سید حسن نصرالله به سفر مکرون به لبنان واکنش نشان داد

  • کد خبر : 140727
  • 17 مرداد 1399 - 23:08
سید حسن نصرالله به سفر مکرون به لبنان واکنش نشان داد

به گزارش نیوز به نقل از جماران: 

گزیده سخنان سید حسن نصرالله بدین شرح است:

*ما مقابل حادثه‌ای بسیار بزرگ و فاجعه‌ای انسانی و ملی هستیم

*بیش از صدوپنجاه نفر شهید و هزاران نفر مجروح شدند و دهها نفر هنوز مفقود هستند.

*ضمن ابراز همدردی و تسلیت با خانواده شهداء،‌ که از اتباع مذاهب مختلف در آن هستند، به همه تسلیت می‌گویم و خواستار صبر جمیل هستم و از خدا می‌خواهم که مجروحان بهبود یابند.

* نکته جالب توجه این است که انفجار بیروت همه مناطق و طوائف را درگیر کرد و آسیب و زیان آن به همه مناطق بیروت رسید.

* در این حادثه مردم در کنار دولت حضور داشتند و  نهادها و موسسات مدنی نیز فورا حضور یافتند.

*بارزترین رویداد در این روزها سفر رئیس جمهور فرانسه به لبنان بود و ما به هر سفر و کمکی در این روزها با دید مثبت می نگریم.

*حزب الله آماده است تا در طرح پناه دادن (به آوارگان انفجار بیروت) مشارکت داشته باشد. ما آماده ایم خانواده های آواره را پناه دهیم و برای آنها مسکن جایگزین فراهم کنیم.

*عرصه و مواضع خارجی (در قبال انفجار بیروت) مثبت است و این فرصتی برای لبنان است تا از وضعیت محاصره و سختی که با آن رو به روست, خارج شود.

*از ساعت نخست انفجار که هنوز هیچ مسئله‌ای روشن نشده بود، در حالی که ابتدا برخی گفتند زلزله شده، برخی رسانه‌های داخلی آمدند و یک روایت از پیش آماده شده منتشر کردند و گفتند که این انفجار ناشی از انبار موشکی حزب الله بوده است.

*گفتند که انبار سلاح، مهمات یا موشک متعلق به حزب الله بوده. از نظر آنان مهم این بود که بگویند متعلق به حزب الله بوده، حالا هر چه بوده. گفتند حزب الله شش سال است اینجا انبار کرده و سایر ادعاها.

*هدفشان این است که به مردم لبنان بگویند آنکه مردم را کشته حزب الله است. 

*نمی‌دانم این اسمش آزادی رسانه و بیان است؟ ما خودمان شهید و مجروح داده‌ایم در این حادثه

*این اتهام‌زنی‌ها به حزب‌الله مظلومیتی استثنایی است؛ هر چند گفتند، به حزب الله مرتبط کردند و گفتند حزب‌الله، حزب‌الله، حزب‌الله. به قول معروف، اینقدر دروغ بگو تا همه باور کنند. 

*من امروز قاطعانه همه این دروغ‌ها را تکذیب می‌کنم، نه انباری هست،‌ نه سلاحی هست، نه الان نه در گذشته، هیچ چیزی متعلق به حزب‌الله آنجا نبوده است 

*اگر در بندر سلاح یا موشکی منفجر شود برای همه مشخص خواهد بود. معلوم است که نیترات آمونیم از کجا آمده و چرا آنجا بوده است.

* برخی هم گفتند که حزب الله در بندر حضور داشته اما ما نمی‌دانیم در بندر بیروت چه خبر است.. شاید حزب الله بیشتر از بندر بیروت بداند که در بندر حیفا چه خبر است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=140727

ثبت نظر

-