اختصاصی| تأکید اهل بیت بر رعایت بهداشت/ دشمن به دنبال تعطیلی محرم است

  • کد خبر : 148955
  • 25 مرداد 1399 - 8:32
اختصاصی| تأکید اهل بیت بر رعایت بهداشت/ دشمن به دنبال تعطیلی محرم است

کد خبر: ۱۶۰۸۶۹

تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ – ۰۸:۲۰

مداح اهل‌بیت با اشاره به اینکه دشمن به بهانه کرونا به دنبال تعطیلی محرم و روضه‌های امام حسین(ع)است، گفت: عزاداری‌های امسال ماه محرم امسال باید پرشورتر ولی با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا شود.

حاج علی برادران، مداح اهل‌بیت در گفت‌وگو با نیوز درباره موضوع برگزاری ماه محرم و کرونا اظهار داشت: موضوع کرونا نباید سبب تضعیف اعتقادات مردم شود و اگر در حال حاضر هر فردی با استفاده از مساله کرونا، اعتقادات دینی مردم را خدشه دار کند در مقابل اسلام مسئول است و باید به این نکته مهم توجه داشت.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تعطیلی محرم و عزاداری‌های مردم برای اهل بیت است، گفت: نباید بگذاریم دشمن به هدف خود برسد و مردم دچار دوگانگی در اعتقادات خود شوند.

 

این مداح اهل بیت تاکید کرد: حرف مقام معظم رهبری برای ما حائز اهمیت است و ماه محرم امسال باید پرشور ولی با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا شود.

 

حاج علی برادران ادامه داد: موضوع کرونا نباید عظمت مجلس امام حسین(ع) را زیر سوال ببرد و همانطور که امام خمینی فرموده‌اند این محرم و صفر بوده که اسلام را نگه داشته است.

 

وی با تاکید بر اینکه ما در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین تابع قانون هستیم، گفت: به همه هیئت‌ها اعلام کرده‌ایم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند ولی باید به این مسئله توجه داشت که باید همزمان بر روی اعتقاد و باورهای دینی مردم کار کرد.

 

این مداح اهل بیت خاطرنشان کرد: هدایت مجلس عزاداری‌های محرم با اهل بیت امام حسین (ع) است و مبلغین باید نسبت به تقویت باورهای مردم اقدام کنند.

 

وی تاکید کرد: نباید مردم را به دلیل بیماری کرونا از مجالس عزاداری امام حسین (ع)بترسانیم.حضرت زهرا (س) هم فرمودند که دستان خود را قبل و بعد از غذا بشویید و من سلامت شما را تضمین می‌کنم بنابراین کسی که ایمان دارد و حسینی باشد قطعاً فرد تمیزی است و بهداشت را رعایت می‌کند.

 

حاج علی برادران گفت: حدیث النظافته من الاایمان نیز نشان‌دهنده تاکید اهل بیت و مسئله بهداشت است که در جلسات امسال در ماه محرم نیز به این موضوعات بیشتر توجه می‌شود.

 

این مداح اهل بیت بیان داشت: پیامبر اسلام نیز بهداشت را رعایت می‌کرد، عطر می‌زد و لباس تمیز می پوشید و اینها همه نشان دهنده این است که موضوع بهداشت در اسلام بسیار مورد توجه بوده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدنظر هیئت‌های ماه محرم قرار گرفته و بسیاری از این هیئت‌ها در تلاشند که فضای چند برابری برای عزاداران حسینی در فضای باز و بسته اختصاص دهند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=148955

ثبت نظر

-