اخراج آمریکا از منطقه یکی از ابعاد انتقام سخت خداوند از دشمنان اسلام خواهد بود

  • کد خبر : 144865
  • 21 مرداد 1399 - 14:37
اخراج آمریکا از منطقه یکی از ابعاد انتقام سخت خداوند از دشمنان اسلام خواهد بود
به گزارش نیوز،

آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در پیامی به دومین نشست هم‌اندیشی احزاب و گروه‌های مقاومت که از صبح امروز و به صورت مجازی در حال برگزاری است، تاکید کرد: اخراج آمریکا از منطقه یکی از ابعاد انتقام سخت خداوند از دشمنان اسلام خواهد و با بازتولید آموزه‌های وحدت گرایانه مکتب فکری شهید سلیمانی، اصل راهبردی در تقویت جبهۀ مقاومت به شمار می آید.

اخبار سیاسی– متن پیام آیت‌الله العظمی نوری همدانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه والسلام علی سیدنامحمد واله الطاهرین

با سلام وتحیت به آن مجمع محترم وگرامیداشت ایام دهه ولایت و عید غدیر؛

در عصری به سر می بریم که قدرت‌های استکباری به صورت مستمر بر آتش اختلاف و تفرقه در جهان اسلام می‌دمند، لیکن  مقاومت جهانی نظام‌های عدالت طلبانه با نقش آفرینی بی‌بدیل شهید سلیمانی، میوۀ شیرین نابودی داعش و شکست و اضمحلال حامیان تروریسم در منطقه را چیده است.

پس از پیروزی مقاومت؛ ترامپ که به زعم باطل خود میخواست بازنده جنگ نباشد در صدد برآمد تا با ترور شهید سلیمانی، ماجرای نقش آفرینی مؤثر حاج قاسم در منطقه را در تاریخ دفن کند، لیکن در عمل قافیه را باخت و الان با نفرت عمومی مردم جهان و شعار بین المللی مردم برای خون خواهی سردار سلیمانی مواجه شده است که اخراج حتمی آمریکا از منطقه یکی از ابعاد انتقام سخت خداوند از دشمنان اسلام خواهد بود.

فارغ از این مسأله، باید در چگونگی تداوم اقتدار جریان مقاومت در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی در سال های پسا سلیمانی اندیشید و به این مسألۀ راهبردی رهنمون شد که در مقابله فکری و علمی در برابر آمریکا و متحدانش چگونه باید عمل کرد؛ زیرا تداوم پیروزی‌ها و استمرار اقتدار روز افزون جبهۀ مقاومت مقوله ای نرم افزاری است و در کنار نوسازی سخت افزاری کشورهای منطقه باید بر نوسازی علمی و نظری در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی تأکید کرد.

در این میان بازتولید آموزه‌های وحدت گرایانه مکتب فکری شهید سلیمانی، اصل راهبردی در وحدت امت اسلامی، تقویت جبهۀ مقاومت و تسریع مطالبۀ تمدن سازی نوین اسلامی به شمار می آید.

در تبیین این مسأله باید گفت وحدت امت اسلامی از جمله عوامل حیاتی شکوفایی تمدن اسلامی است؛ تأمل در نظام معنایی سپهبد شهید حاج  قاسم سلیمانی  نشان می دهد آن شهید والا مقام خود را فدایی مسلمانان و عموم انسان ها می دانست و اینگونه سپهبد سلیمانی در طول مبارزات خود علیه داعش، به شاخص و اسطوره ای برای امت اسلامی تبدیل گردید.

هم چنین تحقق تمدن سازی نوین اسلامی در گرو مواجهه مثبت و سازنده با جهان متکثر فارغ اقوام ، زبان ها، فرهنگ ها و مذاهب اسلامی در ممالک اسلامی و دیگر جوامع بشری است، که این اصل نیز در پرتو  اصل مهاجرت، در بستر  فرهنگ محوری و تعامل گرایی و صلح طلبی شکل می گیرد.

شهید سلیمانی به تبعیت از امام خمینی (رحمه الله) که فرمود، «انقلاب ما محدود به ایران نیست» و مبنا و منظومه فکری رهبر معظم انقلاب برای تشکیل جبهۀ بدون مرز حق علیه باطل، ترک وطن کرد، و مرزهای قومیت، نژاد، ملیت و حتی مذهب را درنوردید و جهان وطنی خود را علاوه بر شیعیان، بر مدار تعاملات میان مذهبی با برادران اهل سنت و حتی پیروان دیگر ادیان الهی به ویژه مسیحیان در منطقه تعریف نمود تا جبهه ای بی مرز علیه ظلم و جنایت آمریکا و تروریست های تکفیری به منصۀ ظهور رساند.

آری افق معنایی و تمدنی شهید سلیمانی به قومیت، مذهب، ملیت یا مرزهای خودساخته بشری خاص اختصاص نداشت، بلکه ایصال جهان اسلام و دیگر جوامع بشری به امامت، از طریق ارتباطات دانشی و فقه میان مذهبی، مهمترین شاکلۀ معرفتی این چهرۀ بین المللی مقاومت بود.

در حقیقت مبنای توحیدی سردار سلیمانی در مبارزات ظلم ستیزانه به شدت با عنصر حکمت، امامت، ولایت و فقاهت گره خورده است، لذا بر مبنای آیۀ«أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ؛ در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند» دچار خشونت نمی شد، بلکه با حکمت و عقلانیت فقهی فضای ضد تقریبی را شکست و اینچنین با  اهتمام به جغرافیای فرهنگی وحدت و بازشناسی اشتراکات معرفتی، برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی تلاش نمود.

بی تردید شهادت سردار سلیمانی خون تازه ای را در رگ های مقاومت جاری کرد، لیکن از آن مهمتر، آن مکتب فکری و معرفتی شهید سلیمانی است که جهان بینی باشکوهی از ساختار تمدنی در جهان اسلام رقم زده است  و چارچوب جهانی تمدن نوین اسلامی را ترسیم خواهد کرد.

در پایان لازم میدانم از همه برگزارکنندگان این جلسه بویژه حزب انقلابی و با سابقه مؤتلفه اسلامی و خصوصا جناب آقای بادامچیان تشکر نمایم.

توفیق همگان را ازخداوند متعال مسئلت می‌کنم.

قم مقدسه

حسین نوری همدانی

۲۱مرداد ۱۳۹۹

مطابق با۲۱ ذی الحجه ۱۴۴۱

دومین نشست هم اندیشی احزاب و گروه های جبهه مقاومت با هدف  ایجاد هماهنگی و تعامل میان گروه های سیاسی و جهادی مؤثر در منطقه، هم اندیشی برای تبیین راهکارهای عملی اخراج آمریکا از منطقه به عنوان هدف مشترک، بررسی راهکارهای تحقق تمدن نوین اسلامی در سایه همکاری و تعامل جهان اسلام برگزار شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=144865

برچسب ها

ثبت نظر

-