روغن کانابیدیول چیست و چه مزایایی دارد؟/تسکین درد سرطان

  • کد خبر : 147797
  • 12 مهر 1400 - 12:10
روغن کانابیدیول چیست و چه مزایایی دارد؟/تسکین درد سرطان

نیوز:  روغن کانابیدیول ( CBD) روغنی است که از نوعی از کانابینوئید تهیه می شود. کانابینوئید ماده ای شیمیایی است که به طور طبیعی در انواع گیاهان شاهدانه یافت می شود. کانابیدیول احساس درد شدید را کاهش می دهد. کاهش احساس درد توسط تتراهیدروکانابینول (THC)  که یک نوع متفاوت از کانابینوئید است، ایجاد می شود. برخی از افراد مبتلا به دردهای مزمن برای مدیریت علائم خود، از محصولات موضعی کانابیدیول به ویژه روغن کانابیدیول استفاده می کنند. روغن کانابیدیول ممکن است دردهای زیر را کاهش دهد:

🔰 درد

🔰التهاب

🔰 ناراحتی های مربوط به شرایط سلامتی

تحقیقات در مورد محصولات کانابیدیول و مدیریت درد، بسیار امیدوار کننده است. کانابیدیول می تواند جایگزینی برای داروهای افیونی در افراد مبتلا به دردهای مزمن باشد. اما استفاده مداوم از این محصولات می ‌تواند به عادت تبدیل شده و باعث ایجاد عوارض جانبی بیشتر شوند. در این مطلب به برخی از مزایای احتمالی استفاده از کانابیدیول برای تسکین درد و شرایط دیگر اشاره شده است.

روغن کانابیدیول برای تسکین دردهای مزمن

هر فرد دارای یک سیستم سیگنالینگ سلولی است که به آن سیستم اندوکانابینوئید گفته می شود. برخی محققان بر این باورند که کانابیدیول با یک جزء اصلی سیستم اندوکانابینوئید که گیرنده های اندوکانابینوئید در مغز و سیستم ایمنی بدن شما هستند، در تعامل است. گیرنده ها، پروتئین های کوچکی هستند که به سلولهای شما متصل می شوند. آنها از محرک‌های مختلف سیگنال هایی دریافت می کنند. اکثر این سیگنال ها شیمیایی هستند و به سلول های شما در پاسخ کمک می کنند. این پاسخ ها، اثرات ضد التهابی و تسکین دهندگی درد را ایجاد می کنند و به درمان درد منجر می شود. این بدان معنی است که روغن کانابیدیول و سایر محصولات مربوط به آن، ممکن است برای افرادی که دارای دردهای مزمن هستند، از جمله درد مزمن کمر، مفید باشند.

بر اساس مطالعات انجام شده، دردهایی که توسط کانابیدیول تسکین می‌یابند، شامل موارد زیر هستند:

🔰درد سرطانی

🔰درد عصبی

🔰فیبرومیالژیا

بر اساس این مطالعات، محققان نتیجه گرفتند که کانابیدیول در درمان کلی درد موثر است و عوارض جانبی منفی ایجاد نمی کند.

کانابیدیول برای تسکین درد آرتروز

مطالعات انجام شده برای تاثیر کانابیدیول در درمان آرتریت، نشان می دهند که این ماده شیمیایی به کاهش التهاب و درد کلی در مفاصل کمک می کند. علاوه بر این، هیچ عارضه جانبی آشکاری نیز مشاهده نشده است. اثرات ضد التهابی و تسکین دهندگی ژل کانابیدیول، به طور بالقوه می تواند به افراد مبتلا به آرتروز کمک کند.

