هشدار درباره وجود مواد انفجاری قوی در بندر أم قصر عراق

  • کد خبر : 151006
  • 26 مرداد 1399 - 19:00
هشدار درباره وجود مواد انفجاری قوی در بندر أم قصر عراق

هشدار درباره وجود مواد انفجاری قوی در بندر أم قصر عراق


نیوز :

مدیر اداره کل گمرک عراق گفت: روند بازرسی‌های دقیق و گسترده در خصوص وجود مواد خطرناک در بندر تجاری “أم قصر” بنا به درخواست دولت عراق به منظور حفاظت از گذرگاه‌های مرزی و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با خطر انبار کردن و انتقال مواد شیمیایی و خطرناک در بنادر پس از انفجاری که چند روز قبل در بندر بیروت رخ داد، پایان یافته است.

به گزارش نیوز به نقل از ایسنا، اداره کل گمرک عراق نسبت به وجود موادهای شیمیایی خطرناک و شدید الانفجار در بندر تجاری “أم قصر” واقع در استان بصره هشدار داد.

به نوشته روزنامه «الصباح»، خالد صلاح، مدیر اداره کل گمرک عراق خاطرنشان کرد، روند بازرسی‌های دقیق و گسترده در خصوص وجود مواد خطرناک در بندر تجاری “أم قصر” بنا به درخواست دولت عراق به منظور حفاظت از گذرگاه‌های مرزی و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با خطر انبار کردن و انتقال مواد شیمیایی و خطرناک در بنادر پس از انفجاری که چند روز قبل در بندر بیروت رخ داد، پایان یافته است.

وی در ادامه افزود، مجموع محموله‌های موجود در بنادر أم قصر ۶۴۳۱ است که از میان آنها ۵۱۳ عدد حاوی مواد شیمیایی خطرناک و مواد انفجاری قوی و سمی بودند که ۲۰ عدد از آنها وابسته به اداره‌های دو وزارت نفت و برق که حاوی مواد شیمیایی بودند و مصرف دوگانه دارند، در بندر أم قصر تخلیه شدند.

خالد صلاح از واردکنندگان مواد شیمیایی در دو بخش دولتی و خصوصی خواست تا درخواست‌ها برای تخلیه تمامی محموله‌های مواد شیمیایی موجود در اسکله‌های بندر “أم قصر” را به صورت فوری عملی کنند تا از وقوع حوادث احتمالی در این بنادر ممانعت شود.

پیشتر دولت عراق از تمامی گذرگاه‌های زمینی و دریایی در مرزهای عراق و فرودگاه‌ها خواست تا اقدام به آمارگیری دقیق و فراگیر از تمامی انبارهای حاوی مواد قابل انفجار کنند تا از وقوع حوادثی ویرانگر مانند انفجار بندر بیروت که هزاران کشته و زخمی برجای گذاشت، جلوگیری شود.


این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=151006

ثبت نظر

-