پیام مهم روحانی به کشورهای عربی+ فیلم

  • کد خبر : 146184
  • 22 مرداد 1399 - 14:32
پیام مهم روحانی به کشورهای عربی+ فیلم

پیام مهم روحانی به کشورهای عربی+ فیلم

به گزارش نیوز، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه هئیت دولت، با اشاره به انتشار بیانیه‌ای از سوی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در خصوص تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، گفت: نکته‌ای را به صورت برادرانه خدمت همسایگان‌مان می‌گویم، حواسشان جمع باشد که مبادا آمریکا بخواهد از این کشورها برای اهداف خود سواستفاده کند. مبادا آمریکا بخواهد آنان بیانیه‌ای علیه ما صادر کنند. البته این بیانیه‌ای هم که اخیراً منتشرشده مشخص نیست با امضای چه کسانی است. ما هم با اکثریت همسایگانمان روابط خوبی داریم اما من به چند کشوری که در جنوب ما هستند و گاهی کارهایی انجام
می‌دهند، برادرانه می‌گویم که سلاح و قدرت نظامی و تسلیحاتی ما علیه همسایگان‌مان نیست.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> کنایه های تند روحانی به مخالفان طرح گشایش اقتصادی دولت: دنبال دلسرد کردن مردم هستید /حرف دروغ و بی اساس می گویند

وی ادامه داد: آنانی که به شما اسلحه می‌فروشند که علیه مردم یمن به کار بگیرید، آنان به ضرر شما عمل می‌کنند، ما ضد شما عمل نمی‌کنیم.

رئیس جمهور با یادآوری ماجرای حمله صدام حسین به کویت در سال ۱۹۹۱ میلادی؛ گفت: ما همان روز صبح که صدام به کویت حمله کرد، دقیقاً در همان روز در ساعت سه عصر این حمله را محکوم کردیم. زمانی که ما این حمله را محکوم کردیم هنوز همین کشورهای جنوبی ایران این کار را نکرده بودند.

وی ادامه داد:  ما به صدام کمک هم نکردیم در صورتی که اگر ما چراغ سبز به صدام نشان داده بودیم، فردای همان روز که کویت را گرفت، عربستان و قطر را هم می‌گرفت. او در نامه خود به مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صراحتا نوشته است که مرز آبی ما با شما (ایران) هشتصد کیلومتر است. یعنی کل این کشورهای جنوب ایران را برای خود می‌دانست و می‌گفت ما همه این کشورها را پس می‌گیریم ولی ما پشت شما ایستادیم چون برادر شما هستیم. اگر ما این کار را نکرده بودیم صدام همه شما را خورده بود!


این مطلب برایم مفید است




۵


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=146184

ثبت نظر

-