۲۰ شرکت دیگر بنیاد مستضعفان در مسیر بورس

  • کد خبر : 141246
  • 18 مرداد 1399 - 14:17
۲۰ شرکت دیگر بنیاد مستضعفان در مسیر بورس

به گزارش نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تعداد شرکت‌های پذیرفته‌شده خود را در بورس افزایش می‌دهد؛ بنیاد مستضعفان ۳۲ شرکت خود را با هدف سهامدار شدن مردم در این شرکت‌ها و شراکت عموم مردم در سود شرکت یادشده راهی بورس کرده است و اکنون سهام این تعداد از شرکت‌های بنیاد روی تابلوی بورس در حال معامله است.

بورس تهران

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان ورود ۲۰ شرکت دیگر این نهاد عمومی ‌در برنامه سال‌جاری این نهاد بزرگ اقتصادی قرار دارد؛ بنیاد در برنامه مصوب سال ۹۸ خود با ۳۴ درصد رشد نسبت به سال ۹۷، با تحقق بودجه همراه بود. درآمد کل بنیاد در سال ۹۸، معادل ۳۶ هزار میلیارد تومان بود و ۷ هزار میلیارد تومان نیز به عنوان سود عملیاتی ناخالص و قبل از کسر سهم شرکا و کسر مالیات محقق شد.

سرمایه گذاری۲۲ هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در بخش فولاد و کشاورزی

این در حالی است که معادل ۲۲ هزار میلیارد تومان از منابع بنیاد مستضعفان در پروژه‌های بخش فولاد، دامداری و کشاورزی سرمایه‌گذاری شده که به نقل از سیدپرویز فتاح  این پروژه‌ها در بنیاد مستضعفان طی دو سال آینده انجام  خواهد شد و بنیاد پروژه نیمه‌کاره و رهاشده‌ای نخواهد داشت. فتاح در خصوص مشارکت بنیاد مستضعفان در بورس املاک بر این باور است که تمامی ‌شرکت‌هایی که قابلیت ورود به بازار سرمایه را دارند برای ورود آنها به بورس برنامه داریم؛ البته با پیگیری و اصرار ما، دولت و قانون به کمک آمدند تا برای ورود املاک به بورس دست به کار شویم.

پرویز فتاح

از این رو با راه‌اندازی بورس املاک، بنیاد مستضعفان هرچقدر بتواند، املاک در اختیار خود را در «بورس املاک» عرضه خواهد کرد. وی که در یک نشست خبری سخن می‌گفت  با بیان اینکه بخشی از پروژه‌های بنیاد مستضعفان در حوزه نفت و گاز است، تصریح کرد: بنیاد مستضعفان ، به وزارت نفت اعلام کرد در حوزه نفتی همزمان با رها کردن پروژه‌ها توسط شرکت‌های خارجی آماده هرگونه کمک در این بخش است و در حال حاضر نیز دو دکل حفاری بنیاد مستضعفان (سحر ۱ و ۲) با ارزش ۴۰۰ میلیون دلار در خلیج فارس استقرار دارند که به صورت ۱۰۰ درصد ایرانی بازسازی شده و در حال حفاری و بازسازی چاه‌های حفاری‌شده در آن مناطق هستند.

 مشارکت بنیاد مستضعفان در احداث خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان همچنین در احداث خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک نیز  مشارکت دارد و در توسعه میدان نفتی مارون ۱ و ۲ نیز حضور داریم؛ در قرارداد با وزارت نفت نیز اعلام کردیم که با دکل‌های ایرانی که در اختیار داریم، آماده هر نوع اکتشاف و توسعه میدان‌های نفتی کشور هستیم.

فتاح با تشریح اقدامات توسعه‌ای بنیاد در صنایع دیگر نیز گفت: در حال حاضر در بخش فولاد فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش آماده افتتاح است که با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان، ۲/ ۱ میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد کشور اضافه می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به سوال دیگری درباره درآمدهای ارزی بنیاد مستضعفان گفت: طی سال گذشته مجموعه بنیاد نزدیک ۶۰۰ میلیون دلار صادرات داشت و خوشبختانه صادرات کالا و خدمات فنی ما رشد بسیار خوبی نسبت به سال قبل آن داشت که البته تمامی ‌این ارزها به کشور بازگشته و می‌توانید گزارش صحت این موضوع را از بانک مرکزی و سامانه نیما دریافت کنید. ما با صراحت اعلام می‌کنیم همه ارزهای صادراتی ما بر اساس قوانین کشور به سامانه نیما بازگشته است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=141246

ثبت نظر

-