بازگشت چلسی لمپارد به ۲۹ سال پیش

  • کد خبر : 143180
  • 20 مرداد 1399 - 7:45
بازگشت چلسی لمپارد به ۲۹ سال پیش

بازگشت چلسی لمپارد به ۲۹ سال پیشنیوز/ علیرضا روش؛ هیچ‌کس دوست ندارد این روز‌ها طرفدار چلسی و حامی فرانک لمپارد باشد. تیمی که دو دهه است تغییر ماهیت داده و با ثروت رومن آبراموویچ به یکی از غول‌های جزیره و اروپا تبدیل شده در نمایشی ضعیف از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت. حتی آن‌هایی که انتظار کام‌بک رؤیایی از چلسی را نداشتند هم تصور نمی‌کردند نتیجه بازی رفت به مراتب بدتر از بازی رفت باشد. اتفاقی که افتاد و شکست ۳ بر صفر در بازی رفت با شکست سنگین‌تر ۴ بر یک هواداران چلسی را آزرده‌خاطرتر کرد. حالا لمپارد با ۷ گل خورده در دو بازی فصل را با آمار‌های عجیب و غریب به اتمام رساند.

بدباز‌های لندنی
انگار لندنی‌ها عادت به تحقیر در لیگ قهرمانان اروپا آن‌هم مقابل بایرن‌مونیخ دارند. اگر چلسی امروز مجموعاً ۷- یک به بایرن می‌بازد، فصل ۱۷-۲۰۱۶ آرسنال در مجموع ۱۰-۲ به باواریایی‌ها باخته بود. بدباز‌های لندنی بدترین شکست را به نام خود ثبت کرده‌اند.

دفاع سست فرانکی
لمپارد اگر با نتیجه‌ای آبرومندانه حذف می‌شد فصل را با عملکردی قابل قبول تمام می‌کرد. این شکست سنگین، اما بدجور کارنامه فصل او را خراب کرد. تیم او در ۵۵ بازی ۷۹ گل دریافت کرد که اصلاً آمار مناسبی برای یک تیم مدعی به حساب نمی‌آید. میانگین گل‌های خورده چلسی در این فصل در هر بازی ۱٫۴۴ گل است. مشکلی که اوایل به گردن کپا دروازه‌بان این تیم انداخته می‌شد، اما اکنون مشخص شد خط دفاعی و تاکتیک‌های لمپارد سست‌تر از حد تصور است.

بازگشت به ۲۹ سال قبل
پرونده شکست سنگین چلسی مقابل بایرن به این سادگی‌ها بسته نخواهد شد و هر صفحه‌اش آمار تلخی را برای تاریخ این باشگاه ثبت کرده است. تیم لمپارد با آمار گل‌های خورده اش همه را مجبور کرد به ۲۹ سال قبل برگردند. در فصل ۹۱-۱۹۹۰ چلسی با میانگین گل خورده ۱٫۶۴ در هر بازی فصل را تمام کرد. تیم لمپارد اگر کمی بیشتر گل دریافت می‌کرد رکورد تیم ۲۹ سال پیش را می‌زد!

ضعف اروپایی
این یکی خیلی به لمپارد مربوط نمی‌شود. چلسی در ۵ سال اخیر ناکام مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا بوده است. آن‌ها حدفاصل فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰-۲۰۱۹ چهار مرتبه متوالی از مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شدند. نکته‌ای که ضعف اروپایی تیم چلسی را نشان می‌دهد. اگر چلسی قرار است در اروپا مجدداً بدرخشد باید حتماً روی این نقطه ضعف بررسی به عمل آورد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=143180

ثبت نظر

-