دهقان زنگنه جانشین عابدزاده در هواپیمایی می‌شود

  • کد خبر : 138850
  • 16 مرداد 1399 - 2:44
دهقان زنگنه جانشین عابدزاده در هواپیمایی می‌شود
به گزارش نیوز،

امروز رییس جمهور در جلسه هیات دولت تورج دهقان زنگنه مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را به ریاست سازمان هواپیمایی کشور منصوب کرد.

اخبار اقتصادی- در این جلسه هیات وزیران ضمن قدردانی از زحمات آقای علی عابدزاده در دوران ریاست سازمان هواپیمایی کشوری، تورج دهقانی زنگنه را به عنوان رئیس جدید این سازمان منصوب کرد.

همچنین با تصویب هیات دولت، علیرضا برخور به عنوان مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

رئیس جمهور پس از رأی هیات وزیران به انتصاب نامبردگان، گفت: حوادث هوایی آنقدر دردناک و خسارت بار است که جبران آن گاهی ناممکن و گاهی سال ها به طول می انجامد و لذا سازمان هواپیمایی کشوری باید مراقب رعایت استانداردهای پروازی در سطح فرودگاه های کشور و شرکت های هواپیمایی باشد؛ به طوری که هیچ پرواز نا امن در هیچ فرودگاه نامطمئنی انجام نشود.

گفتنی است خلبان تورج دهقانی زنگنه، معلم خلبان با بیش از ۸۰۰۰ ساعت پرواز در هواپیماهای ایرباس ۳۲۰،۳۲۱،۳۱۹ و ۳۴۰، است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت و از مدیران صنعت هوانوردی و رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی در چندین سال متوالی بوده است.

تورج دهقانی زنگنه که فرماندهی آشیانه جمهوری اسلامی ایران هم در پرونده کاری خود دارد، پیش از این مدیرعامل شرکت هواپیمایی معراج بود. بنابراین گزارش شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ایرلاین ملی کشور، شرکت هواپیمایی حامل پرچم ایران با نام رسمی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است.

ایران‌ایر بیش از ۴۷ فروند هواپیمای فعال و زمین‌گیر دارد.

براساس این گزارش علی عابد زاده در پی وقوع حادثه  هواپیمایی آسمان در مسیر تهران _یاسوج دادگاهی شده بود و در طول مدیریت خود شاهد حوادثی از جمله تهران _ یاسوج ، هواپیمایی اوکراین بودیم که این حوادث باعث کشته شدن تعداد بسیار زیادی از هم وطنانمام صده است.

همچنین امروز روزنامه شرق در خبری اعلام کرده بود :سخنگوی قوه قضائیه اخیراً از صدور حکم قطعی برای یکی از متهمان پرونده خرید هواپیمای فلایت‌چک خبر داده بود.

یک منبع مطلع در قوه قضائیه در گفت‌وگو با این روزنامه  خبر می‌دهد: «حکم قطعی که از سوی سخنگوی قوه قضائیه اعلام شد، مربوط به علی عابدزاده، رئیس کنونی سازمان هواپیمایی کشوری وقت است. بخش‌های نظارتی دریافته‌اند که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد این مقام مسئول که از فیلیپین اخذ شده، جعلی است».

یک منبع آگاه دیگر نیز خبر می‌دهد: «در پرونده دیگری که برای فلایت‌چک‌ها از سوی سازمان بازرسی کل کشور تهیه شده، علی عابدزاده یک هواپیمای کینگ‌ایر ۲۰۰۰ با پنل فلایت‌چک را به سه‌برابر قیمت خریداری کرده است، درحالی‌که در روند بررسی این موضوع روشن شد که این هواپیما تنها ۲.۵ میلیون دلار می‌ارزیده اما ۱۱ میلیون دلار فاکتور شده است.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=138850

ثبت نظر

-