اختصاصی| اروپا چگونه خود را برای موج دوم کرونا آماده می‌کند؟

  • کد خبر : 149386
  • 25 مرداد 1399 - 13:40
اختصاصی| اروپا چگونه خود را برای موج دوم کرونا آماده می‌کند؟

کد خبر: ۱۶۰۹۰۷

تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۲:۰۳

ترس های تازه از شیوع مجدد ویروس کرونا در اسپانیا، دیگر رمقی برای اروپایی ها باقی نگذاشته و حالا به سوی امریکا در حرکت است. این پائیز امریکا دوباره تبدیل به مقصدی برای دانشجویان سراسر جهان خواهد شد. هیچ کس تمایلی به شروع مجدد شیوع این بیماری ندارد. مردم به اندازه کافی از این بیماری درس گرفته اند اما بنظر می رسد که این بیماری هنوز کارش باما تمام نشده است.

به گزارش سرویس ترجمه نیوز، لودویکو ساپیو، اقتصاد دان اهل بارسلونا که در لندن زندگی می کند، می گوید: صعود ناگهانی بیماری در برخی کشورهای اروپایی شدیدا چهره و اعتماد به نفس آنها را تضعیف کرده است، بنابراین سعی کرده اند با تغییر و شدیدتر کردن محدودیت های کرونایی، تا حدی جلوی این مساله را بگیرند.

 

عملکرد اسپانیا در مواجه با بیماری باعث شده که عرق سردی روی تن همه مردم بنشیند، درحالی که در آلمان شاهد اعتراضات گسترده مردم در برابر اعمال محدودیت ها هستیم.

 

فرناندو سیمون، رئیس مرکز همه گیر شناسی در وزارت بهداشت اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کرد که بیماری هنوز تحت کنترل است و بیمارستان ها در وضعیت خوبی قرار دارند. 

 

صحبت های فرناندو سیمون که در دیلی میل گزارش می شد، اینگونه ادامه یافت: هنوز مشخص نیست که افزایش شمار افراد شناسایی شده بخاطر انجام تست کرونا توسط عموم مردم باشد. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا در ۶آگوست، ۱۶۸۳ نفر بوده است.

 

آلمان از این هفته دانش آموزان را راهی مدرسه خواهد کرد. به کسانی هم که تا زمان رسیدن واکسن تمایل به رعایت بیشتر محدودیت ها را دارند، هشدار داده می شود.

 

وزیر بهداشت آلمان، پیتر آلتمیر می گوید: کشور پس از سه روز پیاپی از اعلام ۱۰۰۰مورد ابتلای روزانه به بیماری کرونا، درحالت هشدار قرار گرفته است. این افزایش آمار در روز شنبه کاهش یافته و به عدد ۵۵۵ رسیده است. ما باید منحنی صعودی این بیماری را در کشور بشکنیم.

 

آلمان موفق به انجام این کار شده و هم اکنون منحنی بیماری در این کشور صاف شده است.

 

او در ادامه گفت: مساله بازگشتن کودکان به مدرسه و موفقیت اقتصادمان،  به سلامتی تک تک افراد بازمی گردد. تا انجا که می توانیم باید با رعایت اصول بهداشتی، مانع از بازگشت مجدد محدودیت ها شویم.

 

در اقتصاد آلمان، با وجود پرش ۲۷٫۹% ماهانه در تولیدات کارخانه ای، اما تولیدات صنعتی تنها کمی بیش از انتظارات بوده و به رقم ماهانه ۸٫۹% رسیده است. مثلا تقاضا برای خودرو یعنی نقطه قوت اقتصاد آلمان، در ماه ژوئن به رشد ماهانه ۶۶% رسید.

 

در سایر کشورهای اروپایی، داده های مربوط به بخش تولیدی نشان می دهد که کارخانه ها درحال برگشتن به حالت سابق هستند. در ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بازده صنعتی ماهانه از ۸٫۲% به ۱۴% و ۱۲٫۷% رسیده است. این اعداد در مجموع حدود ۱۵% پایین تر از اوج تولید در دوره قبل از شیوع کرونا هستند. بیشتر توان از دست رفته کارخانه ها باید به حالت قبلی بازگردد، بنابراین شایع شروع محدودیت ها تنها مانع از بازیابی توان کارخانه ها و به عقب راندن آنها می شود.

 

به گفته ساپیو: ترس از شروع موج دوم شیوع بیماری بالا گرفته است. منحنی ابتلا به بیماری در آلمان و فرانسه همچنان ثابت است اما سرعت ابتلای موارد جدید در هلند، بلژیک و اسپانیا تردیدها را در این باره افزایش داده است. فرضیه بازشدن مجدد فعالیت های اقتصادی تاحدی در پاره ابهام قرار دارد.

 

سرعت بهبود اسپانیا در مقایسه با فرانسه و آلمان در حالت واگرایی قرار دارد. این واگرایی با ترس شیوع ویروس در میان عموم و محدویت های دولتی سرعت گرفته است.

 

اگر کشورهای دیگر از اسپانیا پیروی کنند، ریسک های نزولی سرمایه گذاران کلان در اروپا افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=149386

ثبت نظر

-