زمان عرضه دارا دوم +فیلم

  • کد خبر : 144873
  • 21 مرداد 1399 - 14:52
زمان عرضه دارا دوم +فیلم

اخبار اقتصادی- صندوق دارا دوم از سوی دولت با هدف بهبود وضعیت معیشت و اقتصادی خانواده‌ها عرضه می‌شود، خرید از این صندوق برای آحاد مردم آزاد است و به مدت ۲ هفته از آغاز زمان دقیق پذیره‌نویسی برای خرید آن زمان دارند.

صندوق دارا دوم چیست؟

به گزارش نیوز، صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارا دوم دولتی همانند دور قبلی پذیره‌نویسی با ۲۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود و خریداران می‌توانند با مراجعه به بانک نسبت به خرید از این صندوق اقدام کنند و خرید از این صندوق نیازمند کد بورس نیست. سرمایه‌گذاران پس از خرید صندودق دارا دوم تا یک ماه اجازه خرید و فروش ندارند، حداقل
سرمایه مورد نیاز برای خرید از صندوق دارا دوم ۱۰۰ هزار تومان است.

ای تی اف

علت تعلل در عرضه دارا دوم چه بود؟

علیرضا صالح درباره اینکه چرا ETF پالایشی یعنی دارا دوم عرضه نشد؟ گفت: بر اساس تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ مدیریت صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله صرفاً توسط دستگاه‌های اجرایی تخصصی که در مورد ETF پالایشی وزارت نفت است امکان پذیر می‌باشد. از آنجا که مدیریت صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله توسط دارندگان واحد‌های ممتاز همان صندوق که موسسین آن می‌باشند امکان پذیر است، تاسیس و به تبع آن مدیریت صندوق صرفاً بر عهده وزارت نفت می‌باشد.

از آن جایی که با توجه به نظر وزارت نفت عملاً ایجاد صندوق پالایشی توسط وزارت نفت منتفی شده بود، هیئت واگذاری تصمیم گرفت که باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌ها را به صورت بلوکی عرضه نماید و در صورتی که متقاضی خرید وجود نداشت کلیه سهام متعلق به دولت در پالایشگاه‌های تهران، بندرعباس، اصفهان و تبریز به صورت خرد و تدریجی و به صورت شناور عرضه گردد. عرضه این پالایشگاه‌ها هم اکنون آگهی شده است و در شرف عرضه توسط بازار
سرمایه
است.​

موافقت وزیر نفت با عرضه صندوق دارا دوم در شهریورماه

بیژن زنگنه وزیر نفت با انتشار توئیتی از عرضه صندوق دارا دوم خبر داد و نوشت:با ارائه سهام پالایشگاه‌ها در بورس مخالف نیستیم، بلکه موافق هم هستیم.

با توجه به درخواست اخیر وزیر محترم امور اقتصاد و دارایی، دستور داده شد که شرکت پالایش و پخش به سرعت نسبت به ایجاد صندوق ETF اقدام کند.

gi1kmn78VN8C

 

مهر تایید وزیر اقتصاد بر این عرضه در اولین چهارشنبه شهریورماه

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد از حل مشکلات پیش روی تاسیس صندوق دارادوم خبر داد و گفت: در اولین چهارشنبه شهریور (۵ شهریورماه) در هفته دولت نسبت به عرضه صندوق دارادوم اقدام خواهد شد.

وی گفت:در راستای عرضه دارای دوم با وزارت نفت و بیژن زنگنه هماهنگی‌های لازم را انجام داده ایم که انشالله در هفته دولت عرضه آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: در اولین چهارشنبه شهریور ماه مصادف با هفته دولت، دارا دوم معرفی و در بازار بورس عرضه می‌شود همچنین تمام هم وطنان با ارائه کارت ملی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

 

وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: ارزش دارا دوم برای هر سرمایه گذار نسبت به دارا اول ۳ میلیون تومان بیشتر است و به ۵ میلیون تومان رسیده است که این نکته بسیار حائز اهمیت است.

دژپسند ادامه داد: دارا دوم مزایای بسیار زیادی دارد که با نزدیک شدن به زمان عرضه آن در بورس، تمام آن‌ها برای مردم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مزایای این صندوق برای مردم

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد اظهار داشت: همه آحاد ایرانی می توانند نسبت به خرید سهام این صندوق ( دارا دوم ) اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=144873

ثبت نظر

-