اختصاصی| استقبال مداحان حسینی از لایو اینستاگرام/کرونا هزینه هیئت را چقدر افزایش می‌دهد؟

  • کد خبر : 150735
  • 26 مرداد 1399 - 14:09
اختصاصی| استقبال مداحان حسینی از لایو اینستاگرام/کرونا هزینه هیئت را چقدر افزایش می‌دهد؟

کد خبر: ۱۶۱۰۲۱

تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۲:۱۴

مداح اهل بیت با اشاره به ضرورت استفاده از فضای مجازی جهت برگزاری عزاداری‌های ماه محرم گفت: برگزاری مراسم در فضای باز هزینه‌ای ۳ تا ۴ برابر بیشتر از فضای بسته دارد لذا حمایت دولت از هیئت‌ها در شرایط کرونا امری ضروری است.

عادل خوشرو، مداح اهل بیت در گفت‌وگو با خبرنگار نیوز درباره موضوع ماه محرم و تمهیداتی که هیئت‌ها عزاداری جهت پیشگیری از کرونا باید انجام دهند، اظهار داشت: ۱۰۰ درصد مخالف برگزار نشدن مراسم عزاداری در ماه محرم امسال علی‌رغم شیوع کرونا هستم.

 

وی افزود: شبکه‌های معاند و دشمنان امسال به دنبال تعطیلی ماه محرم‌اند و ما نباید بگذاریم که آنها به این هدف خود دست یابند بنابراین قطعاً باید برای پروتکل‌های بهداشتی ۱۰۰ درصد رعایت شود و در کنار این قضیه عزاداری‌های حسینی نیز برگزار شود.

 

این مداح اهل بیت خاطرنشان کرد: در صورتی که فضای باز در اختیار هیئت‌ها قرار گیرد، بسیار مناسب است ولی اگر این موضوع محقق نشود باید هیئت‌ها با ظرفیتی کمتر از سال‌های گذشته مراسم عزاداری را برگزار کنند که پیشنهاد ما این است که به طور مثال اگر هیئتی پارسال هزار نفر جمعیت را پوشش می داد امسال آمار ۲۰۰ و ۳۰۰ نفری را در نظر گیرد.

 

وی با اشاره به ضرورت استفاده از اینستاگرام و فضای مجازی جهت پوشش مراسم عزاداری‌های حسینی گفت: فضای  مجازی و حقیقی مکمل یکدیگر هستند و نباید از ظرفیت لایو‌اینستاگرام جهت بهره مندی از عزاداران حسینی از روضه های ماه محرم غافل بمانیم.

 

خوشرو یادآور شد: دولت و شهرداری‌ها باید همکاری‌های لازم را امسال بیش از سال‌های گذشته جهت برگزاری عزاداری‌های ماه محرم با هیئت‌ها داشته باشند و به نظرم شهرداری‌ها باید زمین‌های خالی در اختیار هیئت‌ها قرار دهند همچنین اختصاص ورزشگاه‌ها در ماه محرم جهت برگزاری مراسم عزاداری‌های حسینی بسیار حائز اهمیت است.

 

 

وی با اشاره به اینکه هزینه برگزاری مراسم عزاداری‌های حسینی در فضای باز برای هیئت‌ها ۳ تا ۴ برابر است، گفت: به طور مثال فضای باز حداقل نیاز به ۲۰ باند صوتی دارد که خرید هر جفت باند به طور متوسط ۵۰ میلیون تومان و اجاره هر باند هر شب یک میلیون تومان است.

 

 

این مداح اهل بیت گفت:به غیر از موضوع هزینه باند، مسائل بهداشتی نیز نیاز به اختصاص هزینه دارد که هیئت‌ها این موضوع برایشان بسیار حائز اهمیت است ولی لازم است که علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم دولت و دست‌اندرکاران نیز تمهیدات جامعی را در نظر گیرند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر هزینه متوسط هر هیئت جهت برگزاری مراسم عزاداری چقدر است، گفت: این موضوع بستگی به ارائه خدمات به تعداد عزاداران حسینی شرکت کننده در جلسه دارد ولی به طور کلی در صورتی‌که عزاداران در یک هیئت ۸۰۰ تا هزار نفر باشند، بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=150735

ثبت نظر

-