مسجد شیخ زاید؛ دیدنی بی مثال در امارات

  • کد خبر : 14385
  • 08 اسفند 1398 - 20:44
مسجد شیخ زاید؛ دیدنی بی مثال در امارات

امارات متحده که بطور خلاصه آن را امارات خطاب می کنند و به زبان انگلیسی UAE خوانده می شود، در جوار خلیج فارس است و اگر مروری به گذشته آن کنید و تصاویر و دانسته های خود را با شکل و شمایل امارات فعلی مقایسه نمایید، قطعا حیرت زده خواهید شد! امارات از شهرهای مختلف و بسیار جذابی برخوردار بوده که از معروف ترین آن ها می توان به دبی و ابوظبی که اتفاقا پایتخت اماراتی ها نیز شمرده می شوند، اشاره کرد. اصولا در همه جای دنیا گردشگران و عاشقان سفر با شنیدن نام امارات یاد زیبایی سازه های مدرن و همچنین بلندی برج ها می افتند که البته با کمال احترام به سلیقه و شنیده های آنان این بار ما می خواهیم به سراغ یکی از مهمترین جاذبه های توریستی کشور امارات یعنی مسجد شیخ زاید ابوظبی برویم و شما را با جذابیت های وصف نشدنی معماری مسجد شیخ زاید آشنا نماییم.

مسجد شیخ زاید ابوظبی

دیدنی های مسجد شیخ زاید ابوظبی

اگر بخواهیم بطور مفصل در خصوص زیبایی های ظاهری و همچنین جذابیت های معماری مسجد شیخ زاید برایتان صحبت کنیم، باید حالا حالاها بنویسیم و شما مخاطبان نیز بخوانید تا تازه به توصیف درستی از گنبد سفید رنگ و بزرگ این مسجد برسید. واقعیت این است که دست و زبان از تشریح پارامترهای تماشایی و سبک معماری هنرمندانه ای که در ساخت این مسجد به کار رفته، کاملا قاصر و ناتوان هستند. مسجد شیخ زاید نمونه بارز یک جاذبه بی همتا در جهان ما بوده که جز پایتخت کشور امارات در هیچ کجای این خاکی نمی توانید مشابه آن را پیدا کنید! فارغ از سبک و سیاق معماری این بنا، وجود لوستری در داخل آن که به گفته حاضران در مکان یکی از بزرگترین لوسترهای جهان است، در کنار وجود یکی از وسیع ترین و با ارزش ترین فرش های جهان که از مساحتی بالغ بر ۷۰۰۰ مترمربع برخوردار است، سبب می شود تا شما گردشگران مسلمان حتما در اولین فرصت به فکر ترتیب دادن برنامه ای جهت بازدید از این بنای مهم مذهبی در کشور امارات باشید. البته فراموش نکنید که زیبایی های معماری مسجد شیخ زاید تنها معطوف به بخش های داخلی آن نمی شود و بهتر است شما بازدیدتان را از نمای بیرون و همچنین حیاط داخلی آغاز کنید که تقریبا بخش اعظمی از حیاط آن با کریدورهای مرمری و منقش تزئین شده که خیلی بعید است سبب جلو توجه شما نشود! همچنین، پیشنهاد می کنیم با اینکه عکاسی در محیط این بنا از قوانین و شرایط خاصی برخوردار بوده، اما حتما از حوض آبی که درست نزدیک به درب ورودی مسجد جای داشت، عکسبرداری کنید که نمای منعکس شده فوق العاده ای از مسجد شیخ زاید ابوظبی را در تلاطم جریان آبی خود به نمایش درآورده است.

