طارمی: مطمئن بودم آقای گل می‌شوم

  • کد خبر : 145693
  • 22 مرداد 1399 - 8:01
طارمی: مطمئن بودم آقای گل می‌شوم

مهدی طارمی

به گزارش نیوز، روزنامه ایران ورزشی نوشت: تصورش سخت است و غیر قابل باور. این‌که یک بازیکن آسیایی به اروپا برود و در همان فصل نخست بتواند عناوین متعددی را کسب کند. از جمله تصاحب کفش، حضور در تیم منتخب فصل و از همه مهم‌تر دریافت پیشنهادهایی که آرزوی هر بازیکنی در سطح آسیا است. مهدی طارمی اما با همان نبوغ و استعدادی که از او سراغ داشتیم، به لیگ پرتغال و باشگاه ریوآوه رفت تا در ۲۸ سالگی آرزوهای خود را در اروپا دنبال کند. او شاید کمی دیر رفت اما راه چند ساله را در یک سال پیمود و حالا در حال بررسی پیشنهادهای رنگارنگی است که در جیب دارد.

آرزوی طارمی که تبحر خود را در گرفتن پنالتی به پرتغالی‌ها ثابت کرده، بازی در رئال مادرید است و البته حضور در لالیگا و لیگ برتر انگلیس. طارمی در گفت‌وگو با ایران ورزشی، از لیگ پرتغال صحبت کرد، درباره پیشنهادهایش حرف زد و البته تأکید کرد که هنوز برای انتخاب تیم بعدی خود به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

به عنوان نخستین سؤال، وقتی به پرتغال رفتی، چه چیزی و چه نکته‌ای تو را بیشتر از همه تحت تأثیر قرار داد؟ مثلاً امکانات، بازیکنان دیگر و یا …. واضح‌تر بگویم: چه تصویری مشاهده کردی که تعجب‌ات را به دنبال داشت؟
قطعاً برای بازیکنانی که از آسیا به اروپا می‌روند، امکانات حرفه‌ای و تأکید روی آن‌ها تازگی دارد. یکی از نکته‌هایی که مرا در لیگ پرتغال تحت تأثیر قرار داد سطح بالای بازی‌ها بود. بازیکنان در بالاترین آمادگی مقابل هم قرار می‌گرفتند و حتی ستاره‌های لیگ هم کار ساده‌ای برای درخشش نداشتند. دیگر موضوع مهم، تمرینات و زندگی حرفه‌ای بازیکنان در مقایسه با فوتبال آسیا است. این‌ها تفاوت‌هایی است که دیدم و روی من اثر گذاشت.

از نظر تو لیگ پرتغال در چه سطحی قرار دارد؟ به عنوان سکوی پرتاب به لیگ پرتغال نگاه کردی یا تصورت این بود که به یک لیگ معتبر اروپایی می‌روی؟
از نظر من لیگ پرتغال پنجمین یا ششمین لیگ مطرح اروپا است. البته بعد از لالیگا، لیگ برتر انگلیس، لوشامپیونا، بوندس‌لیگا و سری‌آ. قطعاً نگاه خیلی از مربیان و استعدادیاب‌ها و باشگاه‌های مطرح فوتبال جهان به لیگ پرتغال معطوف بوده و هست. به همین دلیل لیگ پرتغال برای من صد درصد سکوی پرتاب بود. امیدوارم با نمایشی که آن‌جا ارائه دادم بتوانم پیشرفت کنم و به باشگاه‌های بزرگتر هم بروم.

از اول فصل فکر آقای گلی بودی؟
فکر می‌کردم و می‌دانستم که اگر تلاش کنم شاید به این موفقیت برسم.

برای یک بازیکن آسیایی در اولین تجربه اروپایی، فکر بزرگی نبود؟
من با توجه به شناخت و باوری که نسبت به توانایی‌های خودم داشتم، مطمئن بودم می‌توانم به عنوان آقای گلی در یک لیگ اروپایی برسم. خوشبختانه همین اتفاق هم رقم خورد و من توانستم به هدفی که داشتم، دست پیدا کنم.

