند و جلوی جذب مخاطب این صفحات مجازی به نام برنامه‌های فوتبالی را بگیرد؟ صفحاتی که بیشتر از محتوای فوتبال تبلیغات سایت شرط‌‌بندی و پیش‌بینی فوتبال را به خورد مخاطب می‌دهند و بستری برای رواج شرط‌‌بندی شده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=151446

ثبت نظر

-