شیطنت انگلیسی ها برای دور زدن آسمان ایران

  • کد خبر : 142467
  • 19 مرداد 1399 - 15:35
به گزارش نیوز،

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان هواپیمایی کشور و همچنین مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه در سازمان هواپیمایی کشوری موضوع تغییر سیاست این بخش همواره حائز اهمیت بوده است، گفت: بر اساس تصمیم هیئت دولت و طبق دستور رییس جمهور این تغییر انجام شد تا شاهد ایجاد انضباط فراگیر در  صنعت هوانوردی  کشور باشیم.

اخبار اقتصادی- او گفت: فرد منصوب شده دارای دانش بالایی است و ما با انتصاب این فرد شاهد اتفاقات موفقی در حوزه هوانوردی خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای سازمان هواپیمایی کشوری توسعه تعاملات با ایکائو و همچنین شرکت‌های هواپیمایی و کشور‌های گوناگون در ارجحیت است و این اقدامات همواره در اولویت برنامه‌های این بخش به شمار می‌رود.

او گفت: سفر هوایی بخشی از بیماران کرونایی کاملاً تکذیب می‌شود و طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا جا به جایی و یا خروج فرد کرونایی و حرکت آن‌ها در خارج از منزل جرم است و تا کنون هم شرکت‌های هواپیمایی افراد بیمار کرونایی را جا به جا نکرده‌اند.

این مقام مسئول افزود: بنابراین به هیچ عنوان این امکان وجود ندارد که بیمار کرونایی با هواپیما مسافرت کند.

به گفته اسلامی همچنین در تمامی فرودگاه‌های کشور تب‌سنجی انجام می‌شود و در صورتی که فردی مشکوک به کرونا باشد از ورود او به داخل هواپیما یا فرودگاه‌ها جلوگیری می‌شود.

او با بیان اینکه عابدزاده در ۵ سال سیاست خود در سازمان هواپیمایی کشوری خدمت کرده و تغییر او نیز به دلیل ضرورت‌های سازمان بوده تا شاهد تغییر و تحول در این بخش باشیم.

اسلامی با بیان اینکه آسمان ایران امن‌ترین آسمان کشور به شمار می‌رود و به عنوان استراتژیک‌ترین آسمان برای پرواز‌های عبوری است، گفت: البته شیطنت‌هایی هم در این بخش صورت گرفته و به دلیل مداخلات استکبار جهانی که وانمود می‌کند آسمان ایران نا امن است برخی اطلاعیه‌هایی را صادر کرده است.

او یادآور شد: یک شرکت انگلیسی در منتها علیه خط شرقی عراق یک خط هوایی باز کرده و به قیمت بسیار نازل شرکت‌های هواپیمایی را ترغیب به عبور از این منطقه می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اما کاهش پرواز‌ها به ویژه پرواز‌های خارجی به دلیل شیوع کرونا بوده و ما در خصوص آسایش میزان پرواز‌های خارجی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

او گفت: با روشنگری سعی خواهیم کرد برخی مداخلات را از سر راه برداریم.

اسلامی در خصوص شاغل و یا بازنشسته بودن رؤسای جدید سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: هر دو امیر شاغل هستند و بازنشسته نیستند.

این مقام مسئول همچنین درباره بازخوانی جعبه سیاه  هواپیمای اوکراینی هم گفت: جعبه سیاه DVR و CVR جعبه‌های سیاه هواپیمایی اوکراینی در کشور فرانسه بازخوانی شده و محتوای آن‌ها با هم تطبیق داده شده‌اند و منتظر گزارش نهایی هستیم.

او یادآور شد: کشور‌های دیگری هم در این خصوص بیانیه صادر کرده اند که برای ما هیچ اهمیتی ندارد و ما طبق آنکس تیز و ایکائو کار خود را انجام می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ناوبری آسمان کشور را انجام می‌دهد و این کار عملیاتی است و این به نوعی کالیبراسیون سیستم است که ایمنی پرواز را تعیین می‌کند.

اسلامی در پایان تصریح کرد:‌ درباره خرید فلای چک هم آقای عابدزاده توضیح دادند، در حال حاضر ابهامی از سوی دستگاه‌های نظارتی وجود دارد و گزارش اگر بر اساس حقیقت باشد ما حتما برخورد می‌کنیم، اما اینکه با آبروی اشخاص و نظام برخورد شود، درست نیست و باید مشکلات در فضای خودمان بررسی شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=142467

ثبت نظر

-