هفته‌های نخست بیشتر در خدمت تیم بودی تا این‌که گل بزنی. این اواخر اما در قریب به اتفاق بازی‌ها گل‌های حساسی به ثمر رساندی و نام خودت را به عنوان یک مدعی جدی برای کسب عنوان آقای گلی مطرح کردی. چه زمانی فهمیدی که می‌توانی کفش طلا را هم ببری؟
من از وقتی وارد لیگ پرتغال شدم و کارم را در تمرینات شروع کردم، متوجه شدم می‌توانم به آقای گلی برسم. یک بازیکن اگر به توانایی‌هایش ایمان و اعتقاد داشته باشد، یک گام به تحقق اهدافش نزدیک‌تر می‌شود. من این اعتماد به نفس را همیشه دارم و به همین دلیل هر جایی که باشم، دوست دارم بهترین بازی‌هایم را به نمایش بگذارم و به عنوان نماینده‌ای از ایران بدرخشم.

این فصل یک رکورد ویژه هم به نام خودت ثبت کردی. اگر اشتباه نکنم این اتفاق از بازی با اسپورتینگ لیسبون شروع شد که تو سه بار توانستی پنالتی بگیری. بعد از آن بازی هواداران اسپورتینگ گفته بودند حیله‌گری و اگر تو را از نزدیک ببینند، با گلوله می‌کشند. درباره پنالتی‌هایی که گرفتی، نکته‌ای هست که تا به حال نگفته باشی؟
پنالتی گرفتن هنر بزرگی هست که خدا به من داده و سعی می‌کنم از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنم. من نشان داده‌ام که می‌توانم این کار را انجام بدهم و اتفاقاً به نفع تیمم هم هست. شما دیدید که همه این خطاها با ویدیوچک هم که چک می‌شد پنالتی صد درصد بود و کسی شکی روی اعلام آن نداشت. پس من چرا نباید از این استعداد به نفع تیمم استفاده کنم؟

کارلوس کی‌روش یکی دو هفته قبل در مصاحبه با من گفته بود که درخشش مهدی طارمی و سردار آزمون شگفت‌زده‌ام نمی‌کند. شرایط فعلی را چقدر مدیون کی‌روش هستی؟
خب قطعاً آقای کی‌روش در پیشرفت من تأثیرگذار بوده و در این مورد شکی ندارم. این‌که ایشان چنین حرفی زده، نظر لطفش است و من هم سعی می‌کنم لیاقت تعریف و تمجیدهای او را داشته باشم.

تو از باشگاه‌های بزرگ پرتغالی نظیر بنفیکا، پورتو و اسپورتینگ لیسبون و براگا پیشنهاد بازی دریافت کرده‌ای. برای فصل بعد چند درصد احتمال دارد در‌ پرتغال بمانی؟
فعلاً باید به پیشنهادهایی که دارم نگاه کنم و ببینم کدام‌یک بیشتر می‌تواند باعث پیشرفتم شود. ضمن این‌که با بزرگان هم حتماً مشورت می‌کنم تا ببینم قبول کدام پیشنهاد به صلاح من هست. آن وقت می‌توانم درباره تیم بعدی‌ام بیشتر حرف بزنم.

شایعه شده که به دلیل حضور کارلوس کارواخال، سرمربی سابق ریوآوه، در براگا شاید به این تیم منتقل شوی. این موضوع را تأیید می‌کنی؟
فعلاً هیچ صحبتی راجع به پیشنهادها ندارم. با مشورت بزرگان جایی که صلاح من بود را انتخاب می‌کنم.

آرزویت بازی در چه تیمی است؟
من لیگ‌های انگلیس و اسپانیا را خیلی دوست دارم و علاقه‌مندم روزی در آن سطح بازی کنم. ضمن این‌که آرزوی من این است در رئال مادرید به میدان بروم و عضوی از این تیم باشم.

وضعیت تیم ملی با اسکوچیچ را چطور می‌بینی و آیا می‌توانیم در مسیر موفقیت گام برداریم و برای سومین مرتبه متوالی به جام جهانی صعود کنیم؟
هنوز چیزی برای ما تمام نشده و باید در هفته‌ها و ماه‌های آینده دست به دست همدیگر بدهیم و به آقای اسکوچیچ کمک کنیم تا تیم ملی به موفقیت برسد. ان‌شاءالله که بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=145693

برچسب ها

ثبت نظر

-