دروازه‌بان بد باعث جابه‌جایی مدیرعامل و سرمربی می‌شود

  • کد خبر : 143141
  • 20 مرداد 1399 - 6:36
دروازه‌بان بد باعث جابه‌جایی مدیرعامل و سرمربی می‌شود

به گزارش نیوز، اسماعیل اردلان که در رده‌های پایه فوتبالش را در باشگاه تاج سابق استارت زد و از مربیان دروازه‌بانی کشورمان است، درباره اشتباهات اخیر سیدحسین حسینی و گل‌هایی که می‌خورد معتقد است او باید رقیب جدی داشته باشد.

وضعیت دروازه‌بان استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
در آستانه بازی با سپاهان هستیم ولی به هر حال حسینی باید یکسری مسائل را رعایت کند.

چه مسائلی؟
دروازه‌بان باید قبل از هر چیزی بداند کی، کجا و چگونه عکس‌العمل نشان بدهد. متأسفانه ۸۰ درصد گل‌هایی که دروازه‌بانان در لیگ ما می‌خورند، روی اشتباهات اینچنینی است.

ایراد حسینی کجاست؟
او دروازه‌بان کاملی نیست ولی می‌تواند دروازه‌بان خوبی شود، به شرطی که کامل شود. او باید بداند کی و کجا و چگونه روی توپ اثرگذاری داشته باشد ولی این را نمی‌داند. بار‌ها در این مدت دیده‌ایم توپ‌هایی که به سمتش آمده را بی‌مهابا مشت می‌کند در حالی که می‌توانسته آن‌ها را جمع کند. دلیل این موضوع عدم اعتماد به نفس لازم نزد اوست که جرأت مهار توپ را ندارد. او اصول این مسائل را یاد نگرفته است.

چرا چنین شرایطی دارد؟
برای اینکه رقیب جدی کنار دستش نمی‌بیند. هر تیم باید ۳ یا ۴ دروازه‌بان داشته باشد که تا روز قبل از بازی هیچ یک ندانند کدام‌شان درون دروازه هستند. وقتی دروازه‌بان مطمئن باشد جایش ثابت است، اعتماد به نفسش بی‌حد زیاد می‌شود و این برایش بدترین اتفاق است. گلری که بداند همیشه فیکس است، خوب تمرین نمی‌کند و لطمه اش را خودش می‌بیند.

درباره خروج‌های حسینی صحبتی دارید؟
او مردد است. چرا؟ چون نمی‌داند کی، کجا و چطور باید بیرون بیاید. این‌ها به آموزشی برمی‌گردد که داشته و از طرفی او از نظر فیزیکی هم ۵، ۶ کیلو کم دارد و، چون می‌ترسد در جنگ تن به تن با بازیکن حریف کم بیاورد، هراس دارد.

این موضوع چه لطمه‌ای به استقلال می‌زند؟
استقلال؟ دروازه‌بان ۷۰ درصد هر تیم است و اینقدر نقش مهمی در گل‌های خورده تیم دارد که حتی می‌تواند در بقای سرمربی و حتی مدیرعامل یک باشگاه نقش داشته باشد. دروازه‌بان خوب می‌تواند ضامن قهرمانی یا کسب سهیمه یک تیم باشد. همین حسینی اگر توپ‌های ساده‌ای که گل خورده را می‌گرفت، الان استقلال بدون دغدغه نایب‌قهرمانی اش را جشن می‌گرفت و امیدوارم در دیدار جام حذفی بتواند شایستگی‌هایش را نشان بدهد. فعلاً باید به او روحیه داد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=143141

برچسب ها

ثبت نظر

-