انفجار بیروت| ۶۰ نفر همچنان مفقود هستند/ اعزام تیم اینترپل به لبنان/ همسر سفیر هلندجان باخت

  • کد خبر : 141514
  • 18 مرداد 1399 - 19:08
انفجار بیروت| ۶۰ نفر همچنان مفقود هستند/ اعزام تیم اینترپل به لبنان/ همسر سفیر هلندجان باخت

به گزارش اقتصانیوز به نقل از فارس؛ انفجار بندر بیروت در سه‌شنبه هفته گذشته رخ داد و بر اساس آمار رسمی تا کنون حدود ۱۵۴ نفر در آن کشته و بیش از ۵۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند. 

با این حال عملیات جستجوی قربانیان همچنان ادامه دارد و وزارت بهدشت لبنان اعلام کرد که پس از انفجار بندر بیروت هنوز ۶۰ نفر مفقود هستند.

همسر سفیر هلند در لبنان، بعد از جراحت شدید جان باخت

وزارت خارجه هلند در وب سایت خود گزارش داده که همسر سفیر هلند در لبنان بر اثر انفجار مهیب در بندر بیروت پس از سه روز جراحت شدید جان خود را از دست داده است.

همسر سفیر هلند در لبنان، بعد از جراحت شدید جان باخت

 «هدویگ والتمانس مولیر»، همسر سفیر هلند در لبنان در پی انفجار مهیب بندر شهر بیروت، پایتخت این کشور بعد از جراحت شدید امروز (شنبه) جان خود را از دست داد. 

رویترز به نقل از وبسایت وزارت خارجه این کشور نوشته، مولیر ۵۵ ساله همزمان با وقوع این انفجار در کنار همسر خود در اتاق نشیمن در بیروت بوده است.  

وی یکی از همکاران بخش منابع انسانی وزارت خارجه هلند بود که هم در لاهه، پایتخت هلند و هم در بیروت لبنان فعالیت می‌کرده است. 

وی بعد از سه روز به دلیل شدت جراحت بالا از پاى در آمد و امروز جان خود را از دست داد. 

اعزام تیم اینترپل برای شناسایی قربانیان حادثه

 پلیس بین‌الملل (اینترپل) اعلام کرد که تیمی از کارشناسان بین‌المللی برای تشخصی هویت قربانیان حادثه انفجار بندر بیروت به درخواست مقامات لبنانی به این کشور اعزام کرده است.

«یورگن استاک»، دبیر کل اینترپل تاکید کرد که شهر بیروت، کشور لبنان و خانواده‌­های بی‌شماری همچنان آسیب‌زده­‌اند.

وی در ادامه افزود: «کارشناسان اینترپل می‌­توانند کمک‌­های ارزنده‌­ای به مقامات لبنان ارائه دهند و ما به ارائه هر نوع کمک ضروری به این کشور ادامه می‌دهیم.»

تیم‌­های وابسته به اینترپل هنگام وقوع فاجعه و حوادث طبیعی یا حملات در مکان حادثه مستقر می‌شوند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=141514

ثبت نظر

-