نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی صمت: مافیای خودرو نمی خواهند مدرس خیابانی وزیر شود/او به مغزهای اقتصادی توجه دارد نه سیاسی

  • کد خبر : 146007
  • 22 مرداد 1399 - 11:58
نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی صمت: مافیای خودرو نمی خواهند مدرس خیابانی وزیر شود/او به مغزهای اقتصادی توجه دارد نه سیاسی

به گزارش نیوز، بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت، مهمترین دستور کار امروز مجلس یازدهم بود. 

علی بابایی کارنامی نماینده ساری، در موافقت با وزارت مدرس خیابانی؛

*من سخن مخالفان را که از همکاران بنده هستند شنیدم، اما سؤال این است که چرا باید مدرس خیابانی پاسخ بدهد.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت در مجلس /نماینده مخالف: ما تحریم خیابانی هستیم/نماینده موافق: مدرس خیابانی به مغزهای اقتصادی توجه دارد نه سیاسی

>>>> مخالفان وزیر پیشنهادی صمت: چرا به شرکت های خاص ارز ۴۲۰۰ تومانی داده شده است؟/ مدرس خیابانی باید محاکمه شود نه وزیر

*آقای مدرس خیابانی دارای سوابق روشن در حوزه صنعت از ابتدا و تا الان بوده اما چرا او باید پاسخگوی مجلس دهم، نهم و هشتم باشد؟ سیاست‌های کلان اقتصادی را که نباید آقای مدرس خیابانی پاسخ بدهد. 

*تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و اتاق بازرگانی برای موافقت با مدرس خیابانی با ما تماس گرفتند و آقای مدرس خیابانی هم از روزی که مسئولیت را پذیرفته پای کار صنعت بوده و طرفدار واردات صرف نیست.

*وزیر صمت باید درباره تراز تجاری پاسخگو باشد. امروز آقای مدرس خیابانی از جایگاه حقیقی باید به ما پاسخ بدهد اما از فردا باید به عنوان وزیر صمت جوابگو باشد. ما زمان نداریم و نباید حتی یک روز و یک ساعت وزارتخانه صمت را بدون وزیر بگذاریم چرا که دغدغه‌مند هستیم.

*ما مخالف تورم و اشرافی‌گری هستیم. مافیای صنعت فولاد و خودرو به دنبال مدیریت نمایندگان هستند و می‌خواهند که به مدرس خیابانی رأی ندهیم. 

*ما هر وقت آقای مدرس خیابانی را در مقام سرپرستی احضار کردیم پاسخگو بوده است. او جزو نسل جوان است. چرا از هویت جوان دفاع نمی‌کنید. مدرس خیابانی بهترین گزینه است. 

مدرس خیابانی به مغزهای اقتصادی توجه دارد نه مغزهای سیاسی

سید سلمان ذاکر، نماینده ارومیه در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت:

*مدرس خیابانی فردی فراجناحی و تخصصی بوده و رویکرد وی توجه به مغزهای اقتصادی و نه مغزهای سیاسی است.

*مدرس خیابانی در مبارزه با فساد اراده جدی دارد، در این اوضاع و احوال کشور که سال‌های آخر دولت است و مطالبات و انتظارات مردم بر سر و سامان گرفتن است باید مشکلات مردم در امر اقتصاد و تولید را برآورده کنیم.

* یکی از مشکلات امروز ما ضعف در حوزه دیپلماسی اقتصادی است و رویکرد مدرس خیابانی توجه به مرزهای اقتصادی است.

*وزارت خارجه در این حوزه نمی‌تواند به تنهایی عمل کند و در کنار وزارت صنعت باید نواقص حوزه دیپلماسی اقتصادی مرتفع شود. وزیر پیشنهادی صمت در برنامه خود بر تمرکز بر بازارهای جهانی و صادرات برای تقویت دیپلماسی اقتصادی تاکید کرده است.

*مسائل و نواقص متعددی در حوزخ خودروسازی وجود دارد و ما به عنوان نمایندگان مجلس می‌توانیم بعد از اخذ رأی اعتماد با حمایت از وی، تحقق برنامه توجه به معیشت مردم را تسهیل کنیم، در این راستا با نظارت و استفاده از ابزارهای نظارتی چون تذکر، سوال و استیضاح مسائل را پیش ببریم.

*محصولات کشاورزی نیز آسیب دیده است و صادرات این محصولات باید هرچه سریع‌تر انجام شود، بنابراین طبق برنامه وزیر پیشنهادی این کار به زودی انجام می‌شود و دولت باید زیرساخت‌های بازگشت ارز را فراهم کند.

*رزومه مدرس خیابانی مبتنی بر توجه به معیشت و جیب مردم است، البته که ما هم خواسته‌هایی داریم از جمله این که موضوع ارز تعهدی برای صادرات را حل و فصل کنند؛ ما به فکر مصلحت نظام، معیشت مردم و خنثی کردن نقشه‌های دشمنان هستیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=146007

ثبت نظر

-