مکرون:‌از تحقیق مستقل،‌ بی‌طرفانه و معتبر درباره انفجار بیروت حمایت می‌کنیم

  • کد خبر : 142973
  • 20 مرداد 1399 - 1:14
مکرون:‌از تحقیق مستقل،‌ بی‌طرفانه و معتبر درباره انفجار بیروت حمایت می‌کنیم

به گزارش نیوز به نقل از فارس: «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در رشته‌پیام‌هایی در توئیتر به کنفرانس مجازی روز یکشنبه درباره لبنان اشاره کرد.

وی در این پیام‌های توئیتری نوشت: «هم اکنون درباره آینده لبنان تصمیم‌گیری شد. هدف کنفرانس امروز به حرکت در آوردن و جمع کردن منابع جامعه جهانی برای پاسخ به نیازهای مردم بیروت است.»

ماکرون اضافه کرد: «ما در حال ارسال یک پیام واضح هستیم: ما، جامعه جهانی، شرکا و دوستان نزدیک لبنان، اجازه نخواهند داد تا مردم لبنان سقوط کنند.»

وی گفت: «نیازهای فوری برای مردم لبنان که توسط کسانی که در میدان در حال کار هستند عبارت است از، خدمات بهداشتی، غذا، آموزش و مسکن است. اینها اولویت‌هایی هستند که ما درباره آنها اقدام می‌کنیم.»

رئیس جمهور فرانسه افزود: «تلاش‌هایی که ما در حال فراهم کردن آن هستیم باید به صورت طولانی مدت مورد حمایت قرار بگیرد و ما توجه خواهیم کرد که کمک‌ها به صورت موثر به مردم منتقل شوند.»

ماکرون در ادامه این رشته پیام درباره کنفرانس مجازی کمک به لبنان گفت: «پیشنهاد کمک ما شامل حمایت از یک تحقیق مستقل بی طرفانه معتبر درباره انفجاری است که روز ۴ آگوست (۱۴ مرداد) روی داد. این انتظار مشروع و محکمی از سوی مردم لبنان بوده و این سوال درباره اعتماد است.»

وی گفت: «مردم لبنان آزاد و دارای حق حاکمیت هستند. این به مقامات این کشور بستگی دارد که به شیوه‌ای عمل کنند که مانع از سقوط لبنان شوند و به خواسته‌ای که توسط مردم لبنان به صورت مشروع و در خیابان‌های لبنان ابراز می‌شود پاسخ دهند. »

رئیس جمهور فرانسه در پایان این پیام‌های توئیتری نوشت: «هم اکنون درباره آینده لبنان توسط خود لبنان و شرکای بین‌المللی که در کنارش هستند تصمیم‌گیری شد.»

سه‌شنبه گذشته آتش‌سوزی در انبار ۱۲ بندر بیروت باعث انفجار نیترات‌آمونیوم انبار شده در این بندر شد و بر اثر آن، بیش از ۱۵۰ تن کشته و شش هزار نفر نیز مصدوم شده‌اند.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=142973

برچسب ها

ثبت نظر

-