تحلیل نماینده مجلس از تلاش جدید برایان هوک علیه ایران

  • کد خبر : 136385
  • 14 مرداد 1399 - 5:11
به گزارش نیوز،

غلامرضا شریعتی در واکنش به تلاش فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی کشورمان، گفت: اقدامات برایان هوک صرفا جنبه رسانه ای و سیاسی دارد از این رو به نتیجه مطلوب برای ایالات متحده تبدیل نخواهد شد.

اخبار سیاسی– نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکایی ها عنوان می کنند در صورت عدم تمدید تحریم تسلیحاتی کشورمان، بی ثباتی در منطقه زیاد می شود در حالی که باید پاسخ دهند چرا کشورهای منطقه را به انبار تسلیحات ساخت خودشان تبدیل کرده اند؟.

وی ادامه داد: همچنین مقامات کاخ سفید باید پاسخ دهند چرا در منطقه غرب آسیا حضور نظامی دارند و به پرورش تروریست هایی مانند داعش اقدام می کنند اما در رسانه ها کشوری مانند ایران را حامی تروریست معرفی می کنند؟.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: دوره گری های برایان هوک هم اکنون نیز با شکست مواجه شده و دولتمردان کشورهای مقصد آنها به هیچ عنوان حاضر نشدند علیه تهران موضوع گیری کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها باید بدانند جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توان داخلی در عرصه دفاعی به خودکفایی رسیده و امروزه از پیشرفته ترین سلاح ها برای دفاع مشروع از سرزمین‌مان است.

«برایان هوک» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی با روزنامه «الشرق الاوسط» به تکرار اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت.

وی در پاسخ به سوالی درباره تحریم تسلیحاتی ایران مدعی شد، آمریکا پروژه‌ای دارد که تلاش می‌کند تمامی اعضای دائم یا غیردائم شورای امنیت به آن رأی دهند؛ مهم آن است که این تحریم‌ها که از ۱۳ سال قبل آغاز شده و در ۱۸ اکتبر آینده به پایان می‌رسد، تمدید شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=136385

ثبت نظر

-