مهم‌ترین رویکرد مجلس یازدهم «نجات اقتصاد ایران» خواهد بود

  • کد خبر : 13873
  • 08 اسفند 1398 - 6:32
مهم‌ترین رویکرد مجلس یازدهم «نجات اقتصاد ایران» خواهد بود
به گزارش نیوز،

مجتبی رضاخواه منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اولویت های مجلس آینده اظهار داشت: قطعاً مهم‌ترین رویکرد ما در مجلس یازدهم نجات اقتصاد ایران خواهد بود؛ چون اکنون مهمترین مشکلات مردم مشکلات مربوط به معیشت، بیکاری و تورم است.

اخبار سیاسی – وی با تاکید بر اینکه ما با هدف برخی ساختارها ورود خواهیم کرد، گفت: ما معتقدیم که باید در ابتدای گام دوم انقلاب تبعیض ها برداشته شود.

رضاخواه با تاکید بر اینکه ما به دنبال اصلاح ساختار مالیاتی هستیم، تصریح کرد: ما معتقدیم که مردم، کارمندان و معلمان می دهند ولی ابرثروتمندان و کسانی که با دلالی یک شبه ثروت بادآورده به دست می آورند، مالیاتی متناسب با ثروتشان پرداخت نمی‌کنند.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه ما به دنبال رفع و اصلاح این تبعیض و نابرابری هستیم، اظهار داشت: یک تیم بیش از ۳۰ نفره روی مشکلات اقتصادی فعلی کشور کار کرده‌اند و راهکارها را احصا کرده‌اند و روی این راهکارها کار انجام می‌شود تا در قالب یک بسته اقتصادی به زودی ارائه شود. این راهکارها قبل از انتخابات شناسایی شده بود ولی اکنون در حال انجام کارهای نهایی هستیم در روزهای اخیر جلسات متعددی را برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: باید سیستم و ساختار مالیاتی کشور را اصلاح کنیم، پیشنهاداتی برای اصلاح بانک مرکزی و بانک‌های عامل داریم که باید در قوانین بانکداری اعمال شود و همچنین نظارت خوبی در اجرای این قوانین صورت گیرد.

رضاخواه با بیان اینکه در بحث بودجه پیشنهادات مشخصی داریم،‌ تصریح کرد: به اعتقاد ما بودجه‌ای که اکنون نوشته می‌شود، بودجه‌ای نیست که به نفع مردم باشد و پیشنهادات مشخصی را برای اصلاح ساختار بودجه‌ریزی مدنظر داریم.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه برای بازارهای مالی و بورس برنامه‌های طراحی شده است،گفت: همچنین برای اصلاح ساختار انرژی و به طور مشخص بحث قیمت بنزین و طرح بنزینی که دولت آن را اجرا کرد، اصلاحاتی را مد نظر داریم و برنامه‌ای برای آن تهیه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بعضی از اقشار مردم از جمله بازنشسته‌ها با سختی‌هایی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که میزان دریافتی بازنشستگان را ترمیم کنیم چون معتقدیم که دخل و خرج مردم با هم نمی‌خواند؛ همه اینها مواردی است که روی آن کار می‌کنیم و به دنبال تهیه برنامه برای آن‌ها هستیم.

رضاخواه در پاسخ به این سوال که آیا هماهنگی و انسجام بین نمایندگان اقتصاددانی که وارد مجلس یازدهم شده‌اند، برای حل مشکلات اقتصادی کشور وجود دارد، تصریح کرد: این طور نیست که به صورت شخصی روی برنامه کار کنیم و هیچ برنامه فردی برای اصلاح ساختار کشور ارائه نمی‌شود و هم‌اکنون نمایندگان منتخب متخصص اقتصاد شهر تهران جلسات متعددی با هم دارند و به صورت جمعی و تیمی برنامه ارائه خواهیم داد و در کنار آن از متخصصین اقتصاددانی که از شهرهای دیگر انتخاب شده‌اند، به زودی به جمع‌مان دعوت خواهیم کرد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در مجلس افزود: در کنار نمایندگان اقتصاددانی که انتخاب شده‌اند، یک تیم کارشناسی داریم که تعدادشان بیش از ۳۰ نفر است و همه این افراد اقتصاددان هستند و سابقه کار پژوهشی در مرکز پژوهش‌های مجلس و مراکز دیگر مانند مجمع تشخیص مصلحت دارند و ما از این افراد به عنوان کارشناس اقتصادی کمک خواهیم گرفت و به تخصص اقتصادی چند نماینده بسنده نخواهیم کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=13873

ثبت نظر

-