روغن کانابیدیول

 

روغن کانابیدیول برای تسکین درد سرطان

برخی از مبتلایان به سرطان، از کانابیدیول استفاده می کنند. تحقیقات نشان می دهد که کانابیدیول می‌تواند منجر به کوچک شدن تومورهای سرطانی شود. موسسه ملی سرطان، کانابیدیول را به عنوان یک گزینه احتمالی برای کاهش عوارض شیمی درمانی مانند موارد زیر تایید کرده است:

🔰درد

🔰استفراغ

🔰عدم اشتها

🔰روغن کانابیدیول

🔰کانابیدیول برای تسکین درد میگرن

مطالعات در مورد کانابیدیول و میگرن بسیار محدود است. مطالعات موجود نشان می دهند زمانی که کانابیدیول با تتراهیدروکانابینول ترکیب شود، ممکن است در تسکین دردهای میگرنی موثر باشد. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند، که شدت سردردهای خوشه‌ای نیز با ترکیبی از کانابیدیول و تتراهیدروکانابینول کاهش می یابد.

بیشتر بدانید: مزایای فوق العاده روغن فندق برای پوست

عوارض جانبی روغن کانابیدیول

کانابیدیول خطرات قابل توجهی برای مصرف کنندگان ایجاد نمی کند. علاوه بر این، بیشتر محصولات موضعی کانابیدیول وارد جریان خون نمی‌شوند. با این حال، عوارض جانبی خاص شامل موارد زیر است:

🔰خستگی

🔰اسهال

🔰تغییر در اشتها

🔰تغییرات وزن

🔰کانابیدیول ممکن است با برخی از داروها مانند موارد زیر تداخل داشته باشد:

🔰برخی داروهای بدون نسخه

🔰داروهای تجویزی

🔰مکمل های غذایی

اگر هر یک از داروها یا مکمل های شما که مصرف می‌کنید حاوی هشدار گریپ فروت باشند، لازم است با احتیاط عمل کنید. گریپ فروت و کانابیدیول هردو با آنزیم هایی که برای متابولیسم دارو بسیار مهم هستند، تداخل دارند. همچنین مانند سایر داروها و مکمل ها، کانابیدیول ممکن است خطر سمیت کبد را افزایش دهد.

علاوه بر این، پزشکان اغلب به افرادی که دچار اضطراب مزمن هستند، توصیه می کنند که از مصرف کانابیدیول خودداری کنند. زیرا تتراهیدروکانابینول باعث احساس اضطراب و پارانویا می شود. با این حال، محققان بر این باورند که کانابیدیول ممکن است به کاهش اضطراب در افراد مبتلا به اختلالات زیر کمک کند:

روغن کانابیدیول

🔰 اختلال استرس پس از ضربه روحی

🔰 اختلال اضطراب عمومی

🔰 اختلال هراس

🔰 اختلال اضطراب اجتماعی

🔰 اختلال وسواس فکری

در حالی که داده های قطعی برای پشتیبانی از کانابیدیول یا روغن کانابیدیول به عنوان یک روش برتر برای مدیریت درد وجود ندارد، محققان بر این باورند که این نوع محصولات پتانسیل فراوانی دارند. محصولات کانابیدیول ممکن است قادر به تسکین درد در بسیاری از افراد مبتلا به دردهای مزمن باشد. اگر شما مایل هستید که از کانابیدیول برای درمان دردهای مزمن استفاده کنید، لازم است با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند به شما در تعیین دوز مناسب برای شروع کمک کنند.

خواص روغن خراطین / نحوه استفاده از ان چگونه است؟

🔰 روغن کانابیدیول

🔰 کانابیدیول برای پیشگیری از بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر ناشی از کمبود شناخت اجتماعی در انسان است. مطالعات نشان می دهند که کانابیدیول قادر به پیشگیری از کمبود شناخت اجتماعی می شود. این به این معنی است که کانابیدیول می‌تواند به افراد در مراحل اولیه بیماری آلزایمر کمک کند. در واقع کانابیدیول توانایی یادآوری و تشخیص چهره افرادی را که از قبل می شناسند، در بیماران آلزایمر افزایش می دهد. این اولین نتیجه ای است که نشان می دهد کانابیدیول ممکن است، پیشرفت بیماری آلزایمر را کندتر کند.

 

در نیوز بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=147797

ثبت نظر

-