تصاویر طبیعت بکر ارتفاعات املش گیلان

  • کد خبر : 149019
  • 06 تیر 1400 - 13:35
تصاویر طبیعت بکر ارتفاعات املش گیلان

نیوز: املش شهری در استان گیلان و مرکز شهرستان املش است. شهرستان املش با مساحت تقریبی ۳۵۰ کیلومتر مربع در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرستان رشت و در ۱۶ کیلومتری شهرستان رودسر و شهرستان لنگرود قرار دارد.

شهر املش با جمعیت بالغ بر ۱۵ هزار نفر و به مساحت ۴/۹ کیلومتر مربع مرکز این شهرستان می‌باشد. قدمت این شهر به دوران سلطنت شاه عباس صفوی بر می‌گردد. در این دوران امرایی به نام‌های ولی سلطان صوفی و بهرام علی صوفی به امر شاه عباس به حکومت رانکوه و دیلمان منصوب و در املش سکنی گزیدند. از خانواده‌های قدرتمند و قدیمی املش می‌توان به خاندان صوفی اشاره کرد.

املش گیلان

شهر املش مجاور رودخانه شلمان‌رود واقع شده و به علت «مند آب» بودن رودخانه در سابق، این شهر بنام «آبلش» نامیده شد. این رودخانه باعث شد که املش به دو قسمت غربی و شرقی به ترتیب به نام‌های «سولوش» و «آبلش» موسوم و بعدها به مرور زمان املش نامیده شد. کشف آثاری از قرون گذشته در این منطقه، حاکی از این است که املش سابقه کهن تاریخی پیش از اسلام را دارد.

>>>بیشتر بخوانید:

همنشینی گل‌ها و پروانه‌ها در طبیعت ایلام + عکس

هالی دشت؛ منطقه ییلاقی بسیار زیبایی است که در شهرستان املش در گیلان، و در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز شهر املش قرار دارد. هالی دشت را با نام پارک جنگلی هلودشت نیز می‌خوانند.

ارتفاعات املش

املش از لحاظ پوشش گیاهی با توجه به آب و هوایی مطلوب و معتدل آن و همچنین واقع شدن در جلگه گیلان از شرایط بسیار مساعدی برخوردار می‌باشد، گرچه با توجه به گسترش شهرنشینی و افزایش فعالیت‌های صنعتی اکو سیستم این منطقه در حال تهدید است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=149019

ثبت نظر

-