منظور از کندل در بورس چیست؟

  • کد خبر : 138814
  • 23 تیر 1400 - 12:30
منظور از کندل در بورس چیست؟

نیوز :شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که بورس چیست باید بگوییم اندیشه ی ایجاد بازار بورس زمانی شکل گرفت که عده ای از بازرگانان اروپایی از فعالیت های تجاری خود ضرر کردند، بنابراین به فکر راه حلی افتادند تا به وسیله ی آن بتوانند جلوی این ضرر را بگیرند و یا آن را به حداقل برسانند. کندل در لغت به معنای شمعدان است و جالب است که بدانید، فروشندگان برنج در ژاپن اولین‌ افرادی بودند که از کندل در بورس برای شناسایی قیمت بازار وشتاب قیمتی در بازارهای مالی استفاده ‌کردند.

 بنابراین در تعریف کندل می‌توان گفت، یک نوع کندل نمودار قیمتی است که با کمک آن می‌توان روند صعودی یا نزولی، باز یا بسته شدن یک اوراق بهادار  را در یک دوره زمانی مشخص  را نشان داد. به بیان دیگر، از کندل در بورس زمانی استفاده می‌شود که تغییرات قیمت سهم دارای یک روند باشد.

الگوهای کندل معمولاً در نقاط حمایت و مقاومت سهم مورد توجه قرار می‌گیرند و انتخاب قیمت‌های مناسب برای خرید سهام جزئی از نقاط قوت الگوهای کندل است. این در حالی است که این الگوها برای قیمت‌های خروج از سهم معمولأ عملکرد مناسبی ندارند.

نمودارهای شمعی، احساسات و هیجانات سرمایه‌گذاران در بازار را به شکل تصویری در می‌آورند، به این ترتیب تحلیلگران تکنیکال می‌توانند زمان مناسب خرید و فروش را با بررسی و تحلیل این نمودارها تشخیص دهند. به همین دلیل است که کندل‌ها، یک تکنیک بسیار مناسب برای ارزیابی دارایی‌هایی مانند سهام ، معاملات فارکس و معاملات آتی محسوب می‌شوند.

>>>بیشتر بخوانید:

چشم انداز بورس در سال ۱۴۰۰ /سهام عدالت خود را نگه دارید

آشنای با نمودار کندل

کندل به معنای شمعدان، نوعی نمودار قیمت است که قیمت‌های بالا، پایین، و همچنین قیمت باز شدن و بسته شدن معاملات را در یک بازه معاملاتی مشخص نشان می‌دهد.

قیمت باز (OPEN): اولین قیمتی که در یک بازه معاملاتی معامله صورت می‌گیرد.

قیمت بسته (CLOSE): آخرین قیمتی است که در یک بازه معاملاتی در آن قیمت معامله‌ای صورت گرفته است.

قیمت بالا (HIGH): بیشترین قیمتی است که در یک بازه معاملاتی در آن قیمت معامله‌ای صورت گرفته است.

قیمت پایین (LOW): کمترین قیمتی است که در یک بازه معاملاتی در آن قیمت معامله‌ای صورت گرفته است.

نکته :  بر خلاف نمودار رنکو، نمودار کندل‌  شامل زمان است.

مهم‌ترین اطلاعاتی که به عنوان یک معامله‌گر به آن نیاز دارید، قیمت امروز و قیمت‌های قبلی است و نمودار قیمت کندل در بورس دقیقا به شما می گوید که قیمت ها در زمان مشخص، چقدر است.

سه نوع کندل وجود دارد:

الگوی اینگالف صعودی (Bullish ): این کندل‌ها سبز رنگ هستند و نشان‌دهنده افزایش قیمت در مدت زمان انتخاب شده هستند. به عبارت دیگر قیمت پایانی بالاتر از قیمت آغازین است.

الگوی اینگالف نزولی یا (bearish): این کندل ها قرمز رنگ هستند و نشان‌دهنده کاهش قیمت در مدت زمان انتخاب شده هستند. به عبارت دیگر قیمت پایانی پایین‌تر از قیمت آغازین است.

کندل استیک طبیعی: این کندل ها بدون بدنه هستند و قیمت آغازین برابر قیمت پایانی است.

کندل در بورس چیست؟

الگوی اینگالف نزولی یا (bearish)در برابر الگوی اینگالف صعودی (Bullish )

کندل چیست؟

میله های بالا و پایین بدنه سایه نامیده می شوند.

نمودار کندل‌ استیک علاوه بر  باز شدن و بسته شدن قیمت ها، اطلاعاتی در مورد بالاترین و پایین‌ترین قیمت در دوره زمانی انتخاب شده به ما می دهد.

در تجزیه و تحلیل فنی، کندل‌ (نمودار شمعی ژاپنی) می‌تواند انواع مختلفی از قیمت‌گذاری را نشان دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=138814

ثبت نظر

-