۱۱ برگزار کننده عروسی و ترحیم در زنجان مجرم شناخته شدند

  • کد خبر : 144496
  • 21 مرداد 1399 - 9:17

به گزارش نیوز، فرماندار زنجان گفت: طی هفته گذشته تا کنون علیه برگزار کنندگان ۱۱ مورد مراسم از جمله عقد، عروسی و ترحیم به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی کرونایی در دادسرای استان اعلام جرم شده و این تعداد پرونده‌ در حال بررسی است.

رضا عسگری شامگاه دوشنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت آن لاین برگزار شد، با اشاره به اینکه در وضعیت بهداشتی منطقه تفریحی گاوازنگ زنجان مشکلات جدی وجود دارد، افزود: در مجموع ۴۸ مرکز توزیع مواد غذایی عمومی در این محدوده فعال است که از این تعداد حدود ۶۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی و موارد ابلاغی را رعایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا ۲ باب کافی قهوه در منطقه گاوازنگ پلمب و به رستوران‌های بام شهر به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی اخطار پلمب داده شد و از طرفی پمپ بنزین موجود در این منطقه ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

این مسؤول ادامه داد: ۲ واحد مجموعه شهربازی در منطقه گاوازنگ نیز پلمب و به مراجع قضایی برای برخورد معرفی شده است.

فرماندار زنجان ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی حضور شهروندان در تفرجگاه گاوازنگ که مردم را تهدید می‌کند و به دلیل بی‌توجهی و بی‌تفاوتی مردم چاره‌ای جز منع عبور و مرور در این محدوده را نداریم که در صورت آمادگی ها و موافقت ستاد، تعطیل خواهد شد.

عسگری با بیان اینکه هفته گذشته ۳۱۱ واحد از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است، گفت: طی مدت یاد شده مجموع مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهر زنجان ۹۴ درصد و اماکن عمومی نیز ۸۴ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند.

وی ا ظهار داشت: هفته گذشته ادارات زنجان ۷۸ درصد، مراکز پلیس به‌علاوه ۱۰، ۵۰ درصد، دفاتر پیشخوان دولت ۳۳ درصد و رعایت این پروتکل ها در بانک‌های زنجان نیز ۵۶ درصد، نانوایی‌ها ۸۱ درصد، رستوران‌ها ۷۶ درصد، آرامستان ۹۰ درصد، مراکز خدمات بیمه ۶۷ درصد و پاساژها نیز ۸۶ درصد رسیده است.

وی با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری برون شهری در هفته گذشته خاطرنشان کرد: با کارهای انجام گرفته ۲۱۰ نفر داوطلب شامل هشت تیم به صورت داوطلبانه و چهار نفر شامل چهار تیم عضو بهداشت نظارت حرفه‌ای بودند که در هفته گذشته اقدامات لازم در حوزه بهداشت محیط را انجام دادند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=144496

ثبت نظر

-