دیدنی های مسجد شیخ زایددیدنی های مسجد شیخ زاید 2

راهنمای مسیر دستیابی به مسجد شیخ زاید

با توجه به جذابیت های بصری و همچنین اهمیت مکانی این بنا، روزانه صدها نفر گردشگر داخلی و خارجی از این بنای باشکوه و بسیار دیدنی بازدید بعمل می آورند که اگر شما هم در صدد سفر به امارات برای تماشای این مسجد سفیدرنگ هستید، باید بگوییم هم می توانید بصورت مستقیم از فرودگاه شهر ابوظبی راهی این جاذبه گردشگری شوید که در این صورت بدون احتساب بار ترافیکی خیابان های ابوظبی چیزی نزدک به ۲۰ دقیقه سفر شما از مبدا فرودگاه تا مقصد مورد نظرتان که مسجد شیخ زاید باشد، به طول خواهد انجامید و اگر هم ساکن شهر دبی و یا عازم بی مثال ترین شهر اماراتی ها (دبی) باشید، می توانید به روش های مختلف خود را به ابوظبی و سپس مسجد بزرگش برسانید. لازم به ذکر است مدت زمان دستیابی به مسجد شیخ زاید اوظبی از شهر دبی بصورت زمینی در حدود ۹۰ دقیقه تخمین زده شده که شما قادر خواهید بود برای این منظور از تاکسی ها و همچنین خودروهای اجاره ای استفاده نمایید. بد نیست بدانید که درست در محیط خارج از مسجد هم تاکسی هایی جهت رساندن مجدد شما به شهر دبی، تدارک دیده شده اند.

راهنمای مسیر دستیابی به مسجد شیخ زاید

ساعات بازدید از این مسجد مشهور اسلام

برای بازدید و گشت و گذاری محترمانه در بخش های مختلف مسجد شیخ زاید شما می توانید هر روزی را که صلاح دانسته اید، انتخاب کنید، زیرا درب های این مسجد در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ صبح لغایت ۲۲ و در روزهای جمعه نیز از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۲۲ بر روی عموم بازدید کنندگان و نمازگزاران عزیز باز است. البته توجه داشته باشید که آخرین زمان جهت وارد شدن به مسجد مربوط به ساعت ۲۱:۳۰ می شود. گردشگران و علاقمندان به بازدید از این مسجد بزرگ و نامدار جهانی فراموش نکنند که صبح های تمام جمعه های سال به غیر ماه مبارک رمضان تنها درب های مسجد شیخ زاید بر روی عبادت کنندگان باز بوده و هیچ گردشگری حق ورود به فضای داخلی این مکان مذهبی را ندارد. در ماه رمضان نیز جمعه ها بطور کل این مسجد بسته و در روزهای شنبه تا پنجشنبه هم تنها از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۴ درب های آن بر روی بازدیدکنندگان باز هستند.

ساعات بازدید از این مسجد مشهور اسلام

ساعات بازدید از این مسجد مشهور اسلام 2

مناسب ترین زمان بازدید از این بنا

حضور و بازدید از معماری مسجد شیخ زاید محدود به هیچ فصل و ماهی از سال نمی شود و شما می توانید در هر ساعتی از عمر و زندگی خود که اراده کردید، جهت بازدید از این مکان مذهبی و قابل احترام اقدام نمایید. منتها فراموش نکنید که بازدید در روز از این مسجد در مقایسه با بازدید از آن در دل تاریکی های آسمان، از حال و هوای متفاوتی برخوردار است که البته باید در این تفاوت بصری به خط مشترک روز و شب یعنی غروب آفتاب نیز اشاره کنیم. به هر حال ما به شما توصیه می کنیم چنانچه محل اقامتتان نزدیک به مسجد شیخ زاید بود، یکی دو ساعت مانده به غروب آفتاب در این مکان حاضر شوید تا هم از زیبایی های محیطی و هم از جمع شدن نمازگزاران لذت ببرید.

