شعارهای جالب معترضان علیه نتانیاهو در موج جدید تظاهرات در اسرائیل؛ دوره‌ات تمام شده!

  • کد خبر : 142620
  • 19 مرداد 1399 - 18:04
شعارهای جالب معترضان علیه نتانیاهو در موج جدید تظاهرات در اسرائیل؛ دوره‌ات تمام شده!

به گزارش نیوز به نقل از یورونیوز  درحالی که رسانه‌های اسرائیل شمار تظاهرکنندگان را ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر اعلام کردند، برپاکنندگان از حضور ۳۲ هزار نفر در این اعتراض‌ها سخن می‌گویند.

راست‌گرایان هم وارد میدان شدند

مانند تظاهرات هفته‌های پیش، در این اعتراضات هم عمدهٔ شرکت‌کنندگان، دست‌چپی‌هایی بودند که به ضعف دولت در مهار کرونا و فساد مالی نتانیاهو اعتراض داشتند اما در این میان اقلیتی از دست‌راستی‌ها نیز به چشم می‌خورد که با وجود اختلاف دیدگاه‌هشان در مخالفت با نتانیاهو راهی خیابان‌ها شده بودند.

شماری از آنها با سر دادن شعارهایی نظیر «راست و چپ دشمن نمی‌شوند» بر این تأکید داشتند که نتانیاهو با تفرقه‌‌افکنی میان چپ و راست توانسته در انتخابات پیروز شود.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی با مضامین مختلف در دست داشتند و شعارهایی نظیر «دوره‌ات تمام شده» یا «قوم مرا رها کن» سر می‌دادند. شعار دوم، به کتاب خروج در تورات اشاره دارد که در آن خدا از زبان موسی به فرعون می‌گوید قوم بنی‌اسرائیل را آزاد کند.

حضور کودکان در کنار دیگر اعضای خانواده در تجمعات بیت‌المقدس چشمگیر بود. حال آنکه شماری از تظاهرکنندگان در اعتراض به گفتهٔ یائیر نتانیاهو،‌ پسر بنیامین نتانیاهو که معترضان را «بیگانه» خوانده بود، با پوشش بیگانگان فضایی یا ابرقهرمانان سینمایی به خیابان آمده بودند.

نیروهای پلیس گرچه با تظاهرکنندگان درگیر نشدند اما پس از نیمه‌شب از آنان خواستند که متفرق شوند.

قاتلی که مردم را به‌خشم آورد

پخش یک مصاحبهٔ تلویزیونی با فردی به‌نام یونا آوروشمی نیز خشم تظاهرکنندگان را برانگیخت و سبب شد از وی شکایت کنند.

یونا آوروشمی سه دهه پیش امیل گرونزویگ، کنشگر چپگرای اسرائیلی را در جریان تظاهراتی کشته بود و به‌خاطر آن ۲۸ سال زندانی بود. وی در مصاحبهٔ خود معترضان به دولت را «میکروب‌»هایی خواند که سبب بیماری جامعه می‌شوند و همچنین آنها را «شرورانِ متنفر از اسرائیل» لقب داد.

همچنین در یک تجمع همزمانِ‌ دیگر، حدود هزار نفر در برابر اقامتگاه شخصی نتانیاهو در شهر قیصریه گرد آمدند و شعارهایی را علیه وی سردادند.

عملکرد ضعیف دولت نتانیاهو در مقابل موج دوم شیوع ویروس کرونا و نیز اتهام فساد مالی وی، از ماه گذشته سبب بیشتر شدن نارضایتی‌ها از نخست‌وزیر اسرائیل شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=142620

ثبت نظر

-