اسکوچیچ رنگ نیمکت تیم ملی را خواهد دید؟!

  • کد خبر : 146889
  • 23 مرداد 1399 - 3:56
اسکوچیچ رنگ نیمکت تیم ملی را خواهد دید؟!

دراگان اسکوچیچ

به گزارش نیوز، ایران‌ورزشی نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا رسماً اعلام کرد مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به دلیل شیوع فراگیر کرونا بار دیگر به تعویق افتاد و ادامه مسابقات در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود. پیش از این فیفا دو پیشنهاد به AFC داده بود که در نهایت به دلیل مشکلاتی که در حال حاضر در مسافرت‌های بین‌المللی وجود دارد، پیشنهاد تعویق مسابقات تأیید شد.

در بیانیه AFC آماده است: «در شرایط کنونی شیوع فراگیر ویروس کرونا فیفا و AFC با تصمیم مشترک به این نتیجه رسیدند تا مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ که قرار بود در ماه های اکتبر و نوامبر(مهر و آبان) برگزار شود به سال ۲۰۲۱ موکول شود.»

حالا برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده و سؤال اصلی اینجاست که این تصمیم چه تأثیری بر برنامه‌ریزی‌های تیم ملی فوتبال ایران و وضعیت دراگان اسکوچیچ خواهد داشت.

براساس تصمیم‌گیری‌هایی که تا کنون در فدراسیون فوتبال انجام شده است، هیچ تغییری در برنامه‌های پیش روی تیم ملی فوتبال ایران رخ نخواهد داد. حتی فدراسیون مصر است که در فیفادی‌های پیش رو، بازی‌ها و اردوی تدارکاتی تیم ملی مطابق برنامه گذشته برگزار شود. دراگان اسکوچیچ هم که حداقل تا بعد از برگزاری این اردو در ایران خواهد ماند تا درباره برنامه‌های آینده او تصمیم‌‌‌گیری شود.

با تعویق مسابقات مقدماتی جام جهانی، احتمال این‌که رئیس جدید فدراسیون فوتبال با حضور اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی موافق نباشد، جدی‌تر از قبل مطرح می‌شود.

نکته قابل بحث اما مربوط می‌شود به آینده‌ای که با تصمیم‌گیری‌های جدید، در انتظار تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی آن خواهد بود. براساس زمان‌بندی‌های انجام شده، اعضای هیأت رئیسه بارها اعلام کرده‌اند که تمام تلاش خود را می‌کنند که روند اصلاح اساسنامه و تشکیل مجمع به گونه‌ای پیش برود که انتخابات در آبان‌ماه برگزار شود. گرچه گفته می‌شود که با توجه به زمان‌بر بودن پروسه اصلاح اساسنامه، شاید این تاریخ باز هم به تعویق بیفتد اما حتی اگر دو، سه ماه دیگر هم تاریخ انتخابات به تعویق بیفتد، باز هم تا پیش از برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی، رئیس جدید فدراسیون فوتبال مشخص خواهد شد.

این دقیقاً همان نگرانی است که زمان انتخاب اسکوچیچ به آن اشاره می‌شد؛ اگر انتخابات برگزار شود و رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسکوچیچ را نخواهد، تکلیف تیم ملی چیست؟ در پاسخ به این سؤال این موضوع مطرح می‌شد که اسکوچیچ فرصت دارد تا زمان برگزاری انتخابات، در مسابقات مقدماتی جام جهانی خودی نشان دهد و توانایی‌های فنی‌اش را به رخ منتقدانش بکشد. بدشانسی اسکوچیچ اما وقتی به اوج خود می‌رسد که براساس آخرین تصمیم‌گیری‌های فیفا، فرصت هدایت تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی از سرمربی جدید تیم ملی فوتبال گرفته شده است.

انتخاب دراگان اسکوچیچ که از همان ابتدا با انتقادهای فراوانی مواجه بود، با تغییراتی که پیش از برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی در فدراسیون فوتبال به وجود می‌آید، در معرض چالش‌هایی اساسی قرار خواهد گرفت. او هنوز فرصتی پیدا نکرده تا پاسخی به انتقادها بدهد و به همین خاطر است که همین حالا هم کم نیستند کسانی که تمایل داشته باشند، شخصی جز او هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده داشته باشد.

این موضوع اما می‌تواند به یک بحران اساسی دیگر برای فدراسیون فوتبال تبدیل شود. در صورتی که رئیس جدید فدراسیون انتخاب شود، هیأت رئیسه فعلی را قبول نداشته باشد و بخواهد مربی دیگری را برای تیم ملی فوتبال ایران انتخاب کند، فدراسیون فوتبال باز هم احتمالاً باید با شکایتی تازه در فیفا مواجه شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=146889

ثبت نظر

-