۳۱ پرونده نزاع و درگیری‌ در شهرستان مهرستان منجر به صلح و سازش شد

  • کد خبر : 144861
  • 21 مرداد 1399 - 14:31
۳۱ پرونده نزاع و درگیری‌ در شهرستان مهرستان منجر به صلح و سازش شد

به گزارش نیوز، صبح امروز جلسه هم اندیشی و هم افزایی فرماندار مهرستان با علما، امامان جمعه و جماعات این شهرستان با حضور مولوی محمد صدیق حقانی، مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور اهل سنت در محل سالن اجتماعات فرمانداری مهرستان برگزار شد.

محمد رفیع دهواری، فرماندار مهرستان در این نشست ظرفیت علما و امامان جمعه و جماعات در رصد احوالات اجتماعی و مشارکت فعال آنها در انجام صلح و سازش طوایف درگیر را بی نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: تاکنون ۳۱ پرونده نزاع و درگیری‌ها با استفاده از این ظرفیت بی نظیر در شهرستان مهرستان منجر به صلح و سازش شده است.

وی توسعه عمرانی شهرستان مهرستان در بخش‌های زیر بنایی از جمله مخابرات، آب، برق، راه و مدارس، و حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها را خوب توصیف کرد و افزود: از علمای عزیز خواهشمندیم تا در جهت ایجاد امید در جامعه عملکرد دولت و نظام را به مردم ارائه کنند.

فرماندار مهرستان پرداختن به موضوعات اجتماعی از جانب علما را یک ضرورت دانست و ادامه داد: مردم جامعه ما به علما اعتقاد ویژه ای دارند و از سخن و گفتار آنها تأثیر می‌گیرند از همین رو باید از ظرفیت و محبوبیت علما در حوزه فرهنگ سازی اجتماعی استفاده کرد و جامعه را در مسیر رشد قرار داد.

در ادامه این جلسه مولوی محمد صدیق حقانی، مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور اهل سنت ضمن تقدیر از عملکرد موفق فرماندار درحوزه های اجرایی و عمرانی و اجتماعی از علمای حاضر در جلسه خواستند در حوزه‌های مختلف اجتماعی ورود پیدا کنند چرا که نقش مؤثر قشر علما در مباحث اجتماعی یک ضرورت انکار ناپذیر است و به عنوان الزام مطرح است مولوی حقانی سپس به وظایف علما در سه بخش خانواده، جامعه و حاکمیت نظام اسلامی پرداختند و هر سه رکن وظایف را مهم توصیف کرد.

ایشان در پایان از همراهی ارزشمند علمای مهرستان درجهت پیشبرد اهداف نظام و دولت و توسعه شهرستان قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه مولوی عبدالخالق حسین زهی، امام جمعه شهرستان مهرستان، مولوی عبدالغفار کریم زایی امام جمعه آشار و مولوی عبدالحکیم اربابی، مدیر حوزه علمیه کهن شهر به طرح مسائل و مشکلات حوزه مذهبی و معیشت مردم و همچنین بخش‌های عمرانی شهرستان ماشاره کردند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=144861

ثبت نظر

-