آخرین خبرها از سانحه هوایی در هند

  • کد خبر : 141618
  • 18 مرداد 1399 - 21:40
آخرین خبرها از سانحه هوایی در هند

به گزارش نیوز به نقل از نیوز- رسانه‌های هند روز شنبه گزارش دادند که شمار قربانیان حادثه یک هواپیما که در در شهر “کازیکوده” در ایالت جنوبی کرالا در این کشور دو تکه شد ، به ۲۰ نفر افزایش یافته است.

یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خط هوایی ایر ایندیا اکسپرس هند با ۱۹۱ مسافر، شامگاه جمعه هنگام فرود در فرودگاه بین‌المللی «کالیکات» در ایالت «کرالا» دچار حادثه شد. در این سانحه بیش از ۱۴۰ نفر دیگر مجروح شدند که حال ۲۲ تن آن‌ها وخیم گزارش شده است. 

این هواپیما بر اساس طرح “وانده باهارات” دولت هند از مقصد دوبی عازم هند شده بود که دچار سانحه شد. بر اساس این طرح، شهروندان هندی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشورهای خارجی گرفتار شده‌اند، با پروازهای مخصوص به کشور خود باز می‌گردند. 

هاردیپ سینگ پوری وزیر هواپیمایی هند در مورد علت وقوع این حادثه گفت: به دلیل بارندگی و لغزنده بودن سطح باند فرودگاه، این هواپیما نتوانست به موقع متوقف شود و با لغزش از محدوده باند به داخل یک کانال در نزدیکی فرودگاه سقوط کرد. به دلیل شدت برخورد، این هواپیما دو قطعه شده است. 

به گفته مقامات هندی، جعبه سیاه این هواپیما پیدا شده و تلاش‌ها برای رمز گشایی آن جهت مشخص شدن علت دقیق این حادثه آغاز شده است. 

این درحالی است که امروز نیز یک هواپیمای مسافر بری متعلق به شرکت “ایر آسیا” هند در حالی که از “رانچی” به سوی “مومبای” در حرکت بود، به دلیل برخورد با پرندگان مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه رانچی شد. 

 در سال ۲۰۱۰، یک هواپیمای دیگر شرکت “ایر ایندیا اکسپرس” در سانحه‌ای مشابه از باند فرودگاه شهر منگلور خارج شد که بر اثر این سانحه ۱۵۸ مسافر این هواپیما جان خود را از دست دادند. 

هند که در واپسین روزهای ماه مارس با هدف کنترل گسترش ویروس کرونا، یک قرنطینه سراسری وضع کرده و تمام پروازها را متوقف کرد، اکنون به صورت محدود پروازهای بین المللی را از سر گرفته است. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=141618

ثبت نظر

-