فواید مصرف میوه در صبحانه/بهترین صبحانه پرانرژی برای بچه ها

  • کد خبر : 1504
  • 07 مرداد 1400 - 12:30
فواید مصرف میوه در صبحانه/بهترین صبحانه پرانرژی برای بچه ها

نیوز: میوه ها منبع اصلی ویتامین ها هستند که مصرف آن ها برای گرو ههای سنی مختلف پیشنهاد می شود.نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره فواید مصرف میوه و سبزیجات در صبحانه بزرگسالان، گفت: طبق تحقیقات انجام شده روی افراد، مصرف میوه ها، آبمیوه های طبیعی و سبزیجات در صبحانه به علت داشتن ویتامین ث موجب انرژی زیاد و سرحالی در افراد می شود و همچنین به جذب بهتر آهن غذای کودک هم کمک می کند.

جوزدانی گفت: به علاوه این نوع ویتامین در میوه و سبزیجات گاهی اوقات موجب تمرکز بیشر در افراد هم می شود.او در ادامه گفت: برخی از میوه ها مانند موز سرشار از پتاسیم و فیبر هستند که این مواد مغذی موجب کاهش اشتها شده و از پرخوری افراد هم جلوگیری می کنند.

فواید مصرف میوه در صبحانه

فواید مصرف میوه در صبحانه برای کودکان

جوزدانی در ادامه اظهار کرد: کودکان به تمام ویتامین ها نیاز دارند پس بهتر است والدین میو ها و سبزیجات را حتما در وعده صبحانه فرزند خود قرار دهند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره فواید استفاده از میوه و صبحانه در کودکان بیان کرد: میوها سرشار از فیبرها هستند که این ماده مغذی موجب رشد کودکان شده به همین علت بهتر است والدین میوها و آب میوها را در وعده صبحانه کودک خود قرار دهند.

>>>بیشتر بخوانید:

صبحانه سالم برای کودکان: اصلی ترین وعده غذایی

او گفت: ویتامین ث در میوه ها موجب انرژی بیشتر و همچنین جذب بهتر آهن غذا در کودکان می شود.

صبحانه خوردن کودکان
او توصیه کرد: کودکان در فصل سرما علاقه ایی به میل کردن میوه ها ندارند در این هنگام والدین بهتر است اب میوه های طبیعی را جایگزین میوه ها و سبزیجات در صبحانه فرزند خود کنند.
جوزدانی یادآوری کرد: کودکان در سنین پایین تر ممکن است به میوه علاقه ایی نداشته باشند. که مادران می تواند با استفاده از میوه ها سس تهیه کنند و در کنار میوه کودک خود قرار دهند تا کودکان با سس میوه در وعده صبحانه میوه مصرف کنند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان تصریح کرد: والدین گرامی علاوه بر تهیه اب میو های طبیعی و سس های میوه می توانند میوه ها را برش کوچک داده و به شکل های بامزه در آورند. و در مقابل کودک خود با خلال یا چنگال کوچک در وعده صبحانه قرار دهند.( استفاده از خلال یا چنگال بستگی به سن کودک دارد.)

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=1504

ثبت نظر

-