باهر: کنار هم که نیستیم، استخوان درد می‌گیریم

  • کد خبر : 149940
  • 25 مرداد 1399 - 23:43
باهر: کنار هم که نیستیم، استخوان درد می‌گیریم

نیوز/ مهری رنجبر؛ این روز‌ها به فرزاد باهر ارسباران هم مثل خیلی از ورزشکاران سخت می‌گذرد. دور از تمرین و مسابقه، دور از دوئل. روز‌های سختی که به قول خودش چاشنی افسردگی هم دارد. او امیدوار است، اما نتیجه همه این سختی‌ها به مدال المپیک ختم شود. مدالی که جبران باهر معتقد است تصاحبش مهم است، حتی اگر خودش مسافر توکیو نباشد، اما خوشحال می‌شود.

این روز‌ها چطور می‌گذرد؟
خیلی جالب نمی‌گذرد و شاید بهتر بگویم سخت. البته برای همه مردم سخت است، اما برای ما ورزشکاران که عادت به کم تحرکی نداریم سخت‌تر است و افسردگی خاصی می‌گیریم. ما قبلاً هر روز تمرین می‌کردیم، درست است که حالا دوباره تمرین را شروع کرده‌ایم، اما بدون هم‌تیمی‌ها و مربی خیلی سخت است.

پیمان فخری می‌گفت ترکیب تیم برای المپیک را با انتخابی نمی‌بندد نتایج بچه‌ها در جایزه بزرگ‌ها تعیین‌کننده است.
هیچ فرقی نمی‌کند هرکس آماده‌تر باشد به المپیک می‌رود. فکر می‌کنم این روش هم برای تیم خوب باشد که هرکس آماده‌تر است برود، اما حالا حدود ۶-۷ ماه است که نه مسابقه‌ای داشتیم و نه چیزی. من قبل از کرونا انتخابی برای جام جهانی پادووای ایتالیا دادم، اما کرونا همه چیز را به هم ریخت و به آن مسابقه نرسیدم، قبل از المپیک هم ۳-۴ مسابقه داریم. اگر فخری گفته نتایج مسابقات ملاک است خب بهتر است.

کار سخت‌تر و حساس‌تر می‌شود؟
رقابت سخت‌تر که می‌شود، اما فرقی ندارد، نتیجه رقابت‌ها تعیین‌کننده باشد یا انتخابی. به هر حال ما به دلیل بازی زیادی که کرده بودیم، کامل تکنیک همدیگر را می‌شناسیم، به هر حال بستگی به قرعه دارد باید ببینیم بعد از کرونا مسابقات چه زمانی برگزار می‌شود، اما مطمئنم هرکس حقش باشد به المپیک توکیو می‌رود. از طرفی باید ببینیم المپیک برگزار می‌شود؟

مگر قرار است برگزار نشود؟
من که خیلی ناامید شده‌ام. اما با بچه‌ها که صحبت می‌کردم، هم و غم همه برگزاری المپیک است و تصاحب مدالش. فرقی هم نمی‌کند چه کسی در ترکیب تیم باشد، مهم مدال المپیک است. حتی اگر من هم به المپیک نروم و تیم مدال بگیرد واقعاً خوشحال می‌شوم، چراکه تا آخرین لحظه کنار تیم هستم. فخری مشخص می‌کند چه کسی مسافر المپیک می‌شود. همه می‌دانند فخری دلسوزترین فرد شمشیربازی است.

مسئولان برگزاری که اصرار دارند با آمدن واکسن برگزار می‌شود.
ان‌شاءا… المپیک برگزار شود. ملاک سازمان بهداشت جهانی است چراکه حتی واکسن روسیه را هم تأیید نکرده. ما از خدایمان است که واکسن پیدا شود و بزنیم و از فردایش برویم اردو و بزنیم توی سر و کله هم. به هر حال شمشیربازی از نظر مالی برای ما چیزی ندارد و فقط عشق است و بس. وقتی کنار هم نیستیم انگار استخواهایمان درد می‌گیرد. من آنقدر بدنسازی کار کرده‌ام که دیگر حالم به هم می‌خورد. حالا مشتاقم تا شمشیربازی کنم.

تو حریف تمرینی در تبریز نداری؟
من حریف تمرینی خوبی ندارم. قبلاً شمشیربازان امید‌ها و جوانان بودند، اما آن‌ها که رفتند من تنها بازمانده شمشیربازی در تبریز شده‌ام. به دلیل عملکرد ضعیف هیئت همه ششمیرهایشان را غلاف کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=149940

ثبت نظر

-