نقشه نتانیاهو برای تشکیل یک حزب جدید

  • کد خبر : 140548
  • 17 مرداد 1399 - 19:43
نقشه نتانیاهو برای تشکیل یک حزب جدید

به گزارش نیوز به نقل از فارس،‌ روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» روز جمعه خبر داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش برای تشکیل حزب راست‌گرای جدیدی است.

این روزنامه نوشت که نتانیاهو به صورت غیر رسمی تلاش دارد تا حزب راست گرای جدیدی به رهبری «حاییم بیبس» یکی از دستیاران سابق خود تشکیل دهد.

بر اساس گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، هدف نتانیاهو از این اقدام مشارکت حزب جدید در انتخابات آتی بوده که از این طریق به احزاب راست‌گرا اجازه دهد تا به ۶۱ کرسی در پارلمان دست پیدا کند تا به احزاب دیگر برای تشکیل کابینه نیازی نباشد.

بر اساس گزارش‌ها، نتانیاهو به طور کامل به احزاب راست‌گرا اعتماد نداشته و نمی‌تواند به این اطمینان برسد که ائتلافی از ۶۱ کرسی در پارلمان داشته باشد به همین دلیل در پشت پرده به دنبال تشکیل حزب راست‌گرای جدیدی است که بتواند اغلبیت را در پارلمان بدست بیاورد.

 بعد از گزارش‌ها مبنی بر تلاش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای دور زدن حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» و کنار گذاشتن او از توافق کابینه چرخشی، اکنون گفته می‌شود که حزب لیکود در حال آماده شدن برای برگزاری انتخابات زودهنگام سراسری در فلسطین اشغالی است. (جزئیات بیشتر)

نشریه عبری‌زبان «معاریو» به نقل از مقام‌های حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، نوشت که از آنجایی که به نظر می‌رسد نتانیاهو به‌شکل فزاینده‌ای آماده باطل کردن توافق کابینه ائتلافی با حزب گانتز است، لیکود نیز خود را برای برگزاری انتخابات زودهنگام آماده می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=140548

برچسب ها

ثبت نظر

-