نخستین نطق انتخاباتی کامالا هریس: ترامپ توهم داردکه از کارشناسان بهتر می‌فهمد

  • کد خبر : 147093
  • 23 مرداد 1399 - 9:50
نخستین نطق انتخاباتی کامالا هریس: ترامپ توهم داردکه از کارشناسان بهتر می‌فهمد

کامالا هریس عصر چهارشنبه در نطق مشترک با نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان آمریکا، افزود: مجبور نیستیم دولت شکست خورده دونالد ترامپ و مایک پنس را بپذیریم، در طی ۸۳ روز فرصت تغییر را داریم.

وی با بیان اینکه ترامپ بهترین وضعیت اقتصادی در طول تاریخ این کشور را از آمریکا به ارث برد، ادامه داد: ترامپ همچون هر چیز دیگری که به ارث برده بود را مستقیم به زمین زد.

سناتور رنگین‌پوست کالیفرنیا اضافه کرد: به دلیل ناکامی رهبری ترامپ، اقتصاد ما با بزرگترین نرخ بیکاری که از امروز به سه برابر رسیده است، یکی از بزرگترین آمارها را در بین همه کشورهای بزرگ صنعتی به دست آورده است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ما کسی را که مناسب این کار نیست را انتخاب می‌کنیم.

هریس اظهار کرد: ما قصد داریم کشور خود را به جایگاه واقعی عظمت آن برسانیم. ما به چیزی بیش از پیروزی نیاز داریم. ما در ۱۳ آبان به یک ماموریتی احتیاج داریم که ثابت کند آنچه در چند سال گذشته رفت، ما نیستم.

وی در تمجید از بایدن گفت: امروز او جایگاه خود را در قضیه جاری راهپیمایی آمریکا به سمت برابری و عدالت به عنوان تنها و تنها کسی که در کنار نخستین رئیس جمهوری سیاهپوست خدمت کرد، و نخستین زن سیاهپوست را به عنوان همتای انتخابی خود برگزیده است، یافته است.

همتای انتخاباتی بایدن با انتقاد از ترامپ در پاسخ به ویروس کرونا افزود: او به جای دنبال کردن اظهارات دانشمندان، از آنچه که در فاکس نیوز گفته می‌شود تبعیت می‌کند. ترامپ برای این موفق نشد که از ابتدا آن را جدی نگرفت، از فراهم کردن شرایط آزمایش خودداری کرد و توهم داشت که از کارشناسان بهتر می‌فهمد.

هریس ادامه داد: این ویروس تقریبا همه کشورها را متاثر کرده است اما دلیلی وجود دارد که آمریکا را از هر کشور پیشرفته دیگری بدتر کرده است. چون ترامپ از ابتدا این ویروس را جدی نگرفت، اکنون در هر ۸۰ ثانیه، یک نفر می‌میرد.

جو بایدن روز گذشته به طور رسمی اعلام کرد کامالا هریس را برای معاون اولی خود در این دور از رقابت‌ها برگزیده است که در همان دقایق نخستین، مورد استقبال طیف‌های گسترده‌ای از شخصیت‌های دموکرات قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=147093

ثبت نظر

-