تظاهرات لبنان کشته برجای گذاشت +فیلم

  • کد خبر : 141805
  • 19 مرداد 1399 - 2:47
تظاهرات لبنان کشته برجای گذاشت +فیلم

به گزارش نیوز به نقل از فارس: شهر بیروت از عصر امروز به تحریک رسانه‌های نزدیک به جریان غربگرای ۱۴ مارس لبنان شاهد اعتراضات وسیع مردمی به اوضاع معیشتی و انفجار اخیر بندر بیروت است و بسیاری از شهرهای دیگر نیز خود را برای شرکت در این اعتراضات به پایتخت رساندند.

عده زیادی از تظاهرات‌کنندگان هم با حرکت به سمت مقر پارلمان با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف به سمت نیروهای امنیتی و درگیری با آنها وارد ساختمان پارلمان شدند.

هم اینک در ساختمان مقابل مقر پارلمان لبنان آتش سوزی بزرگی رخ داده است.

معترضان لبنانی به دو ساختمان وزارتخانه اقتصاد و محیط زیست در مرکز بیروت نیز حمله کردند و اسباب و اثاثیه و پرونده های آنجا را کاملا به هم ریختند.

نیروهای امنیتی هم که برای مقابله با خشونت جمعی از معترضان وارد عمل شد به درگیری میان دو طرف انجامید که در نتیجه آن شماری از نیروهای ارتش لبنان و جمعی از مهاجمان زخمی شدند.

تاکنون خبر از کشته شدن یکی از نیروهای ضد شورش لبنان توسط آشوبگران است.

در همین حال پلیس پارلمان ادعای «جورج نادر» سرتیپ بازنشسته ارتش درباره اقدام نیروهای امنیتی پارلمان در تیراندازی به سمت تظاهرات کنندگان را تکذیب کرد.

میدان الشهداء بیروت چند ساعتی است که  صحنه مقابله نیروهای امنیتی با معترضانی است که تظاهرات را به آشوب و اغتشاش کشیدند و چند خودروی غیرنظامی هم توسط آشوبگران به آتش کشیده شد.

عده ای هم ساعتی پیش در داخل ساختمان وزارت خارجه تحصن کرده بودند که پس از هشدارها درباره امکان فروپاشی ساختمان در نتیجه شدید شدن درگیری‌ها، آنجا را ترک کردند.

در نتیجه درگیری‌های مرکز بیروت یک عکاس شبکه تلویزیونی ام تی وی لبنان هم بر اثر اصابت جسم سخت به ناحیه سرش در نتیجه درگیری‌ها زخمی شد.

بیمارستان الحریری هم اعلام کرد که تاکنون یک کشته و ۲۴ مجروح با حال وخیم به آنجا منتقل شده است.

آشوبگران هتل لوگرای و یک دفتر را در مرکز بیروت به آتش کشیدند.

صلیب سرخ لبنان اعلام کرد که ۵۵ نفر از زخمی‌های درگیری‌ها به بیمارستان منتقل شدند و ۱۱۷نفر دیگر در محل برپایی تظاهرات در مرکز بیروت سرپایی درمان شدند.

این در حالی است که وزارت کشور و فرماندهی ارتش لبنان امروز با صدور بیانیه‌هایی با بیان اینکه میزان خشم مردم از انفجار بیروت را درک می‌کند، از معترضان خواستند تا از خشونت پرهیز کرده و از آسیب به اموال عمومی خودداری کنند.

انفجار مهیب انبار حاوی مواد نیترات آمونیوم در سه شنبه هفته گذشته در بندر بیروت پایتخت لبنان موجب به بار آمدن خسارات سنگین مالی به زیرساخت‌های این شهر و کشته شدن ۱۶۰ نفر و زخمی شدن پنج هزار نفر دیگر همراه شد.

در همین حال برخی عناصر سیاسی وابسته به جریان ۱۴ مارس در مصاحبه‌های خود با رسانه‌های جریان سعودی در تلاش برای موج‌آفرینی علیه مقاومت لبنان برای متهم کردن آن در این انفجار برآمده‌اند. «سامی الجمیل» رئیس حزب الکتائب (فالانژ) که همه نمایندگان آن از پارلمان استعفاء داده‌اند در مصاحبه با شبکه العربیه، حزب‌الله لبنان را عامل نابه سامانی‌های این کشور دانست.

در همین راستا «هادی القبیسی» تحلیلگر لبنانی به وبگاه المعلومه گفتکه جریان وابسته به سعد الحریری با انتشار اخبار دروغ به دنبال آشوب و فتنه‌انگیری است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=141805

برچسب ها

ثبت نظر

-