بررسی مدیریت نقدینگی و بورس با حضور دژپسند در مجلس

  • کد خبر : 138145
  • 15 مرداد 1399 - 13:30
بررسی مدیریت نقدینگی و بورس با حضور دژپسند در مجلس

به گزارش نیوز به نقل از تسنیم، محمد خدابخشی در تشریح نشست عصر دیروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد، گفت: این جلسه با حضور دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی و معاونانش به منظور بررسی متغیرهای اقتصادی و مدیریت نقدینگی در جامعه برگزار شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه بیشتر مباحث مطروحه در این نشست درباره بازار بورس بود، افزود: براساس گزارش وزیر اقتصاد و دارایی حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در چهار ماه اول امسال وارد بازار بورس شده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس تصریح کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه نشست دغدغه‌ها و سوالات خود را درباره بازار بورس اعلام کرده و گفتند، اگر روند صعودی بازار بورس تبدیل به یک وضعیت نزولی شود امکان بروز تبعات منفی اجتماعی و اقتصادی برای جامعه وجود دارد و باید دولت بویژه وزارت اقتصاد و دارایی برنامه جامعی را برای مدیریت این حوزه داشته باشد.

مجلس

*اعمال مدیریت نابهینه نقدینگی در جامعه

خدابخشی اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان ضمن تاکید بر اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق نسبت به معاملات و روند کاری بازار بورس توسط دولت به افکار عمومی بیان داشتند، هر کسی که وارد بازار بورس می‌شود باید ریسک آن را هم بپذیرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: نمایندگان همچنین تاکید داشتند، مدیریت نقدینگی باید به صورتی انجام شود که نقدینگی به سمت بازارهای هدف، طرح‌های عمرانی، تولید، سرمایه در گردش و … هدایت شود و در حال حاضر متاسفانه شاهد مدیریت نابهینه نقدینگی در جامعه هستیم.

وی با تاکید براینکه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اکنون در انتظار ارائه برنامه جامع و کاملی درباره مدیریت نقدینگی از سوی وزارت اقتصاد و دارایی است، گفت: این جلسات با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و معاونانش برای بررسی مدیریت نقدینگی و بازار بورس ادامه خواهد داشت تا به یک راهکار لازم برسیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=138145

ثبت نظر

-