منچسترسیتی – لیون‌‌؛ در آرزوی فینال

  • کد خبر : 149092
  • 25 مرداد 1399 - 9:45
منچسترسیتی – لیون‌‌؛ در آرزوی فینال

به گزارش نیوز، امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه خوسه آلوالاده، منچسترسیتی و لیون به مصاف هم خواهند رفت تا آخرین تیم مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شود. تیم‌هایی که هر دو سودای فینالیست شدن برای نخستین مرتبه را هم در سر دارند.

منچسترسیتی‌‌؛ نوبت پپ
هیچ مربی‌ای بدش نمی‌آید تیمش در رقابت‌های داخلی جام‌ها را یکی پس از دیگری درو کند اما واقعاً آرزوی حال حاضر پپ گواردیولا این نبوده که دوباره مثل فصل پیش همه جام‌های انگلیسی را ببرد. او خیلی قبل از پایان لیگ برتر می‌دانست که رقابت را به لیورپول واگذار کرده و بیشتر تمرکزش را روی موفقیت اروپایی قرار داد. سیتی کیفیت خودش را در دوران پساکرونا هم حفظ کرد و بازی برگشت را هم مثل بازی رفت از رئال‌مادرید که پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان است، برد. حالا آماده می‌شوند برای دومین مرتبه در تاریخ به نیمه‌نهایی برسند و در نهایت فینالیست شوند. بی‌شک یکی از برنامه‌های اصلی پروژه گروه سیتی قهرمانی اروپایی است. حالا می‌توان گفت با گواردیولا خیلی از زمانی که پیگرینی مربی‌شان بود به جام نزدیک‌تر هستند. رقیب سرسختی در یک‌چهارم نهایی دارند، چراکه وقتی فصل قبل در اوج بودند هم نتوانستند آن را ببرند. گواردیولا پس از مخالفت‌ها با لغو محرومیت سیتی در رقابت‌های اروپایی انگیزه دوچندانی پیدا کرده که قدرت تیمش را به رخ بکشد. درست است که در بارسلونا ۲ مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان شده اما در بایرن و سیتی تیم‌هایش در حساس‌ترین مراحل شکست خورده‌اند. پپ دوست ندارد یک ناکامی دیگر در کارنامه‌اش به ثبت برسد.

لیون‌‌؛ ما را دست‌کم نگیرید
لیون تیم جالبی است. تیمی که بازیکنانی کمتر شناخته شده دارد و در لیگ یک فرانسه هم بین مدعیان قهرمانی قرار نمی‌گیرد اما در رقابت‌های اروپایی می‌تواند غافلگیرمان کند. حذف یوونتوس پرستاره کار خیلی از تیم‌های بزرگ هم نبود اما تیم رودی گارسیا زهر خودش را به بانوی‌پیر ریخت و آنها را در خوابی عمیق فرو برد. حالا بعد از حذف تیمی بزرگ و دلیل اخراج سرمربی‌شان شدن، به فکر خراب کردن رؤیای منچسترسیتی هم هستند. البته خودشان هم رؤیای شگفتی‌سازی و رسیدن به فینال را دارند که کمی سخت است. در روزهایی لیون نتایج خوبی گرفته که کمتر کسی روی آنها حساب می‌کرد. حتی تیم‌هایی مثل آتالانتا و لایپزیش با تجربه کم هم حامیانی بین فوتبال‌دوستان و کارشناسان داشتند اما لیون با نتایج پرنوسانی که داشت کمتر اعتمادها را جلب کرده بود. روی کاغذ هم می‌بینیم که نتایج لیون متوسط است. با این حال آنها بین ۸ تیم برتر هستند و شاید با بردی هوشمندانه حریف بزرگ دیگری را غافلگیر کنند. گواردیولا می‌داند نباید تیم گارسیا را دست‌کم بگیرد.

آخرین جدال
فصل قبل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، لیون و منچسترسیتی به تساوی ۲-۲ رسیدند. کورنه هر دو گل لیون را زد و لاپورت و آگوئرو هم برای سیتی گلزنی کردند.

آمار بازی
۲) در لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی و لیون ۲ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که در مرحله گروهی فصل قبل بود. در انگلیس، لیون پیروز شد و بازی برگشت هم با تساوی خاتمه یافت.
۶) لیون پس از ۶ سال بین ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفته است. بهترین عملکرد این تیم فرانسوی حضور در نیمه‌نهایی فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ بود.
۴) ۴ سال پیش تنها حضور منچسترسیتی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا ثبت شد که با شکست مقابل رئال‌مادرید از حضور در فینال بازماندند.
۷) سیتیزن‌ها ۷ مرتبه مقابل تیم‌های فرانسوی قرار گرفته‌اند که حاصل کارشان ۲ برد، ۳ تساوی و ۲ شکست بوده است.
۵۰) منچسترسیتی دقیقاً در ۵۰ درصد بازی‌هایش در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده. در ۷۸ بازی شرکت کرده و ۳۹ بازی را برده.
صفر) تیم گواردیولا یکی از تیم‌های بدون شکست لیگ قهرمانان اروپا تا پایان مرحله یک‌شانزدهم نهایی بوده است.
۳) لیون در حالی بین ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان قرار گرفته که از ۸ بازی‌اش فقط ۳ بازی برنده شده.
۶) سیتی در ۶ بازی آخرش در لیگ قهرمانان اروپا نتوانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد.
۲) لیون هم مثل سیتی در لیگ قهرمانان این فصل فقط ۲ مرتبه موفق شده کلین‌شیت کند.

مصدومان و محرومان
سرخیو آگوئرو تنها مصدوم منچسترسیتی است که به این بازی نخواهد رسید. در اردوی لیون هم فقط یوسف کورنه به نبرد با سیتی نمی‌رسد.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، فرناندینیو، لاپورت، زینچنکو، دبروینه، رودری، گوندوغان، استرلینگ، محرز و ژسوس
لیون: لوپس، دنایر، مارسلو، مارسال، دوبوا، کاکره، گیمارائش، عوار، کورنه، دمبله و دپای

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=149092

ثبت نظر

-