جنازه پسربچه گمشده در امین آباد ورامین پیدا شد / او چه سرنوشتی داشت؟ + فیلم و عکس

  • کد خبر : 150762
  • 26 مرداد 1399 - 14:35
جنازه پسربچه گمشده در امین آباد ورامین پیدا شد / او چه سرنوشتی داشت؟ + فیلم و عکس

 

 

 کانال انتقال آب تصفیه‌خانه جنوب تهران به ورامین در محدوده روستای امین‌آباد بخش مرکزی شهرستان ری بار دیگر حادثه آفرید و این بار امیرعلی کودک ۵ ساله جان باخت.

به گزارش نیوز ، ساعت ۲۰ و ۱۰ دقیقه پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه گزارش مفقود شدن کودک پنج‌ساله (امیرعلی) به آتش‌نشانی روستای امین آباد در بخش مرکزی شهرستان ری گزارش می‌شود.

با حضور آتش نشانان عملیات جستجو برای پیدا کردن امیرعلی ۵ ساله از ساعت ۸:۱۰ دقیقه شب آغاز می شود، آتش نشانان با چنگ زدن در محل های عمیق و توری های زیر پل های کانال انتقال آب تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین عملیات جستجو را ادامه می دهند.

سرانجام ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه شب با تلاش آتش نشانان پشت یکی از صافی های زیر پل کانال انتقال آب جنازه بی جان امیرعلی ۵ساله کشف می شود.

ساکنان محلی روستای امین آباد علت اصلی این حادثه و حوادث مشابه را نداشتن حفاظ در حاشیه برخی از نقاط کانال انتقال آب تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین می دانند.

نبود حفاظ علت اصلی سقوط امیرعلی پنج ساله به داخل کانال است

علی مولایی یکی از ساکنان روستای امین آباد در این باره  گفت: عمق زیاد و شکل هندسی کانال به گونه ای است که پس از سقوط به داخل آن امکان خروج سخت می باشد.

وی که تجربه نجات دادن چند نفر از این کانال را دارد، افزود: جلبگ های دیواره کانال به قدر لیز است که شخص گرفتار در آب به هیچ عنوان نمی تواند با کمک از دیواره کانال بیرون بیاید حتما باید شخص دیگری کمک کند.

مولایی خاطرنشان کرد: نبود حفاظ علت اصلی سقوط امیرعلی ۵ ساله به داخل کانال است.

بخش اعظم حاشیه کانال آب ری ـ ورامین در روستایی امین آباد فنس کشی شده است

عضو شورای روستای امین آباد  با بیان اینکه طول کانال انتقال آب تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین در روستای امین آباد ۴۵۰متر است، گفت: ۴۳۰ متر از حریم کانال طی سال ۹۲ تاکنون فنس کشی شده و میزان باقی مانده نیز به دلیل شکایت آب منطقه ای به دلیل عدم رعایت حریم کانال متوقف شده است.

عباس رضازاده ادامه داد: شورای اسلامی روستا و دهیاری امین آباد معبر کناری کانال را آسفالت و روشنایی ایجاد کرده اند تا جلوی بسیاری از مشکلاتی که در گذشته اهالی با آن درگیر بودند مانند زورگیری در منطقه تکرار نشود.

وی با بیان اینکه کانال انتقال آب تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین درحدود یک و نیم متر عمق و سه متر نیز عرض دارد، عنوان کرد: عمق آب و دیواره جلبگی لیز کانال، جان ساکنان روستا را تهدید می کند.

رضازاده اضافه کرد: آب کانال نیز به خاطر تصفیه شدن از فاضلاب تهران آلودگی دارد و این مورد نیز جان ساکنان حریم خود را تهدید می کند.

وی در خصوص حادثه دلخراش غرق شدن کودک پنج ساله (امیرعلی) نیز گفت: به گفته شاهدان کودک ۵ ساله پس از اینکه سایر همسالان خود با وی بازی نکردند به حالت قهر می گوید میروم خودم به کانال آب بیاندازم.

رضا زاده یادآور شد: فاصله خانه امیرعلی تا کانال حدود ۳۰۰ متر و فاصله محلی که خارج از حریم روستا و فنس کشی نشده است نیز در حدود ۵۰۰ متر است که امیرعلی پس از طی حدود ۸۰۰ تا یکهزار متر به داخل آب می پرد.

وی با تاکید براینکه امیرعلی پنج ساله در حریم روستای امین آباد به داخل کانال سقوط نکرده است، افزود: محیط مسکونی روستا فنس کشی شده و فقط قسمت کمی از حاشیه کانال به دلیل مخالفت اداره آبیاری و زهکشی اداره کانال های آب منطقه ای فنس کشی نشده است.