مناسب ترین زمان بازدید از این بنا

قوانین مربوط به عکاسی در مسجد

عکاسی از این مسجد یا حتی گرفتن فیلم از آن به شرط استفاده شخصی بلامانع است. منتها شما توجه داشته باشید که باید در تمام عکس و فیلم هایتان از این بنا، ظاهری موجه و رفتاری مناسب با شئونات اسلامی داشته باشید که در غیر این صورت، حتما با تذکر ماموران امنیتی مسجد شیخ زاید مواجه خواهید شد. فراموش نکنید این بنا از وسعت بسیار بزرگی برخوردار بوده که اگر بخواهید در عکس های خود تمام شکوه و جلال آن را به تصویر بکشید، باید تا حد امکان از عریض ترین لنزهای دوربین عکاسی یا فیلمبرداری استفاده نمایید.

قوانین مربوط به عکاسی در مسجد

نکاتی شگفت انگیز در خصوص این مسجد

یکی از نکات فوق العاده جذابی که بهتر است به عنوان یک بازدید کننده از آن مطلع باشید، به کار بردن میلیون ها تن سنگ از نوع مرمر سفید در ساخت این بنا بوده که سبب درخشان بودن آن در طول روز و همچنین آبی رنگ شدن نمای کلی آن در هنگام تاریکی آسمان شهر ابوظبی شده است. همچنین، قالی بزرگ و سبز رنگی که درست در جلوی درب ورودی این مسجد قرار داده شده نیز از بزرگترین و نفیس ترین قالی ها در دنیاست. به غیر از این ها، بطور دقیق در مسجد شیخ زاید ابوظبی از ۲۴ لوستر بزرگ کریستالی و فوق العاده شیک بهره برده اند که همه آنان از جنس کریستال سواروفسکی هستند و در شهر مونیخ پرداخته شده اند. البته در بدنه این لوسترهای کریستالی از قسمت های طلایی نیز بکار برده شده که طلای به کار رفته در این قسمت ها از نوع ۲۴ عیار است. در کنار تمام این نکات شگفت انگیز، بد نیست بدانید که کلا در ساخت این مسجد از ۸۲ گنبد کوچک و بزرگ نیز استفاده بعمل آورده شده و هزینه ورود یا همان بازدید از بخش های مختلف آن کاملا رایگان هست.

نکاتی شگفت انگیز در خصوص این مسجد

نکاتی شگفت انگیز در خصوص این مسجد 2

نوع پوشش بازدیدکنندگان و نمازگزاران

قطعا تمام گردشگران مسلمان و همچنین نمازگزارانی که به قصد عبادت و بندگی به طرف مسجد شیخ زاید حرکت می کنند، خوب می دانند که باید از چه نوع پوشش و لباس مناسب و تمیزی برخوردار باشند، منتها شما این را هم بدانید که اگر بسته به هر دلیل و شرایطی موفق به پیدا کردن لباس مناسب یا تمیز جهت ورود به بخش داخلی نشده اید، اصلا جای نگرانی نیست، زیرا در داخل مسجد لباسی مناسب به نام عبا را بطور کاملا رایگان در اختیارتان قرار می دهند تا بتوانید با ظاهری ایده آل از این مکان بازدید بعمل آورید. همانطور که در بخش قوانین مربوط به عکاسی هم گفتیم، بهتر است برای حفظ ارزش و مقدسات مسلمین هم که شده از گرفتن تصاویر سلفی صرف نظر کنید و بیشتر به فکر لذت بردن از حضورتان در چنین مکان بزرگ و باشکوهی باشید. از قلم نیفتد که همراه داشتن مواد غذایی و خوراکی های مختلف به هنگام ورود به شبستان و دیگر بخش های داخلی این بنا ممنوع بوده و بهتر است با خود چیزی به داخل مسجد نبرید. از طرفی خیالتان آسوده باشد در بخش داخلی این مسجد یک اغذیه فروشی نیز ایجاد شده که می توانید پس از گردش و بازدید از بخش های مختلف مسجد، مقداری خوراکی تهیه فرمایید.

نوع پوشش بازدیدکنندگان و نمازگزاران

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=14385

ثبت نظر

-