نامه رئیس سازمان نظام روان شناسی به وزیر بهداشت برای کمک به مدیریت استرس کرونا

  • کد خبر : 14561
  • 09 اسفند 1398 - 3:17
نامه رئیس سازمان نظام روان شناسی به وزیر بهداشت برای کمک به مدیریت استرس کرونا

کد خبر: ۱۴۴۷۷۳

تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ – ۲۳:۴۱

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره طی نامه ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی روان شناسان و مشاوران را برای کمک به مدیریت استرس کرونا اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، دکتر محمد حاتمی؛ رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره طی نامه ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی روان شناسان و مشاوران را برای مدیریت استرس کرونا اعلام کرد.

 

 متن نامه رئیس سازمان به این شرح است:

 

جناب آقای دکتر نمکی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی                           فوری-مهم

سلام علیکم

احتراماً: ضمن سپاس از مجاهدت‌های جنابعالی و مجموعه همکاران در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استحضار می‌رساند: ترس، استرس، اضطراب و نگرانی ناشی از ویروس کرونا تمام شهروندان و خانواده‌ها را درگیر کرده است، صد البته این شرایط عوارضی خطرناک‌تر از ویروس کرونا را در پی دارد (متعاقباً گزارشی در این باره ارائه می‌شود). 

سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با سرمایه اجتماعی بیش از ۳۰ هزار عضو رسمی کارشناسی ارشد و دکتری در سراسر کشور آماده است، به هر گونه ستاد مقابله با بحران صلاح می‌داند؛ اقدامات عملی از جمله: تدوین بسته‌های آموزشی مقابله با استرس و اضطراب، شیوه‌های آرام سازی روانی و سایر مداخلات روانشناختی جهت عادی سازی شرایط موجود را انجام دهد. در شرایط کنونی باید با حضور دائمی روان‌شناسان و مشاوران در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی مردم را به سوی مدیریت استرس سوق داد. 

در صورت صلاحدید، جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با آن وزارتخانه صورت گیرد تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌های موجود در سازمان جهت پیشگیری و کنترل ترس، اضطراب و استرس مردم استفاده شود. 

از دستوری که می‌فرمائید، سپاس‌گزارم.                                       

       محمد حاتمی

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=14561

برچسب ها

ثبت نظر

-