عضو شورای اسلامی روستای امین آباد ضمن همدردی با خانواده داغدار مرحوم امیرعلی، اضافه کرد: حفظ جان اهالی روستا و جلوگیری از حوادث مشابهه از اولویت های اصلی شورای و دهیاری روستای امین آباد است.

حاشیه کانال انتقال آب در مناطق مسکونی امین آباد فنس کشی شده است

بخشدار مرکزی شهرستان ری  اظهار داشت: حاشیه کانال انتقال آب تصفیه خانه جنوب به ورامین در مناطق مسکونی روستای امین آباد از محل ارزش افزوده از سال ۹۶ تاکنون به درخواست بخشداری مرکزی شهرستان ری فنس کشی شده است.

فاطمه فکوریان گفت: بخشداری مرکزی شهرستان ری با تمام مشکلاتی آب منطقه ای در جهت جلوگیری از فنس کشی اطراف کانال در روستای امین آباد ایجاد کرد تقریبا تمام قسمت های آن را فنس کشی و سه در نیز برای لایروبی ایجاد کرد که هم اکنون نیز کلید آن در دست اداره اداره آبیاری و زهکشی اداره کانال ها است.

وی با بیان اینکه اطراف کانال انتقال آب تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین براساس طرح هادی روستای امین آباد معبر تعریف شده است، افزود: آب منطقه ای با هرگونه آسفالت، فنس کشی و ایجاد روشنایی در اطراف این کانال با این استدلال که باید حریم کانال حفظ شود مخالف می کند.

فکوریان یادآرو شد: احداث ۱۴۴ واحد مسکن مهر و توسعه روستا نیازمند احداث معبر در اطراف کانال است که با مخالفت اداره آب منطقه ای مواجه می شود، آسفالت و ایجاد روشنایی اطراف کانال آب ری به ورامین موجب افزایش ایمنی و جلوگیری از ایجاد مشکلاتی مانند زورگیری و سرقت در امین آباد شده است.

وی با تسلیت به خانواده داغدار مرحوم امیرعلی پنج ساله گفت: شب حادثه تمامی عوامل دهیاری امین آباد و بخش مرکزی برای جستجوی این کودک بسیج شدند و پس از کشف آن نیز با حدس اینکه زنده است بخش اورژانس بیمارستان فیروزآبادی برای پذیرش آماده بود که متاسفانه این کودک جان خود را از دست داده بود.

 

امیرعلی بدرلو

 

فکوریان یادآور شد: متاسفانه امیرعلی پنج ساله پس از طی مسافتی طولانی و خروج از حریم روستا و مناطق فنس کشی شده در خارج از حریم امین آباد خود را به داخل کانال آب ری ـ ورامین می اندازد و چون کسی آن حوالی نبود این فاجعه غم بار رقم خورده است.

فنس کشی کانال آب در مناطق مسکونی برعهده شهرداری و دهیاری ها است

مسئول اداره کانال تهران با بیان اینکه فنس کشی و سرپوشیده کردن کانال در مناطق مسکونی باید توسط دهیاری ها و شهرداری ها انجام شود، اظهار داشت: اداره کانال های تهران به هیچ عنوان با فنس کشی در مناطق مسکونی عبور کانال ری – ورامین مخالف نیست.

مهدی دباغی ادامه داد: حریم کانال در داخل روستای امین آباد هم کاملا فنس کشی شده است، دهیاری ها و شهرداری ها زمانی که تراکم جمعیتی در حاشیه کانال ها ایجاد می کنند باید نسبت به بی خطر سازی و فنس کشی نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه حریم کانال از هر سمت ۱۷ متر است، افزود: براساس قانون آسفالت و ایجاد روشنایی در جاده سرویس کانال که در حاشیه آن قرار دارد ممنوع است، این مسیر برای تردد کامیون های سنگین در زمان لایروبی کانال که سالی یکبار می باشد طراحی شده است.

دباغی در خصوص فنس کشی در خارج از حریم شهرها و روستاها نیز خاطرنشان کرد: سال ۵۴ که کانال انتقال آب ری به ورامین طراحی شده قسمت هایی که از داخل شهرها و روستاها عبور می کرده سرپوشیده طراحی شده است و از سال ۱۳۶۰ هم که کانال به بهره برداری رسیده همین طور بوده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون کانال انتقال آب تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین در محاصره جمعیتی قرار گرفته است و باید کسانی که زمینه توسعه این مراکز جمعیتی را ایجاد کرده اند نسبت به محصور کردن حاشیه کانال و فنس کشی اقدامات لازم را انجام دهند.

