چگونه با حقوق کم پس انداز کنیم؟

  • کد خبر : 145861
  • 22 مرداد 1399 - 10:26
چگونه با حقوق کم پس انداز کنیم؟

پس انداز را می توان به دو گروه پولی و غیرپولی تقسیم کرد که خانواده نقش اساسی در آن دارند و تنها با فعالیت سرپرست خانواده حاصل نمی شود.  

پس انداز با حقوق کم

 

پس انداز تنها در قالب پس انداز پولی قرار نمی گیرد یعنی اگر از وسایل زندگی به درستی نگه داری شود با افزاش طول عمر آنها ، خانواده لازم نیست دوباره پولی را در جهت خرید این وسایل بپردازد و هزینه های ثابت خانواده کاهش می یابد و از این رو امکان پس اندازپولی افزایش می یابد.

خانواده در طول حیات خودبه سرمایه ای دست پیدا می کندکه بخشی از آن در آینده به اعضای جوانتر می رسد . پس انداز های ما از راه های سهیم کردن نسل آینده در دارایی امروز ماست  . نسل جوان بعد از ما از این ثروت در جهت پیشرفت خود استفاده می کند اما حفظ این دارایی ها و تلاش برای بیشتر نمودن آنها سبب می شود فرزندان ما در آینده پشتوانه قوی برای بهتر زندگی کردن داشته باشند.

خانواده در برخی مواقع با مسائل و مشکلات متعددی مواجه می شود، که پس انداز نمودن بخشی از این مشکلات می کاهد و سبب امنیت خاطر اعضای خانواده می شود ، امنیت خاطر اضطراب  و فشارهای روانی را کم تر می کند . خانواده هایی که پس انداز دارند، با مشکلات کمتری مواجهند و آسیب کمتری می بینند.

مشکلات مالی

پس انداز امری مشارکتی است و اینگونه نیست که تنها با فعالیت سرپرست خانواده حاصل شود ، بلکه تمام افراد خانواد باید در پس انداز نمودن کوشا باشند و با مدیریت صحیح هزینه ها و صرفه جویی و استفاده درست از وسایل خانه به پس انداز خانواده کمک نمایند.

ما نباید خانواده را به مشارکت در امر پس انداز مجبور سازیم ، بهتر است آنها با میل و رغبت خود در این کار مشارکت کنند . شما می توانید با صحبت کردن با خانواده درباره راه های پس انداز و رابطه صرفه جویی با آن و تاثیر پس انداز در زندگی آینده و نقش آن در ایجاد اطمینان خاطر و کاهش فشارهای روانی، به خانواده کمک کنید تا در پس انداز کردن مشارکت نمایند.

خانواده های مرفه نسبت به خانواده های دیگر پس انداز بیشتری دارند و هرچه وضعیت اقتصادی خانواده ضعیف تر باشد، پس انداز کمتری دارند.با افزایش قیمت کالا و گران شدن ، هزینه ها و مخارج خانواده ها بالا می رود و خانواده های کمتری می توانند پول خود را پس انداز کنند. 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=145861

ثبت نظر

-