«مختارنامه» به کنداکتور سیما اضافه شد

  • کد خبر : 148246
  • 24 مرداد 1399 - 13:45
«مختارنامه» به کنداکتور سیما اضافه شد

به گزارش ، یکی از موضوعاتی که درباره آن بحث می‌شود موضوع نظارت بر محتواهای دینی و برنامه‌های معارفی تلویزیون است. چون بعضاً روی نحوه اجرا، مباحث مطرح شده و اتفاقات محتوایی برنامه‌های معارفی تلویزیون بحث بوده و هست. جواد شیخ‌اکبری دبیر شورای معارف سیما و مدیر شبکه قرآن در گفت‌وگویی به موضوع نظارت واکنش نشان داد و گفت:  ما در بحث نظارت احتیاج به ساز وکار داریم و تا ساز و کار مناسبش را طراحی نکنیم نمی‌توانیم در واقع بحث نظارتی را آن طور که باید و شاید پیش ببریم. در این مدت یکساله ما یکسری سازوکارها را برای بحث نظارت تدوین کردیم از جمله بحث کارشناس‌های تلویزیونی.

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه قرآن , سریال ایرانی , ماه محرم ,

جواد شیخ اکبری دبیر شورای معارف سیما و مدیر شبکه قرآن

وی با اشاره به تشکیل کارگروه صداوسیما و حوزه علمیه افزود: پیگیری کرده‌ایم کارگروهی متشکل از صداوسیما و حوزه علمیه  تشکیل شود و آن کارگروه راجع به کارشناسان و صلاحیت علمی و رسانه‌ای‌شان نظر بدهند و جمع‌بندی کنند؛ در واقع مبنای کار آن کارگروه باشد. چون دنبال این هستیم به هیچ‌وجه سلیقه‌ای عمل نکنیم و براساس ساز و کاری که تدوین می‌شود کار نظارت کاملاً مستند و علمی جلو برود.

شیخ اکبری خاطرنشان کرد: به هر حال کارشناسی که می‌خواهد در رسانه حضور پیدا کند خیلی از ویژگی‌ها و پارامترها را باید داشته باشد. یعنی بحث محتوایی، علمی و تخصصی از یکسو و هم بحث رسانه‌ای بودنش و توان ارتباط برقرار کردنِ با مخاطب فاکتور مهمی است. اگر این کارگروه تشکیل بشود، اتفاقات خیلی اصولی و جدی‌تر پیش می‌رود. مقدمات تشکیل این کارگروه فراهم شده است.

دبیر شورای معارف سیما در ادامه این گفت‌وگو، تأکید کرد: جلسه‌ای که خدمت آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه بودیم روی این موضوع تأکید کردیم این کارگروه بتواند زودتر تشکیل بشود هم نسبت به کارشناسان گذشته که حضور داشتند در واقع بررسی مجددی صورت بگیرد و هم سیاست ما این است که تنوعی به حوزه کارشناسی معارف سیما بدهیم.

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه قرآن , سریال ایرانی , ماه محرم ,

سریال “مختارنامه” داود میرباقری

او درباره ورود شبکه قرآن و معارف سیما به حوزه سریال‌سازی تأکید کرد: مشکل بودجه داریم در همین کار عروسکی که مهرماه به آنتن خواهد رسید به شدت با بحران مالی مواجهیم اگر مشکل بودجه‌ای‌مان حل بشود حتماً سریال‌سازی را با جدّیت دنبال خواهیم کرد. چرا که همین سریال عروسکی و کودکانه “یکی بود، یکی نبود” که در چند روز آینده تصویربرداری‌اش تمام خواهد شد کاملاً کار متفاوتی است که در سیما مسبوق به سابقه نبوده است.   

شیخ‌اکبری در پایان به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم  پاسخ داد که سریال شبکه قرآن در ایام محرم چه خواهد بود، افزود: این شب‌ها سریال “مریم مقدس” شهریار بحرانی روی آنتن است و برای ایام محرم، سریال “مختارنامه” داود میرباقری را در جدول پخش‌مان قرار دادیم. 

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه قرآن , سریال ایرانی , ماه محرم ,

سریال “یکی بود یکی نبود”

به گزارش تسنیم،  سریال “یکی بود یکی نبود” هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تکنیک ساخت جزو کارهای ویژه شبکه قرآن و معارف سیما در حوزه کودک است  و در آن آموزه‌های اخلاقی و دینی در قالب قصه و داستان و با زبان کودکانه به تصویر کشیده می‌شود. بنابر گفته شیخ‌اکبری، شبکه قرآن و معارف سیما تاکنون در حوزه نمایش برای کودکان کار جدی نداشته و با توجه به اهمیت حوزه کودک و نوجوان مقرر شد که اولین  تولید برنامه نمایشی شبکه در ۱۰ سال اخیر به  حوزه کودک اختصاص یابد.

“یکی بود یکی نبود” تلفیقی از واقع‌گرایی و فانتزی است و در آن بازیگران در کنار عروسک‌ها به ایفای نقش می‌پردازد تا موضوع کلی برنامه برای بچه‌ها قابل باور باشد. موضوع  مجموعه عروسکی “یکی بود یکی نبود” قصه دو بچه است که پدربزرگ‌شان نویسنده کتاب کودک است و به طور ناخواسته بچه‌ها را وارد فضای قصه‌ها می‌کند.

مجموعه تلویزیونی قصه‌های شهر عروسکی “یکی بود یکی نبود”، برای ۳ فصل  و در ۳۰ قسمت تولید می‌شود و در موضوع کلی آن  داستان خواهر و برادری است به نام نوید و ندا که پدربزرگشان نویسنده کتاب کودکان بوده و برای آنها کتابی مفید و آموزنده به یادگار گذاشته است. پدربزرگ در این کتاب داستان‌های کودکانه قدیمی را جمع‌آوری کرده و بچه‌ها به واسطه کتاب وارد دنیای قصه‌ها می‌شوند. نوید و ندا در مسیر این ماجراجویی‌ها درس‌های بسیاری می‌گیرند و نکته‌های اخلاقی فراوانی را در سبک زندگی اسلامی ایرانی با بهره‌گیری از امثال و حکم قرآنی می‌آموزند.

طراح و کارگردان این مجموعه رئال-عروسکی مرضیه منصوری است و نویسندگی آن را نیوشا صدر برعهده دارد. در این مجموعه بازیگرانی چون مریم سعادت، حسین رفیعی، رامین ناصرنصیر، بهشاد مختاری و فهیمه باروتچی به ایفای نقش می‌پردازند.

سرپرست گروه کارگردانی پیام حنفی، مدیرفیلمبرداری حمید رحیم‌زاده، تدوینگر مجید شتی، طراح دکور شبنم جمالی، طراح صحنه مهتاره علیزاده، طراح گریم بابک شعاعی، طراح لباس نازی خاتمی، مدیرتولید علیرضا چنگیزی است.  شخصیت‌های نوید و ندا که قهرمانان اصلی داستان‌ها هستند را بازیگران کودک عسل شاکری و پرهام موحدی بازی می‌کنند. همچنین بنفشه بدیعی به عنوان طراح عروسک و مشاور پروژه در مجموعه “یکی بود یکی نبود” حضور دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=148246

ثبت نظر

-