دباغی با اشاره به تصمیم جدید آب منطقه ای نسبت به امضاء تفاهم نامه میان شهرداری ها و دهیاری ها برای محصور کردن روی کانال های انتقال آب، گفت: آب منطقه ای اجازه سرپوشیده کردن و احداث بوستان را به شهرداری ها و دهیاری ها داده است باید مسئولان از این فرصت استفاده کنند.

وی در خصوص آلودگی آب نیز اظهار داشت: آب خروجی از تصفیه خانه جنوب تهران تمام استاندارهای لازم برای کشاورزی را دارد و مناسب آشامیدن نیست، ۸۰ تا ۹۰ درصد آلودگی فاضلاب از این آب گرفته شده است.

دباغی اضافه کرد: رشد جلبگ در هر حال در دیواره های کانال وجود دارد و نمی توان نسبت به آن کار خاصی انجام داد، سالیانه یکبار کانال لایروبی می شود.

حادثه جان باختن کودک پنج ساله در کانال امین آباد در دست بررسی است

فرماندار ویژه شهرستان ری ضمن تشکیل تیمی متخصصی برای پیدا کردن علت اصلی مرگ امیرعلی پنج ساله  اظهار داشت: پیگیر علت حادثه جان باختن کودک پنج ساله در این کانال انتقال آب تصفه خانه جنوب تهران به ورامین هستیم و با مقصران برخورد قانونی انجام می‌گیرد.

حسین توکلی کجانی با تأکید براینکه نقاط حادثه خیز کانال ری ـ ورامین در داخل روستای امین آباد و خارج از آن باید ایمن سازی می‌شود، گفت: کارشناسان در حال بررسی جوانب این حادثه هستند.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام گرفته از کانال ری ـ ورامین در داخل و خارج از روستای امین آباد تصریح کرد: از روزی که این حادثه اتفاق افتاده، مجموعه فرمانداری پیگیر موضوع است و با بررسی سوابق و نظر کارشناسان به دنبال علت وقوع حادثه و رفع آن هستیم لذا باید تمام جوانب بررسی و مقصران حادثه مشخص شود.

توکلی ادامه داد: بررسی و رسیدگی به این موضوع جزو اولویت‌های فرمانداری شهرستان ری است و اگر شخص یا دستگاهی در این زمینه کوتاهی کرده باشد قطعاً برخورد قانونی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه طول مسیر کانال زیاد است، ابتدا باید نقاطی که امکان تردد شهروندان وجود دارد شناسایی و طبق اولویت ایمن سازی شود که نقاطی که در بافت روستا قرار دارند بر عهده دهیاری و خارج از بافت روستا برعهده وزارت نیرو و آب منطقه‌ای است.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان ضمن تسلیت به خانواده این کودک داغدار گفت: پس از اعلام نظر کارشناسان دادگستری و مشخص شدن مقصران حادثه، برخورد لازم انجام می‌گیرد و اقدامات لازم برای جلوگیری از حوادث مشابه انجام خواهد شد.

با مقصران مرگ کودک پنج ساله در کانال ری ـ ورامین در روستای امین آباد قاطعانه برخورد می شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری شهرستان ری گفت: پس از اعلام نظر کارشناسان، برخورد قاطعانه با مقصران مرگ کودک پنج ساله در کانال انتقال آب تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین در حاشیه روستای امین آباد انجام می‌گیرد.

غلامرضا نوفرستی اظهار داشت: این اطمینان را به مردم شریف شهرستان ری و نیز به پدر و مادر این کودک بی گناه می‌دهیم که به صورت جدی موضوع را پیگیری کرده و با مقصر حادثه بر اساس نظر کارشناسی حوادث برخورد قاطع انجام شود.

وی تصریح کرد: طی روزهای اخیر به کلانتری ۱۷۳ اعلام کرده ایم گزارشی از وضعیت پرمخاطره این کانال به دادستانی ارسال کنند تا نسبت به رفع مشکل به صورت اساسی و پیشگیری از اتفاقات تلخ دیگر، اقدامات لازم انجام گیرد.

دادستان شهرستان ری با اشاره به حادثه تلخ دیگری که منجر به فوت یکی دیگر از شهروندان در کانال آب شده بود، گفت: درصورتی که این کانال‌ها فنس کشی و ایمن سازی شود شاهد چنین حوادثی نخواهیم بود لذا علاوه بر شناسایی مقصران حادثه، باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه اِعمال شود.

نوفرستی ادامه داد: پس از بررسی تمام جوانب حادثه توسط کارشناسان، مقصران حادثه مشخص می‌شود که امکان دارد چندین دستگاه در بروز این حوادث سهیم باشند لذا قطعاً بدون اغماض با تمام مقصران برخورد خواهد شد.

 

در نیوز بیشتر بخوانید:»»

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=150762

ثبت نظر

-