وزارت بهداشت دستور دهد مسابقات لغو می‌شود

  • کد خبر : 14879
  • 09 اسفند 1398 - 17:49
وزارت بهداشت دستور دهد مسابقات لغو می‌شود

به گزارش نیوز، ابراهیم شکوری در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص لغو دیدارهای تیم‌ای ایرانی در آسیا اظهار داشت: تمام مسابقات تیم‌های ما از طرف AFC لغو شده است، به خصوص اینکه تیم‌های ما قرار بود در زمین‌های بی‌طرف به میدان بروند و با توجه به مشکل پروازی و احتمال شیوع بیماری این دیدارها لغو شد. به غیر از این نامه دیگری به دست ما نرسیده و در آینده امیدواریم بتوانیم مسابقات خوبی را برگزار کنیم.

وی در خصوص اینکه چرا مسابقات لیگ برتر لغو نمی‌شود، عنوان کرد: بعضی از بازیکنان خواستار لغو بازی‌ها شدند، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مسئول برگزاری مسابقات هستند و در خصوص لغو دیدارها، مراجع ذیصلاح باید تصمیم‌گیری کنند. در هر استان و شهر شورای تأمین برگزار می‌شود و آنها می‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون افزود: تا این لحظه نامه‌ای یا دستوری در این رابطه نداشته‌ایم که بازی‌ها را لغو کنیم. من خودم معتقدم می‌توانیم بازی‌ها را لغو کنیم، چون بازیکنان استرس دارند. فدراسیون فوتبال فقط برگزارکننده بازی‌ها است و شرایط امنیتی و بهداشتی را مراجع ذیصلاح تصمیم‌گیر هستند.

شکوری تأکید کرد: ابلاغیه‌ای برای ما نیامده که همه بازی‌ها لغو شود. اگر از طرف وزارت بهداشت بگویند لغو شود، به آن تمکین خواهیم کرد و مقاومتی نمی‌کنیم. تصمیمات ستاد مقابله با کرونا برای ما لازم‌الاجرا است و الان تصمیم این است که مسابقات بدون تماشاگر برگزار شود. با توجه به اینکه مشکلی وجود نداشت، تصمیم گرفتیم مسابقات بانوان را برگزار نکنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درخصوص نامه فیفا در رابطه با برگزار نشدن انتخابات فدراسیون فوتبال و اصلاح اساسنامه عنوان کرد: یک نامه در تاریخ ۹ فوریه برای فیفا و AFC ارسال کردیم تا در تاریخ ۲۵ اسفند انتخابات فدراسیون فوتبال را برگزار کنیم. یک نامه در چند روز گذشته از طرف فیفا به دست ما رسیده است و ایراداتی به اساسنامه گرفته شده و ما پاسخ آن را برایشان ارسال کردیم. من احساس می‌کنم در فیفا اطلاعات کافی از اساسنامه ما ندارند که این مطالب را عنوان می‌کنند و پاسخ داده‌ایم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم انتخابات در تاریخ خودش برگزار شود.

وی در مورد ایراداتی که فیفا به اساسنامه گرفته است، گفت: به صورت مثال؛ ایرادی گرفته‌اند که در اساسنامه ما دستورالعمل اجرایی وجود ندارد، در حالی که اساسنامه ایران دستورالعمل اجرایی را دارد و براساس این دستورالعمل انتخابات را برگزار می‌کنیم و به فیفا نیز ارسال کرده‌ایم.

شکوری در خصوص حضور بازنشستگان در انتخابات فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در نامه فیفا درباره بازنشستگان صحبتی مطرح نشده است. بنده براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال، دبیرکل فدراسیون هستم و براساس اساسنامه‌ای که در تاریخ ۴ دی ۹۰ مصوبه شده است انتخابات را برگزار می‌کنم و اگر قرار باشد تغییر در اساسنامه صورت گیرد، بعد از انتخابات خواهد بود و اصلاح اساسنامه فرایندی یکساله دارد. اگر بخواهیم یک‌سال دیگر را ادامه دهیم به صلاح فوتبال ایران نیست، ما باید انتخابات را برگزار کنیم و رئیس جدید اصلاحات را انجام دهد.

وی تأکید کرد: ما باید به یک قانون استناد کنیم، که فدراسیون فوتبال اساسنامه‌ای دارد و از آن استفاده کنیم و غیر از این از حیطه اختیارات من خارج است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=14879

ثبت نظر

-